LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract beëindigen binnen opzegtermijn bij online.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sandytjuhh

Contract beëindigen binnen opzegtermijn bij online.nl

Ongelezen bericht door Sandytjuhh »

Hallo

Ik ben klant bij online.nl en heb in de afgelopen jaren al heel wat problemen ondervonden. Het begon allemaal met de telefonie die constant maar bleef storen of het gewoon niet deed. Internet zat toen ook in mijn pakket maar dat werkte prima. Inmiddels heb ik de telefonie opgezegd en heb korte tijd ( nog geen maand) geleden een 2 jarig contract voor het internet afgesloten. Omdat dit wel goed werkte en zij mij een mooi voorstel deden.

Sindsdien heb ik geen internet. Ik heb de klantenservice gebeld, zij hebben alle stappen doorgenomen en instellingen nagelopen maar daar was niks geen fout te vinden. Ik zou worden terug gebeld door de technische dienst. Een week later nog niks gehoord dus weer gaan bellen met Online.nl. Ik kreeg dezelfde medewerkster aan de telefoon die mij niet meer herinnerde. Opnieuw heeft zij alle stappen doorlopen en het doorgespeeld naar de technische dienst welke mij terug zou bellen. Dit zelfde verhaal is nog 2x identiek gegaan en inmiddels 3 weken verder.

Opnieuw heb ik contact opgenomen. WEER dezelfde medewerkster. Ik heb boos gereageerd en gezegd dat er nu iets moest gaan gebeuren. Ze zouden een monteur sturen maar wisten niet hoelang het zou duren voor die mij zouden bellen voor een afspraak en wezen mij erop dat het waarschijnlijk €70,- zal gaan kosten als de fout bij mij zou liggen. Omdat ik niet anders kon heb ik toegezegd; Stuur maar een monteur!. Na een week had er nog steeds niemand gebeld.

Weer heb ik contact opgenomen met Online.nl en eindelijk kreeg ik dan een andere medewerker aan de telefoon.
Ik heb het hele verhaal uitgelegd en de jongen vertelde dat dit niet de bedoeling was dat dit zo lang zou duren. Hij ging er gelijk met spoed werk van maken en binnen 5 werkdagen zou ik worden terug gebeld. Inmiddels 5 werkdagen verder ben ik nog niet terug gebeld.

Ik wil heel graag mijn net afgesloten 2 jarig contract beëindigen bij Online. Ik heb al ruim 5 weken geen internet en betaal hier wel voor. Weet iemand of het mogelijk is om op grond van bovenstaande problemen onder mijn contract uit te komen?

langste adem

Re: Contract beëindigen binnen opzegtermijn bij online.nl

Ongelezen bericht door langste adem »

Ja het lijkt me van wel.....
Je hebt meerdere malen aangegeven dat je geen internet hebt , en Online heeft meerdere malen iets beloofd wat ze uiteindelijk niet waar maakten. Het lastige is alleen dat alles telefonisch is gegaan en dus moeilijk te bewijzen valt. Maar emailen gaat lastig zonder internet...

Is het probleem al ontstaan tijdens je oude abonnement ? Je zegt namelijk dat je nog geen maand geleden een 2-jarig contract bent aangegaan, maar dat je al ruim 5 weken geen internet meer hebt....

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Optie 1: Stuur een e-mail naar Online waarin je ze nog een redelijk termijn van 5 werkdagen geeft om het probleem te verhelpen en dat je anders eenzijdig het abonnement ontbind. Stuur deze brief ook nog per post (bij voorkeur aangetekend). Na 5 dagen stap je over naar een andere provider. Ze zullen vast en zeker met een herinnering komen, hierop reageer je enkel door te verwijzen naar je brief waarin je eenzijdig de overeenkomst opzegt. Zetten ze hierna toch door via een incasso bureau dan antwoord je eenmalig door te verwijzen naar je brief. Als ze het voor de rechter brengen heb je ieder geval schriftelijk bewijs.

Optie 2: Is veiliger maar gaat langer duren. Stuur een e-mail naar online waarin je ze 5 dagen de tijd heeft om het probleem op te lossen. Met daarin specifiek vermeldt dat je anders je klacht gaat voorleggen bij de geschillen commissie. Bij de geschillencommissie eis je beëindigd van de overeenkomst en vergoeding van telefoonkosten en abonnementskosten (blijf wel reëel). Grote kans dat Online het niet zo ver laat komen en al reageren als je enkel aangeeft naar de geschillen commissie te stappen (ze zijn erbij aangesloten) anders gaan ze echt wel reageren om te voorkomen dat het voorkomt.

Je kunt Optie 1 en 2 ook combineren dan zit je zeker veilig. De geschillencommissie eist van een provider dat ze actie onderneemt en straft hard als een provider dit niet doet.

Succes!

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Toch blijft het lastig om te e-mailen als je geen internetverbinding hebt :)
Maar goed, dat kun je wellicht ook anders doen.

Per telefoon werkt het toch allemaal net wat minder. (als je problemen hebt tenminste, een nieuw abonnement aanschaffen per telefoon werkt bijvoorbeeld meestal wel weer vlekkeloos)
Ikzelf vind e-mailen altijd wel prettig omdat je dan in de regel ook per email antwoord krijgt. En dan heb je tenminste iets zwart op wit.

Voor zover je dat kan : Verzeker jezelf er wel eerst van dat het probleem bij hun ligt,of aan hun model. En niet aan jouw computer zelf. (Je internet deed het al niet meer een week voordat je oude abonnement was afgelopen ???)

ju

Ongelezen bericht door ju »

Ik heb ook nu twee jaar bij online gezeten, zie mijn net geplaatste post.
het is een drama daar. klantonvriendelijk zelfs de haak op de telefoon gooien.
kreeg te horen dat het slechte ontvangst kwam, dat het kastje buiten te ver van mijn huis staat.
op mijn vraag daar kan ik toch niks aan doen? nee zij konden er ook niks aan doen
drama dit bedrijf twee jaar betaald voor hele slechte verbindingen.
als de magnetron aan ging was mijn tv beeld weg
telefoon vaak kraakte of weg viel, en internet heel traag
ik vind het schandalig dat je wel moet betalen voor hele slechte diensten.

Gesloten