LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DRAMA INTERNET XS4ALL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dikla

DRAMA INTERNET XS4ALL

Ongelezen bericht door Dikla »

Na internetprovider Tiscali en Tele2 zijn wij vorig jaar, na aanbeveling van De Consumentenbond, overgestapt op XS4ALL. Vanaf het begin zijn er problemen met uitval. Dagelijks twee tot vier keer van plus minus tien minuten. Volgens XS4ALL is het signaal tot ons huis in orde, dus het probleem ligt bij ons. Wel vreemd dat wij jarenlang stabiel internet hebben gehad met de vorige providers. Wij hadden gehoopt met de duurdere XS4ALL beter internet te krijgen maar het is ook nog een stuk trager. Nu viel er van de week een enveloppe in bus van XS4ALL die aanbiedt om naast het internetabonnement ServicePlus te nemen 'Toch online. Zelfs als internet het even niet doet' voor nog eens 10 euro per maand kunnen we nu dus wel van een stabiel internet genieten. Nog een half jaar en dan zijn wij eindelijk verlost van dit DRAMA INTERNET. En hoe objectief is De Consumentebond!!!!

Rebellian

Re: DRAMA INTERNET XS4ALL

Ongelezen bericht door Rebellian »

Dikla schreef:En hoe objectief is De Consumentebond!!!!
Zo objectief dat ze niet van 1 probleemgeval een slecht eindoordeel maken :)

Ondanks dat het internet in het verleden perfect gewerkt heeft kan het modem plotseling defect zijn. Is er een nieuwe modem van XS4all meegeleverd of is het op een oude modem aangesloten?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik zal je zeggen,het is wat iemand meemaakt ,maar ik heb nu tele 2 en nee niet omdat ze goedkoop zijn! maar we wisten het niet?

wat was de reden...we hadden DEMON...dat bestond toen nog in 2006.
vanaf aug had ik ineens geen internet meer en mijn buren ook niet...nw modem gehad,elke dag bellen....
tot er eentje zei in begin dec!!!! ja lees het goed dec ja u kunt elke dag bellen maar dat werkt alleen maar averechts! en laat demon nu gewoon X4ALL zijn...
zo dat was de druppel.heb alles laten storneren,deden ze moeilik over.
ik zeg moet u luisteren ik heb faxen gestuurd,aangetekende brieven en er is een contract JA DAT KLOPT zegt ze..ik juist en daarin staat dat U LEVERT?en ik BETAAL? maar u levert niet ,dus ik betaal niet....simpel en dan nog wat ik krijg nog wat geld van jullie van die maand die ik niet terug kan halen...en hierbij zeg ik op....ook aangetekend gedaan...
tele 2 afkloppen tot op heden nooit problemen de buren ook niet,die hadden het zelfde...is dat wat...
neeeeeeeee voor mij geen x4all.
maar zo zijn er ook mensen en dat weet ik wel die geen tele 2 willen door ervaringen,
zo hadden wij in het hele begin upc...nou na 4 uur moest je dat ding aanzetten...koffie halen...nog een bak kofiie en had hij je site gevonden...
maar dat is ook geloof ik ook wel veranderd...

maar ik wilde u even laten weten dat ze dus echt niet zo meegaand zijn....

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

Demon gebruikte in 2006 ook nog het bbned netwerk, en bij sommige klanten waar bbned niet leverbaar was gebruikte ze het KPN netwerk. Providers maken wel gebruik van hetzelfde netwerk maar dat maakt ze nog niet hetzelfde. In 2006 is Demon wel overgenomen door xs4all dus als u NA overname een contract afsloot bij Demon dan was dat toen inderdaad gewoon eigendom van XS4all.

rozemarijntje

juist ja....nou ik ben nu tevreden afkloppen....
en nogmaals echt niet omdat tele 2 goedkoop is,maar we hoorde hier mensen in de straat hele straat....allemaal goed..ja over elke provider is wel wat te lezen...
dus we hebben dat gedaan en van(demon) 59 euro alleen internet!! hadden we nu bellen,internet,digitaal voor 39,95 .....huh en ik heb geen klachten..digitaal is niet zo...man denkt erover om dat wegte doen en upc te nemen met hd ,tele 2 heeft het ook maar eerst eens goed uitzoeken...

dus ik klop af....het gaat nog goed...kpn hoef ik zo en zo niet hoewel tele 2 ook onderdeel is van kpn zei een medewerker van de week over de tel tegen me...
ik had een vraag over een storing bleek dus hier in het gebied te zijn...
nou ja ik had opgehangen en het was opgelost heb ik dat...was de eerste keer...
nou en dat in 4 jaar tijd....

