| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Berichten verwijderen
-
mechafreak406
Berichten verwijderen
Hallo allemaal,
In mijn voorgaande jaren heb ik mijzelf op internet gepresenteerd met mijn echte naam.
Zo zat ik op diverse forums met betrekking tot mijn hobby.
Nu ben ik al geruime tijd (half jaar) bezig met het verwijderen van al deze gegevens.
Na een permanente ban op een van de forums van destijds kan ik mijn posts en naam niet meer verwijderen.
Ik heb schriftelijk een brief gestuurd naar het desbetreffende forum om mijn gegevens te verwijderen en/of te depubliceren.
Echter geeft men hier geen gehoor aan, ik krijg geen enkele reactie.
De financiele middelen / verzekering heb ik niet om juridische stappen te gaan ondernemen richting dit forum, vandaar ook mijn vraag.
Question, what to do?
Bedankt,
Mechafreak406
In mijn voorgaande jaren heb ik mijzelf op internet gepresenteerd met mijn echte naam.
Zo zat ik op diverse forums met betrekking tot mijn hobby.
Nu ben ik al geruime tijd (half jaar) bezig met het verwijderen van al deze gegevens.
Na een permanente ban op een van de forums van destijds kan ik mijn posts en naam niet meer verwijderen.
Ik heb schriftelijk een brief gestuurd naar het desbetreffende forum om mijn gegevens te verwijderen en/of te depubliceren.
Echter geeft men hier geen gehoor aan, ik krijg geen enkele reactie.
De financiele middelen / verzekering heb ik niet om juridische stappen te gaan ondernemen richting dit forum, vandaar ook mijn vraag.
Question, what to do?
Bedankt,
Mechafreak406
Re: Berichten verwijderen
Wanneer je op een openbaar forum post zijn daar consequenties aan verbonden. Wanneer je je gegevens later weer weghaalt ontstaan er onleesbare verhalen.
-
JordyNijenhuis
Als ik zo je verhaal lees, lijkt het net alsof je rare praktijken op dat forum geplaatst heb. Waarom zou je alles willen verwijderen?
maar er niet zo'n probleem van. Als je bang bent dat je herkend word
blijf dan van het internet.....
maar er niet zo'n probleem van. Als je bang bent dat je herkend word
blijf dan van het internet.....
Hallo sjoegel, haar probleem is dat ze de berichten niet kan weghalen, dus je verhaal over onleesbare verhalen slaat nergens op.sjoegel schreef:Wanneer je op een openbaar forum post zijn daar consequenties aan verbonden. Wanneer je je gegevens later weer weghaalt ontstaan er onleesbare verhalen.
TS. Toch begrijp ik het niet. Heb zoiets enige jaren geleden voor het eerst mezelf aangemeld op een forum met mijn achternaam, me niet realiserend dat ik de enige in Nederland ben met die naam. Dus dat werd buitengewoon onplezierig, kan ik je verzekeren, want mensen kunnen dan op de een of andere manier je adres achterhalen plus (hoe weet ik dan weer niet) je email adres. Na een boel vunzige emails heb ik die redactie benaderd, mijn domme fout uitgelegd en kreeg een mail terug dat het inderdaad heel ongebruikelijk is dat ze het eraf halen maar ook dat ze mijn probleem zagen. Zo, ik kon met "een schone lei" beginnen. Conclusie, het kan wel. Heb natuurlijk geen idee op welk forum jij voor het eerst je eigen naam hebt gebruikt, misschien is het ene forum ietwat soepeler dan het andere. Ik zou zeggen: kom met een kei goed verhaal, misschien helpen ze je wel van je eigen, echte naam af. Succes.
Wanneer men haar berichten weghaalt kloppen de discussies niet meer. vandaar dat men dat liever niet doet.
sjoegel, ben het weer niet met je eens. Als ik hier een verhaal schrijf en het later of verwijder of totaal verander, maar een ander heeft "mijn origineel" al gequote, dan blijft het er inderdaad opstaan. Hier heb je dan de luxe om een PB te sturen om vriendelijk te verzoeken dat hij/zij dit ook weghaalt. De meeste zijn wel zo vriendelijk, sommigen doen het "lekker niet". Dan blijft het dus onduidelijk, als het weggehaald of veranderd is.
Als TS een ban heeft, mag hij/zij eisen dat de naam verwijdert wordt.
Lesje voor TS , ga nooit met je achternaam op een forum.
Lesje voor TS , ga nooit met je achternaam op een forum.
Als je een laag inkomen hebt en weinig eigen vermogen dan kun je subsidie krijgen, maar een rechtszaak zul je waarschijnlijk verliezen op dit punt. Naar vast rechtspraak mogen dergelijke berichten blijven staan, tenzij de publicatie hiervan onrechtmatig is. Dat is hier niet het geval.mechafreak406 schreef:De financiele middelen / verzekering heb ik niet om juridische stappen te gaan ondernemen richting dit forum, vandaar ook mijn vraag.
Je kunt natuurlijk altijd vragen of je de inlog naam willen aanpassen. Maar ook daar heb je geen recht op. Het gaat hier dus om coulance.
Maar dan hebben we het over auteursinbreuk. En daar is tegen op te treden.tenormin schreef:sjoegel, ben het weer niet met je eens. Als ik hier een verhaal schrijf en het later of verwijder of totaal verander, maar een ander heeft "mijn origineel" al gequote, dan blijft het er inderdaad opstaan.
sjoegel schreef:Wanneer men haar berichten weghaalt kloppen de discussies niet meer. vandaar dat men dat liever niet doet.
Berichten hoeven helemaal niet weggehaald te worden, je staat dan als gast.
Naam is een kleine moeite om weg te halen.
Nicknames kun je zoveel veranderen als je zelf wilt, de schrijftrant cs uiteraard niet.
Je kunt jezelf bij elk forum uitschrijven via een mail naar de betreffende moderator. je pribe gegevens blijven opgeslagen bij de adm.
Je kunt jezelf bij elk forum uitschrijven via een mail naar de betreffende moderator. je pribe gegevens blijven opgeslagen bij de adm.