LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-tech wireless lan card met problemen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Notebook

E-tech wireless lan card met problemen

Ongelezen bericht door Notebook »

Ik heb een router van E-tech, de pcmci wireless 11 mbps lan card, maar na een week of wat goed geinternet te hebben, verliest hij nu om de 30 seconden verbinding. Ik heb een mail gestuurd naar hun zoals ze dat vragen (zo uitvoerig mogelijk) zie www.e-tech.nu . Daarop kreeg ik een standaard mailtje terug dat ik voor meer informatie kon bellen naar een 0900 nummer dat 45 cent per minuut (belachelijk) kost. Na een paar minuten wachten had ik iemand aan de lijn en die heeft alles gevraagd wat ik in de mail had gezet. Ik heb alle stappen ondernomen, de laatste drivers gedownload en een verificatie uitgevinkt. niets helpt, maar in de computer van een kennis van me werkt hij ook niet, evenmin als op de laptop van de buurman. Het ligt niet aan UPC, want via de kabel had ik helemaal geen problemen. Ik heb na alles tig keer geprobeerd nog een keer gemaild naar E-tech, ik ga niet nog een keer 8.55 uitgeven aan een zinloos telefoontje, maar ik krijg nu geen reactie meer. Weet iemand wat ik nog meer kan doen, of zijn er meer mensen met problemen met deze kaart. Het begint uiterst irritant te worden.

Notebook

Re: E-tech wireless lan card met problemen

Ik heb trouwens Windows XP, en ik gebruik een splinternieuwe HP Pavilion Notebook, type ZV5000.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Welke verbinding valt nu weg?

Die tussen je PCMCIA kaartje in de notebook en je router?

Of die tussen router en modem?

Of die tussen modem en provider?

Notebook

Die tussen het kaartje en de router. Modem - provider is goed, en ook router - modem is in orde. We hebben het al met de systeembeheerder op mijn werk opgenomen, maar die komt ook tot de conclusie dat het wel aan het kaartje moet liggen. ( ikzelf heb er de ballen verstand van, daarom heb ik alles ook laten installeren) Ik krijg nou om de 30 seconden: Er is geen verbinding rechts onder in de taakbalk, onmiddelijk gevolgd door "wireless staat uitstekend" en dan doet hij het weer. Op zich ben je dus niet lang zonder verbinding, maar ik werk 's avonds ook en dan ben ik rechtstreeks verbonden met de server op mijn werk, en dát knalt er natuurlijk wel constant uit zodat ik mij opnieuw moet inloggen. Dat kost 12 seconden, kun je 18 seconden wat doen en dan begint het weer overnieuw. Na 3 keer heb je er geen zin meer in kan ik je vertellen :-) Als jij iets weet dan hoor ik het graag van je. Thanks

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Beste Notebook,

Volgens mij kun je in Windows XP instellen dat deze om zoveel tijd bij een draadloze verbinding opnieuw verbinding gaat zoeken en staat dit standaard aan.

Misschien is dat de oorzaak van je probleem en is het over als je dat uitschakeld.
Zoek er eens naar zou ik zeggen.

Succes gewenst.

Notebook

ik zal het vanavond even nakijken, (als ik weet waar ik moet zoeken)... Hartstikke bedankt voor je reactie, toch bewonderingswaardig dat er ook mensen serieus kunnen reageren op het tros-radar forum ! Nu maar hopen dat je gelijk hebt...

Edjuh

Ik weet zo ook niet waar het zit maar bij een (vage) kennis van me was dat in ieder geval de oorzaak.
Klik eens met rechts op dat verbindings icoontje in je taakbalk.
Daar kun je dan vast wel de eigenschappen van die verbinding bekijken.
Waarschijnlijk staat het daar wel ergens bij.

Laat ook je bevindingen hier even weten. :)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt de kaart al in andere notebooks geprobeerd, dus aan je windows instellingen zal het (waarschijnlijk) niet liggen. Als je de mogelijkheid hebt een ander netwerkkaartje te testen in jouw notebook kom je al verder.
Ook de router kan het probleem zijn, als die geen 'stabiel' signaal blijft verzenden zal je notebook denken dat er geen verbinding is.

Ik hoop dat je wat kennissen hebt die ook deze apparaatjes hebben dan kan je alle 3 één voor één vervangen en zo in elk geval bepalen wie de boosdoener is.

Notebook

Inderdaad gast, het lag niet aan mijn instellingen. Ik word er gestoord van, niemand kan het probleem nou echt ontdekken ! Ik stuur hem wel even naar de computershop om de hoek, dan kunnen hun er even naar kijken, maar dat zal wel weer een -tig euri gaan kosten

Edjuh

Jammer Notebook.
Maar het was het proberen waard.

Gesloten