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik wil hier ook nog wel even op reageren.
Ik heb tot aan half deze week met veel genoegen, 6 jaar lang xs4all gehad en mag zeggen.... nooit geen problemen gehad. Mag gezegd worden voor het internet. Toen kwamen ze met ook bellen erbij en heb eerst goed gelezen hier en daar en daar waren toch nog teveel klachten over, dus ben er nooit aan begonnen.

Let op Henri en Agro. :lol: Ik heb me over laten overhalen en heb sinds deze week het All. Inn pakket van UPC van de reklame genomen en tot nu toe.... prima. Zij hebben alles keurig verzorgd voor de overstap, dan alleen dat XS wil, dat jij zelf je abonnement opzegt. Installatie fluitje van een cent en ik mag toch zeggen.... nadat ik heel vroeger ook klachten heb gehad over UPC, blij ben dat ik het gedaan heb. Ik ben zoiezo een stuk voordeliger per maand uit en heb een hogere internet snelheid. Alles nu in 1. Digi tv ( had ik nog niet ) bellen en internet.

Hopenlijk mag ik dit voorlopig blijven zeggen dat ik tevreden ben. :wink:

Dikla

Rebellian schreef:
Dikla schreef:En hoe objectief is De Consumentebond!!!!
Zo objectief dat ze niet van 1 probleemgeval een slecht eindoordeel maken :)

Ondanks dat het internet in het verleden perfect gewerkt heeft kan het modem plotseling defect zijn. Is er een nieuwe modem van XS4all meegeleverd of is het op een oude modem aangesloten?
De Fritzboz 7170 is bij aanvang al vervangen vanwege de uitvalproblemen

rozemarijntje

ja tele 2 is ook al een aantal jaren uitgeroepen tot beste van de consumentenbond?volgens mij klopt er iets niet?

even ik had van demon toen wel 2x een nw modem gehad....
weet niet of die vraag voor mij was,maar doe het maar :(

lucky1975

Ongelezen bericht door lucky1975 »

wil ff mijn gal kwijt want xs4all wil weer eens niet mee werken. ik ben in mei 2010 klant geworden bij xs4all draaide op 16 mb nooit geen problemen. Tot november 2010 toen begon de ellende. iedere dag gemiddeld een keer uitval soms 3x per dag. xs4all gebeld, terug gezet naar 8 mb maar blijf nog uitval houden. uiteindelijk na een maand tobben een nieuwe modem gekregen de fritzbox 7340. Drie weken hebben ik weer op 16 mb kunnen draaien zonder problemen (dus geen uitval) en daarna begon de ellende weer. weer terug gezet naar 8 mb met nog steeds uitval soms 3 x per dag en zelf soms 2x per 5 minuten. ik blijf bellen, maar nog wordt er weinig met het probleem gedaan. Zelf nu maar begonnen met mails te sturen want ik zit zakelijk op het internet de heb de afgelopen maanden de nodige onkosten gemaakt door heel het gezeik met hun!!!! ik wordt er niet vrolijk van. dus nu maar weer afwachten wanneer ze iets gaan ondernemen. pfffffffffffffff

rozemarijntje

nu kijk maar uit want hoe meer je klaagt,des te langer ze ja laten wachten....
is letterlijk met getuigen erbij hier tegen me gezegd!!!!!!!!!!!

dus neeeeeeeeeee zo goed is het niet

marcelxxx

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Ga er maar vanuit dat de problemen toch echt bij jullie liggen, instellingen niet goed, modem resetten, slechte kabels!!!

rozemarijntje

:D ja dat is het eerste wat ze zeggen.....maar laat dat nu even niet zo zijn...
en dat weten ze donders goed

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Nooit problemen met mijn verbinding van XS4ALL.

Voor diegenen die wel problemen hebben: is de aansluiting draadloos of bekabeld?

Dikla

Een kabelaansluiting en twee laptops

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:nu kijk maar uit want hoe meer je klaagt,des te langer ze ja laten wachten....
is letterlijk met getuigen erbij hier tegen me gezegd!!!!!!!!!!!

dus neeeeeeeeeee zo goed is het niet
Tuurlijk....

