Hallo,
Ik ben op het moment geabonneerd op brunssum.net. Dit is een kabelinternet-aanbieder die alleen lokaal (in de gemeente brunssum) kabelinternet aanbied. Vorig jaar in februari is er een keuze gekomen tussen 3 soorten van abonnementen:
* Kabel-plus (NG) abonnement, kosten € 44.95 per maand, i.e. snelheden mogelijk van boven de 2048Kbit/s up- en 2048Kbit/s downstream, initieel 2010MB verkeersvolume per maand
* Kabel-basis (NG) abonnement, kosten € 34.95 per maand, i.e. maximaal 256Kbit/s up- en 256Kbit/s downstream snelheid, initieel 1020MB verkeersvolume per maand
* Kabel-light (oude modems) abonnement, kosten € 27.95 per maand (tot 1 december 2002 geldt € 29.95 per maand), i.e. maximaal 115Kbit/s up- en 115Kbit/s downstream snelheid, initieel 510MB verkeersvolume per maand
Het gaat zich om het Kabel-Plus (NG) en Kabel-Basis (NG). Dit is beschikbaar sinds 1 februari 2003 (vanwege problemen met het bestellen van de nieuwe modems is deze datum verplaats geworden). In de beginperiode van brunssum.net NG (New Generation) is er vermeld geworden dat voor iedereen de prijs per maand lager zou zijn (€32,95), omdat er nog veel getest zou worden en daardoor internet en vaker uit zou kunnen liggen. Omdat brunssum.net nog niet in het bezit was van een systeem waarmee ze onderscheid konden maken tussen het abonnement Kabel-Plus en Kabel-Basis, heeft iedereen die een NG-modem in bezit heeft dezelfde snelheid en downloadlimiet, n.l. snelheden boven de 2048Kbit/s up- en downstream en onbeperkt verkeersvolume per maand. Ook zou in deze tijd nog veel veranderen o.a. zou de proxy-server uit het systeem gehaald worden. Tot op heden hebben ze nog geen systeem om onderscheid te kunnen maken tussen Kabel-Plus en Kabel-Basis. Dit wil zeggen dat iedereen die in het bezit is van een NG-modem dezelfde snelheid en downloadlimiet. De prijs van de testfase (€32,95) is een aantal maanden geleden opgeheven, d.w.z. dat iedereen de volledige prijs moet betalen van het gekozen abonnement. De mensen die zich dus hebben aangemeld voor het Kabel-Plus abonnement betalen nou €44.95 per maand. Maar deze mensen die €44,95 per maand betalen hebben exact dezelfde snelheid en downloadlimiet als de mensen die €34,95 betalen, omdat brunssum.net nog niet in bezit is van een systeem die onderscheid kan maken tussen deze abonnementen.
In het kort:
Er zijn mensen die €44,95 per maand voor hun internetabonnement betalen, terwijl andere mensen €34,95 per maand betalen voor precies hetzelfde. Ook heeft brunssum.net de prijs van het testfase opgeheven terwijl er nogaltijd dingen moeten gebeuren.
Ik hoop dat jullie iets met deze informatie doen.
Voor meer informatie kunt u altijd een email sturen.
Groeten
hans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] brunssum.net
Re: brunssum.net
wat een idioot abbo is dat, 2048 up/dpwn en een limiet van 2010MB ?
na een dagje downloaden is je limiet bereikt.
Neem maar ADSL
na een dagje downloaden is je limiet bereikt.
Neem maar ADSL
Re: brunssum.net
hi, hans,
lees maar eens wat ik bij cubic circle heb geschreven.
Ik kan je van harte aanbevelen bij Demon!!!
Sinds november vorig jaar lid en niet een keer uitgevallen of een storing gehad. Supersnel ADSL en redelijke prijs. € 39 per maand.
In heel brunssum verkrijgbaar.
Trouwens ik heb nog steeds niet mijn borg terug gehad van Brunssum.net oftewel Cubic Circle!
Groetjes Paienne
lees maar eens wat ik bij cubic circle heb geschreven.
Ik kan je van harte aanbevelen bij Demon!!!
Sinds november vorig jaar lid en niet een keer uitgevallen of een storing gehad. Supersnel ADSL en redelijke prijs. € 39 per maand.
In heel brunssum verkrijgbaar.
Trouwens ik heb nog steeds niet mijn borg terug gehad van Brunssum.net oftewel Cubic Circle!
Groetjes Paienne