LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Clubs.nl / Buckaroo-mailservice opzeggen lukt niet!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Lindastyle

Clubs.nl / Buckaroo-mailservice opzeggen lukt niet!

Ongelezen bericht door Lindastyle »

Ergens 2001/2002 ben ik op de website van clubs.nl terecht gekomen. Hardstikke leuk, tot er op een gegeven moment een VIP abonnement werd aangeboden. Je kon eigenlijk vrij weinig meer doen/zien als je dat niet had. Afin, dat had ik natuurlijk ook. Het werd elke maand automatisch afgeschreven.

Na een aantal jaar wilde ik dit abonnement opzeggen. Daar werd niet op gereageerd. Na een aantal keer opnieuw een e-mail te hebben verzonden en ondertussen maanden verder te zijn heb ik besloten om elke keer het geld van mijn rekening te halen zodat ze het niet konden afschrijven.

Weer blijven mailen en na weer een aantal maanden verder kreeg ik bericht dat ik eerst mijn laatste bedrag van 4,50 euro moest voldoen wilde ik ermee stoppen. Hier was ik het niet mee eens omdat ik ondertussen al bijna een jaar bezig was hier vanaf te komen. (met alle ergernis van dien)

Ik ben het nu zo gruwelijk zat dat ze nog steeds het geld proberen af te schrijven dat ik weer een e-mail heb gestuurd. De vraag is nu of ze, punt 1: gaan reageren en punt 2: moet ik die 4,50 euro voldoen ook al heb ik destijds (toen ik dat gewoon nog betaalde per maand) optijd opgezegd?

Lindastyle

Re: Clubs.nl / Buckaroo-mailservice opzeggen lukt niet!

Ik ben echt flabbergasted. :shock:

Er is wonderbaarlijk snel gereageerd op mijn laatste e-mail waarin staat dat mijn abonnement op 17-02-2013 wordt stop gezet (2013!!!!!)

"Ingevolge de wettelijke opzegtermijn zult u nog 3 betaalverzoeken ontvangen middels acceptEmail (U kunt de facturen voldoen door te betalen via creditcard, iDeal of bankoverschrijving) U ontvangt de betaalverzoeken van onze betaalpartner Buckaroo, Stichting Derdengelden. "

Ik ben al vanaf 2010 bezig met het stopzetten van dit abonnement. Het is door hun fout nooit doorgevoerd en nu zal ik nog 3 betaalverzoeken moeten betalen zodat dit abonnement in 2013 (!!!) wordt stop gezet.

Echt, serieus... kan dit zomaar?? :!:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lindastyle

Het abonnement opzeggen kan schriftelijk door te schrijven naar:

Clubs Social Media BV
Afdeling administratie
Hanzeweg 14
2803 MC Gouda

(dit adres eerst telefonisch nachecken)

Ik neem aan dat het een jaarabonnement is. Dat houdt dan in, dat het abonnement op 17-2-2012 stilzwijgend is verlengd (wat volgens de wet van Dam niet meer had gemogen) en dat je dus kunt opzeggen op de eerstvolgende vervaldatum (en die is 17-2-2013).

Het is dus belangrijk dat je een aangetekende brief stuurt met daarin de opdracht/het verzoek om het abonnement te beëindigen op 17-2-2013. Verzoek hen ook om een schriftelijke bevestiging van jou opzegging.

Als je namelijk nu niet aangetekend reageert, dan krijg je gegarandeerd volgend jaar rond deze tijd weer hetzelfde riedeltje.

In feite komt het er dus op neer dat je tot 17-2-2013 nog 5 termijnen van 2 maanden zou moeten betalen en elk termijn kost per 2 maanden 4,50 euro (er van uitgaande dat je ook de gestorneerde bedragen nog moet betalen). In feite matsen ze je nog een beetje. Maar echt vertrouwen doe ik ze ook niet. Mijn advies is: speel op zeker!

Sukses en met vriendelijke groet, Maxiem.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Eh MAXIEM? Je geeft nu het advies je erbij neer te leggen dat men daar een loopje neemt met de wet (art. 6:236 ev. BW, de 'Wet Van Dam')?
Lindastyle schreef:Er is wonderbaarlijk snel gereageerd op mijn laatste e-mail waarin staat dat mijn abonnement op 17-02-2013 wordt stop gezet (2013!!!!!)
Even voor de duidelijkheid: zij komen zelf met die datum, niet jij?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hoe heb je je aangemeld?
Via internet/mail?

