| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] enquête via internet
enquête via internet
De laatste tijd word ik overvallen met verzoeken om mee te doen aan tevredenheidsonderzoeken. Mij wordt gevraagd om via een bijgevoegd link het enquête formulier in te vullen.
Ik begrijp dat dit soort onderzoeken nodig kunnen zijn om de dienstverlening te verbeteren.
Echter, je wordt overspoeld met phishing mails. Ik begrijp daarom niet waarom de e-mails verzoeken niet door het betreffende bedrijf wordt gestuurd. Het afzendadres is vaak voor mij onbekend en en erg onbetrouwbaar als het een ‘noreply’ adres is.
Ook de link naar het formulier loopt niet via het bedrijf waarover de enquête gaat.
Ik wil alle onderzoekbureaus voorstellen om enquêtes alleen en altijd via de webserver van de betreffende bedrijf zichtbaar te maken.
Ik begrijp dat dit soort onderzoeken nodig kunnen zijn om de dienstverlening te verbeteren.
Echter, je wordt overspoeld met phishing mails. Ik begrijp daarom niet waarom de e-mails verzoeken niet door het betreffende bedrijf wordt gestuurd. Het afzendadres is vaak voor mij onbekend en en erg onbetrouwbaar als het een ‘noreply’ adres is.
Ook de link naar het formulier loopt niet via het bedrijf waarover de enquête gaat.
Ik wil alle onderzoekbureaus voorstellen om enquêtes alleen en altijd via de webserver van de betreffende bedrijf zichtbaar te maken.
Re: enquête via internet
Meld u zich dan aan bij GfK; onderzoekbureau, volledig "phishing" vrij, betrouwbaar en en kunt er nog een grijpstuivertje aan verdienen. Natuurlijk is een no-reply adres niet te vertrouwen, maar dat weet u al. GfK geeft u overigens ook de kans om extra "verdiensten" te generen, bij extra lijsten in te vullen. Plus, wat ook leuk is, ze hebben ook een soort 'loterij'. Ik had ineens 50.000 punten extra, goed voor €50, dus heel leuk!Kop schreef:De laatste tijd word ik overvallen met verzoeken om mee te doen aan tevredenheidsonderzoeken. Mij wordt gevraagd om via een bijgevoegd link het enquête formulier in te vullen.
https://panel.gfkintomart.nl/home.html
-
sylvesterb
Dit is zo onjuist, elk e-mail adres is onbetrouwbaar. E-Mail is niet beveiligd iedereen kan jouw e-mail adres gebruiken als afzend e-mail adres. Enkel door de header te lezen kun je bepalen of het een legitiem bericht is van het betreffende bedrijf.tenormin schreef:Kop schreef:Natuurlijk is een no-reply adres niet te vertrouwen
Buiten dat, het aantal vragenlijsten waarbij je vriendelijk wordt gevraagd deze even in te vullen "kost u slechts 5 minuten" loopt zo ie zo de spuigaten uit.
Als je verder niets te doen hebt, misschien een leuke vrijetijdsbesteding, maar je kan er bijna een dagtaak van maken.
Verder zijn de vragen vaak dusdanig knullig en onbelangrijk dat je je moet afvragen of er niet wat achter steekt, bv. bevestiging dat je mailadres echt bestaat en wordt gebruikt.
Immers mailadressen zijn gewoon handel.
Verder valt het op dat er hoe langer hoe meer bedrijven zijn welke mailadressen welke voor iets compleet anders zijn verkregen, gaan gebruiken voor Spam, zgn. nieuwsbrieven en reclame.
Daar ben ik afgelopen maand dan wel weer ingetuind......
Tot slot, altijd leuk dat je een bericht krijgt dat je de geheel anonieme en niet te herleiden vragenlijst, nog niet hebt ingevuld.
Gisteren zelfs één (van GGD notabene) waarin men verbaast was dat ik zelfs na 2 aanmaningen (!) nog niet aan het invullen was begonnen. Hoe durven ze.
Ze weten alleen niet dat ik al bijna een jaar niets meer invul.............
Als je verder niets te doen hebt, misschien een leuke vrijetijdsbesteding, maar je kan er bijna een dagtaak van maken.
Verder zijn de vragen vaak dusdanig knullig en onbelangrijk dat je je moet afvragen of er niet wat achter steekt, bv. bevestiging dat je mailadres echt bestaat en wordt gebruikt.
Verder valt het op dat er hoe langer hoe meer bedrijven zijn welke mailadressen welke voor iets compleet anders zijn verkregen, gaan gebruiken voor Spam, zgn. nieuwsbrieven en reclame.
Daar ben ik afgelopen maand dan wel weer ingetuind......
Tot slot, altijd leuk dat je een bericht krijgt dat je de geheel anonieme en niet te herleiden vragenlijst, nog niet hebt ingevuld.
Gisteren zelfs één (van GGD notabene) waarin men verbaast was dat ik zelfs na 2 aanmaningen (!) nog niet aan het invullen was begonnen. Hoe durven ze.
Ze weten alleen niet dat ik al bijna een jaar niets meer invul.............
-
Bob Schurkjens
Hier ook. Van de gemeente. 3 dagen later lag er al een herinnering in de bus. Werkt bij mij averechts. Daarnaast geloof ik niet dat de dienstverlening verbetert.
-
renewouters
Dat is onzin in deze context. Het gaat om tevredenheidsonderzoeken nadat je eerder contact hebt gehad met een bedrijf of organisatie.Brahms schreef: Verder zijn de vragen vaak dusdanig knullig en onbelangrijk dat je je moet afvragen of er niet wat achter steekt, bv. bevestiging dat je mailadres echt bestaat en wordt gebruikt.
Ik vul nooit mijn emailadres in bij enquêtes, dan maar niet bijten in de 'worst' die ze voorhangen om wat te winnen. Als dat meteen betekent dat ik buiten de boot val, nou, dan maar niet.Brahms schreef: bevestiging dat je mailadres echt bestaat en wordt gebruikt.
een Hema worst is nog zo gek niet.tenormin schreef:Ik vul nooit mijn emailadres in bij enquêtes, dan maar niet bijten in de 'worst' die ze voorhangen om wat te winnen. Als dat meteen betekent dat ik buiten de boot val, nou, dan maar niet.Brahms schreef: bevestiging dat je mailadres echt bestaat en wordt gebruikt.
je hoeft geen mailadres in te vullen op een mailing die je ontvangt, ik vul alleen lijstjes in van mij bekende instanties