LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-Dentify wil geen backup terugzetten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ralphje

E-Dentify wil geen backup terugzetten

Ongelezen bericht door ralphje »

Voor een website van mij, www.surf2me.nl, maak ik gebruik van een MySQL-database. Op mysterieuze wijze is deze verdwenen. Volgens de website van de host, E-Dentify, maken ze een dagelijkse backup (http://www.e-dentify.nl/index.php?p=web ... =pakketten).

Dus ik vraag vriendelijk of ze een backup terug willen zetten, krijg ik dit als reactie:
Hier zijn geen redenen voor, en een backup kan ik niet terugzetten helaas.
Met vriendelijke groet,

G Nauta - E-Dentify Internet Diensten
Als ik wijs op het feit van een dagelijkse backup, zeggen ze:
Backups zijn van de hele server in 1x, niet per klant.
Met vriendelijke groet,

G Nauta - E-Dentify Internet Diensten
Is hier niet sprake van misleiding? En heb ik recht op die backup?

01klaas

Re: E-Dentify wil geen backup terugzetten

Ongelezen bericht door 01klaas »

Op de eerste plaats bent u zelf als eerste verantwoordelijk om van de database zelf een backup te maken. Indien nodig iedere dag dat wanneer dit nodig moet zijn, dit laatste geld ook voor een backup van uw server.

Dan het volgende betreffende dat alle gegevens verwijderd of verdwenen zijn.
Zodra u gebruik maakt van oude software zonder enige beveiliging is het mogelijk om de database zoals server geheel leeg te trekken door een derde. Wellicht maakt u gebruik van software waar bijvoorbeeld een config.tlp of config.php wordt gebruikt. Al mocht dit de situatie zijn behoord u te weten dat hierin gegevens staan van de server. Zoals database name en Database pasword, deze files moeten ten alle tijden beveiligt worden door een CHMOD.

Via de FTP programma kunt u dit instellen, u kunt bijvoorbeeld eens beginnen met een CHMOD te geven van 400. Zodra u nogmaals naar uw website gaat moet u alsnog beeld te zien krijgen. Is dit niet de situatie dan geeft u bijvoorbeeld CHMOD 440 en zo verder, of kijk eens bij uw hosting bedrijf waar uw dommeinnamen zijn ondergebracht welke CHMOD instellingen u kunt gebruiken voor deze config files.

Betreffende uw hosting bedrijf waar u uw domeinnamen heeft ondergebracht. Een goede hosting bedrijf, maakt iedere dag backup’s van de databases. Per hosting is dit verschillend dat of zij deze service verlenen, en blijkbaar bij uw hosting niet. Dit zou u eventueel ook eens na kunnen kijken in hun voorwaarde, service of dat hoe zij hun hosting aanbieden. Echter wel een noot betreffende de emails die zij u hebben gestuurd, kan ik al aangeven dat uw hosting erg kort en krachtig is zonder enige tekst en uitleg.

Mijn aanraden zal zijn stap over naar een andere hosting bedrijf.

01klaas

Ongelezen bericht door 01klaas »

heb zelf eens even gelezen betreffende uw hosting.

tja wat zal ik schrijven hierover, wat had u zelf verwacht van deze hosting :?: ik zou zeggen stap over op een andere hosting dat waar u voor iets meer dat wat nu betaald wel service krijgt. echter u heeft wel een contract lopen bij dit bedrijf voor een jaar, dus dit wordt dan al zeer moeilijk. Maar gezien de kosten die verbonden zijn betreffende deze hosting zou ik mijn geen zorgen maken gezien dat dit wel heel erg laag zijn 1 euro of 2 euro per maand. Dus verhuis die handel naar bijvoorbeeld http://www.yourhosting.nl

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat misleiding veelste sterk is en dat hier hooguit spraken is van dwaliging. Dat zou inhouden dat u recht heeft om de overeenkomst per direct te ontbinden, zonder dat daarbij het recht op schade vergoeding ontstaat. U zult waarscheinlijk naar de rechter moeten om uw gelijk te halen. En dan noch vraag ik me af of u een gunstig slaginspercentage heeft. U krijgt bij deze provider heel veel voor heel weinig geld. Daarom lijkt het mij 't verstandigste om te kiezen tussen blijven of uitzitten en vertrekken.

Gesloten