LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mike87
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2010 22:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mike87 »

@timskijwalker:

Ik kreeg per bestelling meestal 2 mailtjes. De eerste met een attentie 'Ter Informatie: Er vindt een afrekening plaats.' en de tweede met een bevestiging 'ClickandBuy: Transactiebevestiging'. Daarnaast vind je alles netjes terug op je dagafschrift.

Daarnaast krijg ik weleens reclame mail van hun.

timskijwalker
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2010 20:20

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door timskijwalker »

mike87 schreef:@timskijwalker:

Ik kreeg per bestelling meestal 2 mailtjes. De eerste met een attentie 'Ter Informatie: Er vindt een afrekening plaats.' en de tweede met een bevestiging 'ClickandBuy: Transactiebevestiging'. Daarnaast vind je alles netjes terug op je dagafschrift.

Daarnaast krijg ik weleens reclame mail van hun.
ok bedankt.. je krijgt dus eigenlijk helemaal niks van hun thuis gestuurd.. alleen op
e-mail


maar ik zit bij de ABN-ambro.. dus op die rekening zie ik dan gewoon de bedragen?

alvast bedankt :D
(ik wist niet zeker of u met dagafscrift... die online afschrift op click and buy, of mijn abn-ambro afschrift bedoelde)

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

timskijwalker schreef:Ik vroeg me iets af (dat hier los van staat)

word je gespammed met Afschriften of reclame.. of krijg je niks thuisgestuurd van die gasteN? en staan de afscrijvingen gewoon op je bank afschrifT?


thx in advance :wink:
Ligt eraan; bij een lidmaatschap van kriebello.nl krijg je van die domme brieven dat je een aantal dagen de tijd hebt om te betalen, meestal in gebrekkig nederlands ook nog...
Weet niet hoe dat bij een lidmaatschap van Itunes gaat...

mike87
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2010 22:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mike87 »

@timskijwalker:

Met dagafschrift bedoel ik de dingen van de bank zelf. Zit zelf ook bij de ABN en zie daar de transactie code gewoon bij staan en deze kan je ook weer terug vinden in de mail van C&B.

Op zich hebben ze een prima service, het enige probleem is dat je ze een machtiging geeft tot het incasseren van jouw rekening. Echter als zij andere bedragen gaan afschrijven dan dat het moest zijn, dan heb je een probleem. Want ga je dit storneren, dan komen ze met de boetes van E15,- per keer. En dan krijg je het nietses welles spelletje.

Ik heb nu toch maar de E15,- extra betaald en wil nu niks meer met ze te maken hebben. Ga weer ouderwets over op de Itunes giftcards..

NB. Mijn ervaring heeft alleen betrekking tot het kopen van Itunes producten

timskijwalker
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2010 20:20

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door timskijwalker »

Hartstikke bedankt, ik zal uitkijken met de Itunes store... ik denk dat ik er wel gewoon van weg blijf..

nogmaals bedankt :D

mike87
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2010 22:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mike87 »

Nouja, met Itunes is niks mis.. Je moet alleen bedenken hoe je de betaling gaat voldoen. Dit kan met creditcard, gift card (bij diverse winkels te koop) of met een click&buy account.

Gebruik je het laatste, dan hoeft het ook niet mis te gaan. Als je maar niet met zaken (zoals het niet kunnen incasseren van je rekening) in aanraking komt dat in hun (belachelijke) Algemene Voorwaarden staat.. Het staat er allemaal beschreven.. Maarja.. wie leest het :?

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mich24 »

Let op wat je zegt.. Ik gaf ook aan dat ik geen problemen had met Click en Buy en ik kreeg gelijk het vuur aan mn schenen :)

mike87
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2010 22:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mike87 »

@mich24: Haha.. Dat heb ik inderdaad gelezen.. Maar ook ik heb geen aandelen in Click&Buy (hoewel ik ze wel graag wil hebben, want volgens mij maken ze aardig winst op hun manier van werken :P )

Maar 1 ding snap ik niet. Aangezien ik een error krijg als ik de site met algemene voorwaarden opvraag en dus niet in hun 'altijd toegankelijke' AV kan komen.. Ik wil me uitschrijven bij deze organisatie, echter kwam ik de volgende tekst tegen:

'Als gebruiker hoeft u niet uitdrukkelijk op te zeggen, aangezien er voor u ten opzichte van ClickandBuy geen kosten noch andere verplichtingen ontstaan. Het is voldoende als u het systeem gewoon niet meer gebruikt.'