Ik kom bij behoorlijk wat bedrijven in de internet/telecombranche over de vloer en er zijn nooit business process requirements waarin dit soort zaken staan. Als de langere wachttijd voor klagende klanten beleid zou zijn, dan moet dit gedocumenteerd worden, anders kan men dat nooit structureel in de praktijk brengen. Het blijft gewoon mensenwerk, en waar gewerkt wordt vallen spaanders.

rozemarijntje

ja bij sommige vallen een beetje veel spaanders en als je dan niet verder komt dan de callcenter medewerkers....dan is dat zeeeeeeeeeeeeeeeeer frustrerend,maar goed dat is niet alleen bij xs4all bij alles.

en ik kan met recht zeggen dat hier allemaal goed zit,nooit geen problemen meer gehad.ra ra?

afkloppen :oops:

rodnet

Ongelezen bericht door rodnet »

Om hier even te reageren heb ik me geregistreerd, want in tegenstelling tot wat Rebellian, G7, MarcelXXX en Royalflush veronderstellen is wel degelijk sprake van een groot probleem met de dienstverlening van XS4All.
Ik ben van Demonabonnee in een KPN-gebied overgenomen door XS4All, alweer jaren geleden, en tot pakweg een halfjaar geleden heb ik nooit 1 probleem met mijn verbinding gehad en als ik een vraag had werd ik perfect te woord gestaan en geholpen. Dus evenals G7 was ik een zeer tevreden klant.
Tot ik in mijn onschuld ook qua telefonie ben overgestapt naar XS4All: het is werkelijk, zoals ook in andere discussies is te lezen één groot drama. Ze leveren een instabiel modem, wat zowel de internet- als de telefoonverbinding regelmatig en op de meest waardeloze tijdstippen verbreekt en hoewel de helpdesk enigszins z'n best doet is het resultaat vrijwel nihil.
En nee MarcelXXX en Royalflush, via WLAN, met een kabel, het maakt allemaal niets uit: de verbinding blijft waardeloos en delen van de functionaliteit van het bellen waar je al meer dan 10 jaar aan gewend bent (nummerherkenning) werken opeens niet meer. En dat ligt niet aan mij.
En aangezien ik zakelijk vanuit huis opereer zit ik met name qua internet tegenwoordig met een fors probleem en een oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen.
Conclusie: XS4All: niet (meer) doen!

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

@Rodnet

In dat geval is de oplossing simpel. Kort briefje naar XS4all waarin je aangeeft dat je verbinding brak is, je XS4all in gebreke stelt omdat zij niet leveren wat contractueel is afgesproken en je hen tenslotte een redelijke termijn geeft om het op te lossen (conform BW art. 6:80 en verder). Blijft deze oplossing uit, dan is XS4all van rechtswege in verzuim en kun jij de overeenkomst ontbinden.

Wat ook vaak helpt is om de provider een monteur langs te laten sturen en expliciet erbij te vermelden dat jij akkoord gaat met alle kosten mocht de oorzaak van het probleem in jouw apparatuur/bekabeling zitten.

rodnet

Ongelezen bericht door rodnet »

@royalflush

Dank voor je reactie. Dat is inderdaad exact wat ik gedaan heb en daarop begon XS4All ietsje harder te lopen (zonder veel resultaat). Echter er zijn twee problemen: 1. ze hebben gewoon een ondeugdelijk modem geleverd, waardoor XS4All zelf afhankelijk is van de firmware van hun leverancier (dat maakt ze niet minder verantwoordelijk natuurlijk, maar het zenden van een monteur lost ook niets op) en 2. bij ontbinding van de overeenkomst raak ik mijn zakelijke emailadressen en telefoonnummers kwijt want om met name de laatste terug te brengen naar de vorige provider is contractueel niet mogelijk.

Geloof me, als bovenstaand punt 2. niet zou bestaan was ik allang gillend weggerend.

En even filosoferend gesproken: het is mij een godsraadsel waarom op zich redelijk betrouwbare partijen zich door de waan van de verkoop laten meeslepen en er gewoon niet voor zorgen dat het product dat ze leveren deugdelijk is. Het zou zowel hen als de klant bergen energie besparen.

fredjefp

Ongelezen bericht door fredjefp »

Heb 2 jaar BDSL van XS4All gehad, nooit een probleem.
Op gegeven moment overgestapt naar Ziggo Zakelijk, deze zijn 6 weken bezig geweest om een werkende lijn te krijgen, niet gelukt dus.
Contract met Ziggo op basis van voorwaarden ontbonden en dacht neem weer BDSL van XS4All.

Nou, met de slechte verbinding van Ziggo werkte het nog beter dan de BDSL van XS4All en dan nog de kosten van 119,00 per maand!
Na veel zeuren aan de telefoon heb ik mijn contract na ruim 2 maanden kunnen ontbinden, moet nu nog op zoek naar een nieuwe provider.

Mijn 2e lijn was van Online met telefonie. Heb deze toen ook met mijn stomme kop omgezet naar XS4All en oh wat heb ik een spijt van deze actie.
Ga nu ook proberen van dit contract af te komen en maar eens kijken wat ik nu moet gaan doen.

Fred W

Gesloten