LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] deurwaarde van tiscali
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 nov 2005 11:07
deurwaarde van tiscali
Ik had een internet aansluiting bij tiscali maar die hebben me zonder mij eerst een brief te sturen afgesloten , wel incasserden ze gewoon de rekening van mijn bank , waar ik natuurlijk niet mee eens was en vorderde dat bedrag terug. Na een week kreeg ik een aanmanig dat ik niet betaalt had en of ik dat bedrag als nog op hun rekening wilde storten . Ik belde direct op naar tiscali en zie dat ik eerst mijn internet terug wilde want ik was zonder reden afgesloten . Toen zei die man tegen mij dat ik een virus verspreide en dat hun systeem telkens plat ging , wat ik echt niet kon geloven . Ik heb nu nog steeds geen internet en nu hebben ze een deurwaarder ingeschakeld die het bedrag komt incasseren van al de maanden die ik niet betaalt heb . Mogen ze dat zo maar doen . En wat kan ik doen want ik wordt echt een beetje gek van die gasten.
Groetjes van Nathan.
Groetjes van Nathan.
Re: deurwaarde van tiscali
Wat je kunt doen? Zorgen dat je PC-beveiliging op een dermate niveau zit dat het betreffende virus de nek om wordt gedraait. Helemaal als je PC overlast veroorzaakt op het netwerk ivm een virus hebben ze alle reden om je per direct van hun netwerk af te knikkeren. Sterker nog: het wordt van ze verwacht. Het simpele feit dat jij te lui bent om je PC te voorzien van een virusscanner zorgt er nl voor dat honderden en misschien zelfs duizenden anderen last hebben gehad van jouw PC.
En ja, ze mogen je afsluiten als je overlast veroorzaakt. Per direct. En ze sluiten je pas weer aan als je heel duidelijk hebt gemaakt dat je je beveiliging nu wel op orde hebt. Ondertussen moet jij je wel aan je contract houden (heeft Tiscali immers ook gedaan; in dat contract staat ook dat ze je af mogen sluiten als je dingen uitvreet die niet mogen) en dus zul je moeten betalen.
Je bent zelf zo asociaal, dom en lui om je PC niet te beveiligen. Dan moet je ook maar op de blaren gaan zitten. Want ik vraag mij af waar je het gore lef vandaan haalt om eerst overlast te veroorzaken voor heel veel mede-Internetters, tot op het punt dat Tiscali de schade moet beperken door je van het netwerk af te gooien, en dan nog durft te klagen ook. Je moet je heel erg diep gaan schamen en als de bliksem een virusscanner op je PC zetten.
Tot slot: welkom in de grote mensen wereld. Waar mensen verantwoordelijk worden gehouden voor hun daden.
En ja, ze mogen je afsluiten als je overlast veroorzaakt. Per direct. En ze sluiten je pas weer aan als je heel duidelijk hebt gemaakt dat je je beveiliging nu wel op orde hebt. Ondertussen moet jij je wel aan je contract houden (heeft Tiscali immers ook gedaan; in dat contract staat ook dat ze je af mogen sluiten als je dingen uitvreet die niet mogen) en dus zul je moeten betalen.
Je bent zelf zo asociaal, dom en lui om je PC niet te beveiligen. Dan moet je ook maar op de blaren gaan zitten. Want ik vraag mij af waar je het gore lef vandaan haalt om eerst overlast te veroorzaken voor heel veel mede-Internetters, tot op het punt dat Tiscali de schade moet beperken door je van het netwerk af te gooien, en dan nog durft te klagen ook. Je moet je heel erg diep gaan schamen en als de bliksem een virusscanner op je PC zetten.
Tot slot: welkom in de grote mensen wereld. Waar mensen verantwoordelijk worden gehouden voor hun daden.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: deurwaarde van tiscali
Lijkt me onmogelijk, een klant, die ervoor zorgt dat het systeem van een provider platgegooid wordt door een virus dat die klant zou verspreiden. Het omgekeerde is wel mogelijk.
Op de eerste plaats: laat ze maar zelf eens aantonen wanneer en door welk virus dat is gebeurd, en op de tweede plaats: hoe kan een provider zo slecht beveiligd zijn, dat een (nietsvermoedende) klant van hun hiervoor kan zorgen? Ik geloof niets van de argumenten van Tiscali.
Sterker nog: ik geloof helemaal niets van dit verhaal, omdat Tiscali dit soort maatregelen echt niet neemt zonder ze vantevoren aan te kondigen.
Broodje Aap-verhaal, lijkt me.
