LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dutch body control

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Julie4444

Re: dutch body control

Ongelezen bericht door Julie4444 »

natalie1979 schreef:Ja ik was benieuwd wat ik tezien kreeg. En dat kwam ook in spambox. Daar waa ik nu op voorbereid. Er zijn zoveel mensen met dit zelfde verhaal dat het niet zo vreem is hoor.
Het kan zijn dat je ergens een enquete of iets dergelijks hebt ingevuld met telefoonnummer en e-mail addres. Er zijn wel meer manieren waarop ze aan gegevens kunnen komen. Dat is ook niet zo moeilijk als je kijkt hoeveel mensen gewoon willekeurig persoonlijke info op het internet achterlaten.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

natalie1979 schreef:Ja ik was benieuwd wat ik tezien kreeg. En dat kwam ook in spambox. Daar waa ik nu op voorbereid. Er zijn zoveel mensen met dit zelfde verhaal dat het niet zo vreem is hoor.
Over die Dutch Body Control heb ik geen mening gegeven en ik wil best aannemen dat het een flut-bedrijf is gezien de vele negatieve reacties. Echter, een spam-filter is een automatische postsorteerder en òf je die nu zelf hebt geïnstalleerd, òf je provider, maakt niet zoveel uit. Het is voor je rechtspositie niet zo handig om aan te geven dat je al hun e-mails wel hebt ontvangen.
Maar goed, als je geen overeenkomst bent aangegaan, dan hoef je natuurlijk ook niet te betalen. Het is aan die Dutch Body Control om te bewijzen dat er een overeenkomst was. Je bent immers ook niet verplicht te reageren op iedereen die berichten stuurt met de bewering dat er een overeenkomst is.
Ik zou het incassobureau één keer aangeven dat er geen overeenkomst was en vragen om het tegendeel te bewijzen. Komen ze niet met het bewijs, dan niet betalen en niet meer reageren, geen tijd meer aan besteden en je zeker niet laten intimideren door dreigementen.
En ja, iedere sukkel, dus zelfs Dutch Body Control, kan zelf een incassobedrijfje beginnen of zich zo voor doen. Heeft juridische status nul-komma-nul. Als 1 op de 10 mensen uit angst toch maar betaalt, dan verdienen ze er dik aan en dat is waarschijnlijk ook hun intentie.

natalie1979

Ongelezen bericht door natalie1979 »

Resh79 schreef:Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik heb gisteren ook 3 brieven ontvangen van rapido incasso dat ik ook een bedrag van 3x 60 euro moet betalen binnen 8 dagen. Ik heb dus vandaag gebeld Naar het nummer van dutch body control en volgens die persoon die zijn naam niet wilde zeggen was de correcte persoon om informatie te geven op dat moment niet aanwezig of ik over een uur weer wilde terugbellen, want deze persoon werkte daar niet maar wel heel raar want hij nam wel de telf op. Heb ook naar de fraudehelpdesk gebeld en deze vertelde me om een ander nummer te bellen om te zien of dit wel een goedwerkend bedrijf is dus dat heb ik toen ook gedaan. Dit bedrijf adviseerde me om het bedrijf van dutch body control een brief te sturen..maar ik weet nu niet wat voor zin dat heeft als ze al de telf niet opnemen en niemand neemt de telf op van rapido incasso en de telf nummers lijken heel veel op elkaar... Wat te doen??!!
Heb je nog iets gehoord?

Gesloten