Dan is het niet meer dan redelijk om de opzegging op gelijke wijze te behandelen.

Aangetekend versturen lijkt me dan onzin.

@ TS - heb je de verzonden berichten nog (sent items) ? Ivm datum etc.
Daarmee kan je aantonen dat een en ander al langer en ruim op tijd is verzonden.

Geef aan dat indien ze nog eenmaal incasseren van je rekening, je aangifte zult doen van diefstal en incassofraude - aangezien je in 2010 al hebt opgezegd, en daarme incassomachtiging (na opzegtermijn) is komen te vervallen.

Lindastyle

ArneLH schreef:Even voor de duidelijkheid: zij komen zelf met die datum, niet jij?
Dat klopt inderdaad!
Guardian72 schreef:Hoe heb je je aangemeld?
Via internet/mail?

Dan is het niet meer dan redelijk om de opzegging op gelijke wijze te behandelen.

Aangetekend versturen lijkt me dan onzin.

@ TS - heb je de verzonden berichten nog (sent items) ? Ivm datum etc.
Daarmee kan je aantonen dat een en ander al langer en ruim op tijd is verzonden.

Geef aan dat indien ze nog eenmaal incasseren van je rekening, je aangifte zult doen van diefstal en incassofraude - aangezien je in 2010 al hebt opgezegd, en daarme incassomachtiging (na opzegtermijn) is komen te vervallen.
Ik heb mij inderdaad ooit aangemeld via internet. Ik was vroeger 2001/2002 al lid van clubs.nl en later hebben zij dingen veranderd op de website en kon je voor 4,50 per maand 'vip' worden. Dat heb ik gedaan.
Nu werken zij met een ticket systeem waarin de e-mails bijgehouden worden.
Voordat zij dit hadden heb ik al e-mails verstuurd die ik nu niet meer kan bewijzen. We praten over al heel wat jaar geleden.
Wat ik wel terug kan vinden in het ticket systeem is hetvolgende:

Op 31 augustus 2010 heb ik voor het eerst via het ticket systeem aangegeven dat ik mijn abonnement wilde stoppen.

Toen kreeg ik op 2 September 2010 hetvolgende bericht terug:

Beste Clupper,

Het opzeggen van het VIP-abonnement kan je naar onderstaand adres sturen:

Clubs Social Media
Hanzeweg 14
2803 MC Gouda

Voor een correcte afhandeling hebben we nodig:

- naam, adres, woonplaats.
- nickname en e-mailadres zoals gebruikt op Clubs.nl
- het factuurnummer dat op de afschrijving staat.
- het rekeningnummer dat je gebruikt voor de abonnementsbetalingen.

De opzegtermijn is een maand, echter de contractsperiode zal wel moeten worden uitgediend.

Op 1 November 2010 stuurde ik toen het volgende:

Hallo,

Ik begin nu wel een beetje mijn gedult te verliezen. Ik heb al zeker een maand geleden opgezegt via e-mail. om precies te zijn 31-08-2010 ticket nummer Ticket Nr.: PHB-440572. Dit omdat jullie niet eens telefonisch bereikbaar zijn!
Nu zie ik net dat ik weer een nieuwe factuur heb gekregen voor 4,50 euro. Terwijl ik al lang heb opgezegd. Vorige maand is het mij dus helemaal ontgaan dat jullie het weer hebben geprobeerd. Ik krijg hier echt schoon genoeg van! Wat moet ik in hemelsnaam doen om hier vanaf te komen!

Toen kreeg ik weer de standaard e-mail terug terwijl ik al lang deze gegevens had opgestuurd. Omdat ik hiervoor ook al talloze e-mails had gestuurd om op te zeggen waar nooit op was gereageerd was ik dus niet van plan nog een heel contractsduur deze kosten te betalen dus heb ik ervoor gezorgd dat ze het geld gewoon niet meer van mijn rekening konden afschrijven.

Toen ik onlangs weer een nieuw ticket aanmaakte omdat ik hier echt he-le-maal gestoord van werd kreeg ik terug dat ze de opzegging ontvangen en verwerkt hadden maar dat ik nog wel mijn termijn tot 17-02-2013 moest betalen. :!:

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Dat je een standaard e-mail terugkreeg geeft aan dat de opzegging wel is ontvangen destijds.

Gesloten