Op de eerste plaats: laat ze maar zelf eens aantonen wanneer en door welk virus dat is gebeurd, en op de tweede plaats: hoe kan een provider zo slecht beveiligd zijn, dat een (nietsvermoedende) klant van hun hiervoor kan zorgen? Ik geloof niets van de argumenten van Tiscali.
Sterker nog: ik geloof helemaal niets van dit verhaal, omdat Tiscali dit soort maatregelen echt niet neemt zonder ze vantevoren aan te kondigen.
Broodje Aap-verhaal, lijkt me.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 nov 2005 11:07
Re: deurwaarde van tiscali
Ik wil weten wie mij als eerste een bericht heeft gestuurd.
Of is diegene zo laf om dat niet bekenbaar te maken .
Ik ben namelijk zelf computer programeur en iok ben zeker niet dom en asociaal dat ben je zelf .En mijn PC is perfect beveiligd tegen virussen .
Of is diegene zo laf om dat niet bekenbaar te maken .
Ik ben namelijk zelf computer programeur en iok ben zeker niet dom en asociaal dat ben je zelf .En mijn PC is perfect beveiligd tegen virussen .
Re: deurwaarde van tiscali
Hallo ngodtschalk,
Als het inderdaad waar is wat Tiscali beweerd zegt dit meer over hun eigen (on)vermogen om goed een netwerk te beheren.
Ikzelf ben systeembeheerder en wij hebben ook regelmatig met dit soort zaken te maken. Als iemand onbedoeld virussen aan het versturen is (wat best vaak gebeurd) krijgt hij/zij een waarschuwing dat hij/zij de pc goed moet laten scannen op virussen ed. Als dit niet binnen twee dagen is geregeld is komt deze persoon op een zgn blacklist. Je kunt dan (normaal gesproken) weer contact opnemen met de provider als je pc opnieuw is geinstalleerd is en die kan de toegang weer vrijgeven. Dus wat deze provider beweerd is pertinent onzin. Laat het er maar aankomen zou ik zeggen. Succes
Nog iets,
Op figuren die te laf zijn om een naam op te geven kun je beter niet reageren. Zijn vaak zielige gefrustreerde uitgekotste mensen.
Als het inderdaad waar is wat Tiscali beweerd zegt dit meer over hun eigen (on)vermogen om goed een netwerk te beheren.
Ikzelf ben systeembeheerder en wij hebben ook regelmatig met dit soort zaken te maken. Als iemand onbedoeld virussen aan het versturen is (wat best vaak gebeurd) krijgt hij/zij een waarschuwing dat hij/zij de pc goed moet laten scannen op virussen ed. Als dit niet binnen twee dagen is geregeld is komt deze persoon op een zgn blacklist. Je kunt dan (normaal gesproken) weer contact opnemen met de provider als je pc opnieuw is geinstalleerd is en die kan de toegang weer vrijgeven. Dus wat deze provider beweerd is pertinent onzin. Laat het er maar aankomen zou ik zeggen. Succes
Nog iets,
Op figuren die te laf zijn om een naam op te geven kun je beter niet reageren. Zijn vaak zielige gefrustreerde uitgekotste mensen.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: deurwaarde van tiscali
probleem zou kunnen geweest zijn dat je gevraagd werd om je pc virus-vrij te maken (omdat je machine door een virus gebruikt werd als spam-server) en dat je weigerde dat te doen. Trekt niet heel de provider plat, maar is idd wel een serieus probleem..
Maar zoals ik nu lees, is dat niet het geval, en heeft Tiscali zelf een probleem.
Maar zoals ik nu lees, is dat niet het geval, en heeft Tiscali zelf een probleem.
Re: deurwaarde van tiscali
helaas heb je hier een klein probleem. als het echt zo is dat je een virus hebt verspreid mogen zij je van hun netwerk afkoppelen. dit staat in hun algemene voorwaarden punt 4.4 ik heb deze hieronder geciteerd. overigens is geheel hoofdstuk 11 hier ook op van toepassing. ik denk dat je de meeste kans maakt door aan te geven bij tiscali dat je graag wilt weten hoe zij hier bij komen, hier heb je namelijk recht op en dit staat ook in punt 11.4 in de algemene voorwaarden, dit punt heb ik ook hieronder weer geciteerd.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
4.4 Tiscali behoudt zich het recht voor om in verband met service, onderhoud en beveiliging van het netwerk, de Dienst(en) en/of de systemen van Tiscali, de toegang tot de (onderdelen van) de Dienst(en) en/of (onderdelen van) haar systeem en/of netwerk (al dan niet tijdelijk) te blokkeren of het gebruik daarvan te beperken, indien zulks
11.4 De Abonnee heeft recht op inzage in zijn persoonsgegevens zoals die door Tiscali worden verwerkt. Voor vragen en/of opmerkingen over de verwerking door Tiscali van uw gegevens kunt u zich schriftelijk wenden tot Tiscali ter attentie van de afdeling Customer Services.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
4.4 Tiscali behoudt zich het recht voor om in verband met service, onderhoud en beveiliging van het netwerk, de Dienst(en) en/of de systemen van Tiscali, de toegang tot de (onderdelen van) de Dienst(en) en/of (onderdelen van) haar systeem en/of netwerk (al dan niet tijdelijk) te blokkeren of het gebruik daarvan te beperken, indien zulks
11.4 De Abonnee heeft recht op inzage in zijn persoonsgegevens zoals die door Tiscali worden verwerkt. Voor vragen en/of opmerkingen over de verwerking door Tiscali van uw gegevens kunt u zich schriftelijk wenden tot Tiscali ter attentie van de afdeling Customer Services.
