Hallo allemaal.
Ik had een vraagje.
Ik heb al 1.5~ Jaar internet van Caiway, en vanaf het moment dat ik aangesloten was tot op heden constant dezelfde problemen gehad.
Upstream valt regelmatig weg, meermaals per dag. Storingen van circa 10 minuten.
Vervolgens werkt het internet weer 100% stabiel.
Dit is nu al 1.5 jaar aan de gang, en elke keer komen ze weer. Eerst was er een defect in de kabel buiten. Vandaag zijn ze weer geweest (Rekam dan, die het netwerk onderhoud in Zuid holland).
Briefje in de bus: We zijn bij u langsgeweest om het signaal te meten, en op basis van de metingen hebben wij uw verbinding hersteld!
Niet dus. Voor de zoveelste keer, ze laten het constant afweten. De symptomen zijn zo klaar als een klontje, 1 stream valt constant weg. En zodra er geen storing is, werkt het internet ronduit vlekkeloos. (0% packet loss, 10ms ping, 8Mbps/1Mbps haal ik dan met gemak.)
Waarschijnlijk is zowel Caiway als Rekam te incompetent om dit probleem nou echt eens aan banden te leggen. Ik betaal een godsvermogen voor dit relatief trage abbonement (8Mbps is nou niet echt meer 2013/14, ik betaal daarvoor dus zo'n 30 euro. Tv kijken doe ik niet eens, maar dat is standard inbegrepen)
ps. Het is 100% uitgesloten dat het hier ergens binnenshuis is, ik ben zelf meer dan technisch genoeg om dat te constrateren na 1.5 jaar. Maar als bevestiging; Letterlijk alles is al vervangen. Modem, mijn eigen router, netwerk kabel (utp) uitvoerig getest, en mijn eigen 3 (en 1 ipad) computers zijn allemaal verschillend, maargoed de vraag of het werkelijk zo is zal altijd wel bij iemand opkomen, daarvan de extra uitleg)
Ben het ook meer dan zat om constant 30 minuten in de wachtrij te staan bij Caiway webcare om vervolgens een onbenullig persoon aan de lijn de krijgen waarvan je hoort: "Oh wat erg ik voel echt voor u" of voor de 7de keer te horen te krijgen "We gaan uw modem in een zogenoemde 'modemmeet' zetten"
De vraag is nu, wat kan ik doen om of Caiway, of Rekam, dit probleem nou ECHT op te laten lossen? En heb ik na 1.5 jaar slecht werkend internet niet recht op compensatie o.i.d?
Het is echt te belachelijk voor woorden.
Vriendelijk dank voor het lezen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Caiway problemen, al 1.5 jaar.
-
choocomell
Re: Caiway problemen, al 1.5 jaar.
bekabeld al getest ?
Re: Caiway problemen, al 1.5 jaar.
probeer eens een wifi extender.