Echter heb ik ook gelezen dat men moest betalen omdat ze een x aantal maanden geen gebruik hebben gemaakt van hun service.
PvanB schreef:ik heb dus ook een administratieboete aan mijn kont gekregen..
..maar iets wat mij na het lezen van de Terms & Conditions op hun pagina opviel, of eigenlijk ik schrok er nogal van, was hetvolgende ( wel op zijn engels )

artikel 4.8
4.8 No expiry date: The monetary value stored in Your Account has no expiration date. However, We reserve the right to charge You an Account maintenance fee as detailed in the fee table when Your Account becomes inactive (which means an Account that has not been used for a transaction for a period of 12 months).

met andere woorden voor de slecht engels sprekende mens onder ons

het geld wat je gestort hebt blijft behouden MAAR, ze hebben wel het recht om kosten door te voeren als je 12 maanden inactief bent op click and buy

Ik heb ze gisteren gemaild dat ik wil worden uitgeschreven, om het bovenstaande te voorkomen. Maar ik ben nu dus eigenlijk benieuwd hoe het nou hiermee zit.. Worden er nu wel of geen kosten in rekening gebracht als je 12 maanden geen gebruik hebt gemaakt van hun diensten??!

Mike

Bazzmann
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:12

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Bazzmann »

Ik heb dus hetzelfde probleem met deze oplichters. Kan iemand mij vertellen hoe ik mij kan afmelden? Ik heb ook mijn rekening betaald en er is al 30 euro overheen gekomen.
Krijg ik nu ten onrechte een bkr registratie?????

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet meer hoe en wat.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

Bazzmann schreef:Ik heb dus hetzelfde probleem met deze oplichters. Kan iemand mij vertellen hoe ik mij kan afmelden? Ik heb ook mijn rekening betaald en er is al 30 euro overheen gekomen.
Krijg ik nu ten onrechte een bkr registratie?????

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet meer hoe en wat.
Als jij aan kan tonen dat je netjes betaald hebt, kun je aangifte van fraude doen, dan hangen ze...
Verwijs de rechter dan meteen hier naartoe, dan kan hij/zij met eigen ogen zien wat voor praktijken C&B uitvoert... ;)

Bazzmann
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:12

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Bazzmann »

Bedankt, zal ik doen, ik reageer niet meer op hun, geld krijgen ze niet, alleen betaald wat ik gekocht heb.

renejutjens
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door renejutjens »

ook wij hebben problemen met click and buy ze zeggen via mail dat ze nog geld te goed hebben maar dit is al lang van onze bankrekening af geschreven nu dreigen ze met een incasso buro ook het sturen van mails en via de telefoon contact op nemen is een drama het nederlandse nummer werkt niet en als je naar engeland belt zit je tien min aan de lijn en heb je nog niemand gesproken hiet moet echt wat aan worden gedaan zo een bedrijf wordt slapend rijk en je up dates die voor je telefoon nodig zijn kun je ook niet binnen krijgen wat moeten we hier mee :twisted:

mike87
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2010 22:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mike87 »

renejutjens schreef:..en je up dates die voor je telefoon nodig zijn kun je ook niet binnen krijgen wat moeten we hier mee :twisted:
Hoe bedoel je dit? Is jouw Itunes door hun geblokkeerd? Was ook bij mij, maar je kan gewoon naar de apple support (klikbaar) gaan en hun zeggen dat je account is geblokkeerd. Ze helpen je binnen 48 uur. Ik had dat al eerder hier gelezen en bij mij was mijn account ook gelijk weer toegankelijk (met mijn gebrekkige engels).

Mike

ladydolphin
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005 18:52

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door ladydolphin »

Pffffffffff Click and Buy zijn zeker lekker bezig.
Mijn man heeft net een iphone en alles is nog nieuw.
Hij heeft zelf een account aangemaakt bij click and buy maar perongluk het verkeerde rek. nr. dit rekeningnummer gaat er namelijk uit en er staat dus geen geld op. Hij kocht dus een app van 0,79 euro cent maar afschrijven ging niet. Ik gelijk een mailtje gestuurt dat het rek. niet klopte en bij click and buy ook veranderd. binnen 4 dagen was de rekening van 0,79 cent naar 30,79 lekker duur apps dus.

