Al ruim 3 jaar redelijk tevreden klant van wanadoo Lite in combinatie met het netwerk van KPN voor 34,95 per maand. Wel aan de dure kant. Maar om gedonder te voorkomen hield ik het maar zo. Begin mei '06 werd ook ik opgebeld met de mededeling dat Lite werd opgeheven

en mij werd aangeraden om naar Family/Wanadoo over te stappen. Dus geheel bij Wanadoo te komen. Scheelde ook nog eens ruim 10 euro p.m. Op 22 mei jl. zou de overschakeling in een uurtje

(had ik schriftelijk) geregeld worden. Pas op 1 juni

had ik daadwerkelijk aansluiting. De dagen daartussen heb ik voor ongeveer 40 euro verbeld met diverse helpdesken van wanadoo. De onzin die ik in die uren bellen heb gehoord is onbeschrijfelijk. De medewerkers wisten er nooit het juiste van, spraken elkaar tegen en stuurden mij steeds verder met kluitje het riet in. Men loog ook nog eens de boel aan elkaar. door bv. te zeggen dat ik reeds aangesloten was, terwijl dat duidelijk nog niet het geval was. Steeds maar weer werd er voor de technische dienst een Case aangemaakt met het verzoek mij aan te sluiten. Blijkbaar heeft men niet een echt, direct mail-/bel-/of life kontakt met die technische dienst. Nu ongeveer een week geleden kreeg ik een herinneringsmail van Wanadoo met de mededeling dat zij geprobeerd hadden om 74 euro van mijn rekening af te schrijven inzake aansluitkosten/overschakelkosten van Lite naar Family. In de voorwaarden staat echter duidelijk en zwart op wit dat o.a. voor die overstappers geen aansluitkosten berekend worden. Weer bellen naar de Helpdesk. Men erkende de fout maar men raadde mij toch aan altijd te betalen, bij een onterechte rekening storten zij altijd de daaropvolgende maand terug

Zeer merkwaardige redenering. De Helpdesk geeft mij gelijk maar heeft blijkbaar geen goed kontakt met de administratieve afdeling want nog steeds proberen zij tevergeefs het onterecht in rekening gebrachte bedrag van 74 euro af te schrijven van mijn rekening.

Mensen ..Wanadoo..hou er over op! Nog een voorbeeldje van de onkunde en het amateurisme van Wanadoo als laatste. In mijn adsl-loze periode heb ik enige dagen gebruik gemaakt van een inbelmodem, tegen inbeltelefoontikken. Ik belde de Helpdesk en vroeg het tarief. De eerste telefonist zei :" 1 cent per minuuut". Voor de zekerheid belde ik nog eens omdat ik dat wel erg goedkoop vond. De volgende Helpdeskmedewerker zei:" Inbellen is per minuut net zo duur als 06 bellen naar een mobiele telefoon". Ongelogen

Op de website van Wanadoo vond ik uiteindelijk de werkelijke tarieven. Je zou er om lachen dit alles, als het niet zo'n bedroevende wijze van omgaan met klanten betrof. Ik wens alle klanten van Wanadoo veel sterkte. Ik stap niet over naar een andere provider want dan weet je zeker dat je minstens 14 dagen zonder internet zit.