| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bestolen op habbo hotel
bestolen op habbo hotel
beste,
Ik ben laatst bestolen op Habbo hotel, hoewel mijn wachtwoorden toch moeilijk waren en ik ze niet weggeef ben ik toch bestolen, Ik vindt dat Habbo te weinig verantwoordelijk neemt, ze zeggen zelf niks meer dan vervelend, en krijg standartmail's als antwoord, Is hier iets aan te doen want Habbo is zelf namenlijk ook slecht beveiligt.
Of zijn er meer mensen met ervaring hiermee?
mvg,
Rick
Ik ben laatst bestolen op Habbo hotel, hoewel mijn wachtwoorden toch moeilijk waren en ik ze niet weggeef ben ik toch bestolen, Ik vindt dat Habbo te weinig verantwoordelijk neemt, ze zeggen zelf niks meer dan vervelend, en krijg standartmail's als antwoord, Is hier iets aan te doen want Habbo is zelf namenlijk ook slecht beveiligt.
Of zijn er meer mensen met ervaring hiermee?
mvg,
Rick
Re: bestolen op habbo hotel
Heb je al je beklag gedaan bij jouw reisbureau of touroperator??
-
the_hurricane
manuevg77 schreef:Heb je al je beklag gedaan bij jouw reisbureau of touroperator??
-
witte angora
Hebben en Hadden...Habbo
the_hurricane schreef:manuevg77 schreef:Heb je al je beklag gedaan bij jouw reisbureau of touroperator??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ghegheghe, moest er zelf stiekem ook om gniffelen. bestolen op HAbbo...get a life
-
witte angora
Toch heeft Rick de P. er in.manuevg77 schreef:the_hurricane schreef:manuevg77 schreef:Heb je al je beklag gedaan bij jouw reisbureau of touroperator??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ghegheghe, moest er zelf stiekem ook om gniffelen. bestolen op HAbbo...get a life
rickdep
hier heb in natuurlijk niks aan, en het gaat om best veel geld
en het gaat om best veel geld
Misschien een rare vraag maar waarom stop je "best veel geld" in iets waarvan je weet (of beweert) dat het slecht beveiligd is.want Habbo is zelf namenlijk ook slecht beveiligt.
Dat kunnen we niet beoordelen, een wachtwoord is pas moeilijk als er EN letters EN cijfers EN vreemde tekens in zitten , hoofdlettergevoelig is en minimaal uit een karakter of 12..14 bestaat, niet op te zoeken is in een woordenboek en zo nog een paar zaken.hoewel mijn wachtwoorden toch moeilijk waren
Ga maar eens met je vriendjes praten.rickdep schreef: Is hier iets aan te doen want Habbo is zelf namenlijk ook slecht beveiligt.
Heb je al aangifte gedaan van diefstal?
-
stronkstronk
'Tis maar een spelletje....
Reageer je ook zo wanneer er op je bankrekening wordt ingebroken en geld wordt weggenomen?
Er is computervredebreuk en diefstal gepleegd, daarvan kun je aangifte doen.
http://blog.iusmentis.com/2009/04/08/ha ... redebreuk/
Er is computervredebreuk en diefstal gepleegd, daarvan kun je aangifte doen.
http://blog.iusmentis.com/2009/04/08/ha ... redebreuk/
-
Joe Hoehoe
heeft u het gelezen ? De hoge raad heeft gisteren, 31 jan. uitspraak gedaan over het stelen van virtuele goederen in online games.
( uitspraak nr: PLJN: BQ9251, Hoge Raad , 10/00101 J )
en nou maar uitzoeken of Habbo medeplichtig of nalatig is, danwel gelegenheid bied of iets dergelijks, lijkt mij.
en nou maar uitzoeken of Habbo medeplichtig of nalatig is, danwel gelegenheid bied of iets dergelijks, lijkt mij.
-
witte angora
Joe Hoehoe schreef:heeft u het gelezen ? De hoge raad heeft gisteren, 31 jan. uitspraak gedaan over het stelen van virtuele goederen in online games.
Ja Haha, ik heb het gelezen.Joe Hoehoe
Arnoud Engelfriet heeft hierover bericht. Uit het arrest volgt dat belminuten ook te stelen zijn.
http://blog.iusmentis.com/2012/02/01/vi ... je-stelen/
Een link naar het arrest van de HR:
http://jure.nl/BQ9251
Een link naar het arrest van de HR:
http://jure.nl/BQ9251
-
Joe Hoehoe
en ? Hoe reageert de helpdesk van dat Habbo-hotel.nl ? Die helpdesk staat tegenwoordig in Costa Rica heb ik me laten vertellen. (De Nederlandse was kennelijk "onbetaalbaar" voor eigenaar firma Sulake). In Costa Rica spreken ze een "soort" spaans, toch ?
alfatrion schreef:Arnoud Engelfriet heeft hierover bericht. Uit het arrest volgt dat belminuten ook te stelen zijn.
Voordat we hier een discussie gaan krijgen of het terecht of onterecht is dat telecomprovider restanten beltegoed toe-eigenen: het arrest waar het hier over gaat was een case tussen werkgever en werknemer waar de werknemer belminuten en sms-jes van de werkgever heeft "gestolen". Het arrest zegt dus dat "teveel" bellen (meer dan waar je volgens de afspraken recht op hebt) vergelijkbaar is met diefstal van andere spullen die van het bedrijf zijn. Als je het zo leest eigenlijk heel logisch (wat is immers het verschil tussen 100 sms-jes op kosten van de werkgever versturen, of een paar schrijfblokken van het werk meenemen voor thuis?).
-
Joe Hoehoe
waar het hier in eerste instantie om gaat/ging GJvdZ is dat rcikdep bestolen is van virtuele goederen, het geen dus nu strafbaar is.
En de helpdesk van Habbo doet daar niet veel meer aan dan siësta houden.
En de helpdesk van Habbo doet daar niet veel meer aan dan siësta houden.
In de betrokken zaak was er gebeld met een gestolen simkaart. De vraag was of het bellen zelf als diefstal kon worden aangemerkt. We krijgen juist nu de vraag of het onredelijk bezwarend is dat telecomprovider in haar algemene voorwaarden opzet dat belminuten die door de klant zijn gekocht vervallen op het moment dat het abonnement wordt opgezegd. Ik ben neig er naar om dit positief te beantwoorden, omdat die situatie heel goed aansluit of het te stelen zijn van belminuten.GJvdZ schreef:Voordat we hier een discussie gaan krijgen of het terecht of onterecht is dat telecomprovider restanten beltegoed toe-eigenen: het arrest waar het hier over gaat was een case tussen werkgever en werknemer waar de werknemer belminuten en sms-jes van de werkgever heeft "gestolen". Het arrest zegt dus dat "teveel" bellen (meer dan waar je volgens de afspraken recht op hebt) vergelijkbaar is met diefstal van andere spullen die van het bedrijf zijn.
-
Joe Hoehoe
Begrijpelijkerwijs is is het al dan niet jatten van belminuten van de baas en of door de provider HEEL interessant, maar rickdep,
die deze topic opende, stelde die vraag NIET aan de orde.
die deze topic opende, stelde die vraag NIET aan de orde.