Heb het maar betaald want zijn account was ook geblokkeerd daar door.

Maar was een stelletjes oplichters zijn dat. Ik heb alle gegevens van een rekening verwijderd en ik koop nu wel apps via een card.

Is hier eigelijk wel wat tegen te doen! dit zijn toch want praktijken.

kim75
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2010 09:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door kim75 »

Ik krijg zojuist de volgende mail, nadat ik mij afgelopen zondag had aangemeld (toen had ik dit allemaal nog niet gelezen):

Bij het registreren van uw ClickandBuy-rekening op 18.09.2010 00:42:07 CEST hebben we via bankgiro een bedrag van EUR 0,01 met een bevestigingscode overgemaakt naar het bankrekeningnummer dat is geregistreerd voor uw ClickandBuy-rekening.
Zie het eerstvolgende bankafschrift dat u ontvangt voor deze code.

De bevestigingscode (een viercijferige code) is vereist voor het handmatig bevestigen van uw bankrekening. Voer daartoe de volgende stappen uit:

Stap 1: Ga naar onze website www.clickandbuy.com en meld u aan bij uw rekening met uw gebruikersnaam en wachtwoord en open uw rekeningoverzicht.
Stap 2: Klik op het menu-item “Instellingen”
Stap 3: Kies “Betaalmiddel”
Stap 4: Klik nu op “Bevestigen” naast de bankrekening
Stap 5: Voer de viercijferige bevestigingscode in het desbetreffende veld in

Uw bankrekening is nu bevestigd en uw ClickandBuy-rekening is geverifieerd.

Waarom de bankrekening verifiëren?
Pas na het bevestigen van de bankrekening en zodoende het verifiëren van de ClickandBuy-rekening krijgt u toegang tot alle functies van de ClickandBuy-rekening. Met het bevestigen van de bankrekening wordt geverifieerd dat u de houder van de bankrekening bent, wat u hogere limieten oplevert voor stortingen en opnamen en dus het winkelen nog handiger maakt.


Wat moet ik hiermee? Ik vertrouw het niet en ben na dit alles ook niet van plan te gaan gebruiken. Maar als ik dit nu niet bevestig, krijg ik zeker ook een boete?

Wie heeft hier ervaringen mee?

Bazzmann
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:12

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Bazzmann »

Niet op hun dreigingen reageren, het zijn criminelen, ik krijg volgende week ook een incassobureau brief gestuurd. Ik laat het op een rechtzaak aankomen. Dat tuig moet wel bij bijna elke klant een rechtzaak hebben. Wat er ook gebeurd, niet betalen. Alleen wat je gekocht hebt en de bewijzen bewaren. Dat heb ik ook nu ingezien. Dit is een internationale criminele bende die in Duitsland, Engeland en Nederland te werk gaat. Ik heb betaald wat ik gekocht heb, meer niet, nogmaals, alle emails bewaren.

kim75
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2010 09:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door kim75 »

Maar ik hoef niet te betalen, ze hebben 1 cent op mijn rekening gestort met een activatiecode om mijn rekeningnummer te activeren... Niks mee doen dus? Het zal toch niet zo zijn, dat ik een boete krijg, omdat ik mijn rekeningnummer niet geverifieerd heb?

Bazzmann
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:12

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Bazzmann »

Die cent heb ik ook gehad, en heb mijn rekening geactiveerd, toen ik liedjes gekocht had hebben ze het geld niet van mijn rekening af kunnen trekken terwijl er genoeg op stond. Dan krijg je opeens de eerste boete van 15 euro, die elke week met 15 verhoogd word, zo komen ze aan hun geld. Niet activeren, niets meer doen.

kim75
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2010 09:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door kim75 »

Oke, hartelijk dank voor je reactie!

Bazzmann
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:12

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Bazzmann »

Ik heb nu mijn laatste betaling waarschuwing gehad per post. Nu zal er wel een incasso bureau komen. Ik laat het voorkomen want ik betaal geen criminelen.

Gesloten