Re: deurwaarde van tiscali
In ernstige gevallen waarschuwt een provider niet eens hoor. Zelfs de relatief goed bekend staande providers als XS4ALL knikkeren (soms) eerst iemand van het netwerk af en gaan dan eens nadenken of en hoe ze de klant gaan waarschuwen. Helemaal in het geval van ernstige uitbraken grijpen ze wat feller in.
Bij lichtere zaken waarschuwen ze soms wel eerst. Maar als er een PC bijvoorbeeld dagelijks een x aantal SPAM mails de wereld in helpt of als een gek virussen staat te verspreiden, moet je niet raar opkijken als de eigenaar van die PC plotseling het internet niet meer op kan.
De TS beweert programmeur te zijn. Dat zou hij toch moeten weten dat er soms hard wordt ingegrepen in de ernstige gevallen en zou hij het in het totaal niet hebben over 'eerst een brief sturen'...
Bij lichtere zaken waarschuwen ze soms wel eerst. Maar als er een PC bijvoorbeeld dagelijks een x aantal SPAM mails de wereld in helpt of als een gek virussen staat te verspreiden, moet je niet raar opkijken als de eigenaar van die PC plotseling het internet niet meer op kan.
De TS beweert programmeur te zijn. Dat zou hij toch moeten weten dat er soms hard wordt ingegrepen in de ernstige gevallen en zou hij het in het totaal niet hebben over 'eerst een brief sturen'...
Re: deurwaarde van tiscali
Dat is natuurlijk ook niet zo. Dat is gewoon een verhaal van een van de helpdeskmedewerkers dat wellicht nog verkeerd is geinterpreteerd door de topicstarter.Lijkt me onmogelijk, een klant, die ervoor zorgt dat het systeem van een provider platgegooid wordt door een virus dat die klant zou verspreiden. Het omgekeerde is wel mogelijk.
ngodtschalk: Jij hebt simpelweg fout gezeten door zomaar je betaling te stoppen, dat is dus net niet de bedoeling. Als je internet niet werkt, moet je dat bij de helpdesk melden, niet je factuur stoppen, en zeker niet zonder tiscali vantevoren officieel te waarschuwen of in gebreke te stellen (schriftelijk) en een redelijke termijn (week ofzo) geven om het probleem op te lossen. Wat je nu gedaan hebt is gewoon dom en ik zou maar zo snel mogelijk de oorspronkelijke rekening betalen, die incassokosten kan je later nog wel zien. In een rechtzaal ga je dit gegarandeerd verliezen.,
Daarnaast is het zo dat als tiscali jou om abuse redenen afsluit, je ook van de helpdesk of abusedesk te horen krijgt wat je moet doen om weer aangesloten te moeten worden. Dat mag je dan uitleggen / doen en dan ben je klaar.
Re: deurwaarde van tiscali
Als je gewoon een met een virus scan log enigszins kunt aantonen dat je pc weer virus vrij is (ok een bewijs is het niet, maar uit goed vertrouwen wordt het als bewijs gezien) en dan een mail stuurt naar [email protected] dan wordt je gewoon weer aangesloten
Tenminste zo werkt het bij iedere andere provider, dus ik neem aan ook bij tiscali
Tenminste zo werkt het bij iedere andere provider, dus ik neem aan ook bij tiscali
Re: deurwaarde van tiscali
Het systeem ligt ook niet helemaal plat, echter veroorzaken virussen zoals recent de Sober varianten enorm veel ongewenste spam en virus email verkeer. Het is dan volkomen terecht dat een klant wordt afgesloten.
Lijkt me onmogelijk, een klant, die ervoor zorgt dat het systeem van een provider platgegooid wordt door een virus dat die klant zou verspreiden. Het omgekeerde is wel mogelijk.