Hoe veilig is het gebruik van het digitaal huishoudboekje , je moet namelijk inloggen bij je bank om de mutaties te kunnen importeren in het huishoudboekje . Kan er geen misbruik van je inloggegevens gemaakt worden.
Mvg
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitaal huishoudboekje
Re: Digitaal huishoudboekje
Als je twijfelt moet je gewoon een spreadsheet maken en de banktransacties downloaden en in de spreadsheet zetten. Dan kan je alle mogelijke overzichten maken.
Ik zou zelf ook niet zo gauw een directe koppeling met de bank maken. Niet omdat ik dat programma zelf niet vertrouw, maar werk omdat ik mij kan voorstellen dat de beveiliging van dat programma minder goed is dan de beveiliging van de bank. En ook zal dat programma waarschijnlijk minder goede regels voor aansprakelijkheid bij misbruik hebben. Liever eerst downloaden en vervolgens zelf weer uploaden, dus.
Maar ja, misschien ben ik ook wel overdreven voorzichtig.
Maar ja, misschien ben ik ook wel overdreven voorzichtig.
OT
Ik gebruik een Excel spreadsheat, welke ikzelf gemaakt heb.
Helemaal afgestemd op wat ik belangrijk vind.
Zo heb ik al sinds 2005 inzage in wat mijn vaste lasten zijn, en wat zaken duurder en goedkoper geworden zijn.
Daarnaast weet ik exact wat voor mij de zgn dure maanden zijn.
Ik heb dit op deze wijze geheel in eigen beheer. Maakt niet uit als ik van bank switch. Maakt niet als de bank daar in de toekomst mee stopt of een ander invulling aan geeft.
Ik gebruik een Excel spreadsheat, welke ikzelf gemaakt heb.
Helemaal afgestemd op wat ik belangrijk vind.
Zo heb ik al sinds 2005 inzage in wat mijn vaste lasten zijn, en wat zaken duurder en goedkoper geworden zijn.
Daarnaast weet ik exact wat voor mij de zgn dure maanden zijn.
Ik heb dit op deze wijze geheel in eigen beheer. Maakt niet uit als ik van bank switch. Maakt niet als de bank daar in de toekomst mee stopt of een ander invulling aan geeft.
Is lastig oordelen als je niet vertelt om welke site het gaat. De meeste banken bieden zelf ook een online huishoudboekje.
als je afas personal hebt, kan je je bankgegevens ook handmatig downloaden en vervolgens uploaden naar het programma. dan is er geen verbinding met je bank.