LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieus Casting bureau

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
divasjelyaniv
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:33

Dubieus Casting bureau

Ongelezen bericht door divasjelyaniv »

Ben benaderd via mijn email door het castingbureau ToAct.tv voor een gratis screentest. Dat bleek nogal dubieus voor een kapotte camera in een achteraf straatje met twee mensen van dat bureau. Ik bleek daar al die tijd de enigste deelneemster te zijn.
Moest een paar rare zinnetjes zeggen.
Daarna vroegen ze om mijn legitimatie te copieeren. Ze vroegen mij en drongen aan om profesionele casting foto's te laten maken ter plaatse. Dat zou me 200, euro kosten. Ik weigerde vond dit duur. Vervolgens zijn ze begonnen met incassobrieven te sturen om een bedrag dat nu al 448,63 euro bedraagt te innen.
Ik heb geen enkel formulier of contract ondertekend. Het incasso bureau Direct INCASSO dreigt met dagvaarding als ik binnen 10 dagen dit bedrag niet betaal.
Een nare situatie. Het castingbureau heeft geen telefoon nummer en is moeilijk bereikbaar.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dubieus Casting bureau

Ongelezen bericht door jor »

divasjelyaniv schreef:Ben benaderd via mijn email door het castingbureau ToAct.tv voor een gratis screentest.
Daarna vroegen ze om mijn legitimatie te copieeren. Ze vroegen mij en drongen aan om profesionele casting foto's te laten maken ter plaatse. Dat zou me 200, euro kosten. Ik weigerde vond dit duur. Vervolgens zijn ze begonnen met incassobrieven te sturen om een bedrag dat nu al 448,63 euro bedraagt te innen.
Ik heb geen enkel formulier of contract ondertekend. Het incasso bureau Direct INCASSO dreigt met dagvaarding als ik binnen 10 dagen dit bedrag niet betaal.
Een nare situatie. Het castingbureau heeft geen telefoon nummer en is moeilijk bereikbaar.
Gratis is Gratis, je hebt geen foto's laten maken zeg je en bent dan ook niets verschuldigd. Ik zou me er niet druk over maken,lijkt meer een poging mensen geld uit hun zak te trekken en een incasso-bureau dat geen telefoonnummer heeft en slecht te bereiken is klinkt ook niet erg betrouwbaar. Kortom, je hebt niets getekend en niets gekregen dus er is geen schuld ( behalve in hun hoofd om jou je geld af te troggelen) en dus geen vrees!
Laatst gewijzigd door jor op 07 jan 2010 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Ranewen
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2009 14:23

Re: Dubieus Casting bureau

Ongelezen bericht door Ranewen »

Heb je rechtsbijstand? Bel hun dan op. Ga anders langs het juridisch loket voor gratis advies.
Als je niets hebt ondertekend kunnen ze je niets maken geloof ik.
Heb je de email nog waarin staat dat je een gratis screentest mocht doen? Hebben ze een website, staan daar voorwaarden op?

Ga gauw advies inwinnen en dan hoop ik voor je dat dit verder alleen bangmakerij is.
Succes ermee :)

den dries
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2010 09:10

Re: Dubieus Casting bureau

Ongelezen bericht door den dries »

Zoals je zegt; ik heb niets ondertekend dus ook niets betalen ! ! !
Bovendien heb je nog de wettelijke 8-daagse termijn om een overeenkomst zonder gevolgen te kunnen ontbinden.
Er zijn meer van dit soort zakkenvullers actief en ook geweest die op deze wijze gemakkelijk euro's trachten te vergaren.
Mijn vrouw was ook zo dom om iets dergelijks te doen en ontbond schriftelijk meteen de overeenkomst nadat ik het één en ander gelezen had.
Later dreigde men middels een incassobureau, wat overigens in de KvK dezelfde eigenaar bleek te hebben als die van het castingbureau, met sancties maar daar hebben wij niet op gereageert.
Je begrijpt het al; wij hebben nooit meer iets van die zakkenvullers vernomen.

In jouw geval behoef je niet bang te zijn want laten ze maar naar de Rechter gaan.
Zij kunnen namelijk geen ondertekende overeenkomst overleggen omdat je zulks niet getekend hebt.
Bovendien staan deze louge castingbureau's bij de Kantonrechter slecht aangeschreven en zullen van zeer goede huize moeten komen om hun achterbakse praktijken alszijnde rechtsgeldig bestempeld te krijgen.

Je had gewaarschuwd kunnen zijn wanneer je hun website goed bekijkt.
De naam ToAct.tv wat de indruk wekt iets met het TV-gebeuren van doen te hebben terwijl de naam niet meer is dan een de naam van punt tv emailadres.
Zo leiden ze naïeve jongens en meisjes om de tuin die veelal naar soaps kijken en wellicht dromen er zelf eens in te spelen.
Ook zie je op de site geen enkel adres of telefoonnummer staan dus men verbergt zich.
Een echt castingbureau werkt niet op deze wijze.
Voortaan goed opletten met dit soort zaken en altijd jezelf afvragen; waar zit het addertje.
TIP: Wil je toch ingeschreven staan, bel een willekeurige TV-omroep en vraag hen of ze een goed castingbureau weten die voor "Hilversum" werkt. :wink:
Laatst gewijzigd door den dries op 08 jan 2010 12:04, 4 keer totaal gewijzigd.

divasjelyaniv
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:33

Re: Dubieus Casting bureau

Ongelezen bericht door divasjelyaniv »

Reuze bedankt voor alle goede tips en reacties die jullie me stuurde inzake dat dubieuze Castingbureau.
Het geeft me een sterker gevoel dat ik hier niet alleen voor sta.
Het doet me erg goed.
Nogmaals heel hartelijk dank.
En voor jullie allen een heel fijn en goed nieuw jaar 2010.

Divasjelyaniv. :P

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Dubieus Casting bureau

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

heb jij ook maar iets gezien, van fotos cq filmpie, want tenslotte neem ik aan dat je een goedkeuring moet geven dmv handtekening?
Wat zijn er voor overige afspraken gemaakt?

groetjes

divasjelyaniv
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:33

Re: Dubieus Casting bureau

Ongelezen bericht door divasjelyaniv »

Antwoord.
Nee ik heb geen enkel contract of formulier of wat ook ondertekend.
De zgn. fotoshot aanbieding voor de prijs ter plekke van 200,= euro heb ik afgeslagen. Ik merkte tijdens de zgn gratis screentest dat de filmcamera kapot was en vastgeplakt zat met plakband. Tijdens het uur dat ik daar was ben ik daar de enigste geweest behalve 2 medewerkers. De locatie was in een klein straatje en het pand was met kartonnen dozen bezaaid die over de vloer lagen verspreid.
De kern is dat ik niets heb besteld ondertekend of anders verbonden ben aan dit dubieuse castingbureau.

Groeten van divasjelyaniv

Gesloten