LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring bidpluswin.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
DitKanNietLangerZo

Ervaring bidpluswin.nl

Ongelezen bericht door DitKanNietLangerZo »

Vandaag heb ik een experimentje uitgevoerd op één van de vele veilingssites die er zijn, in dit geval de minder bekende bidpluswin.nl. Ik kwam erachter dat het hardstikke frauduleus is. Ik zou graag willen dat dit soort sites een keer aan het licht worden gebracht in Radar. Ik ben er namelijk 17 euro aan kwijtgeraakt. Ik heb de eigenaar dit mailtje gestuurd:
Beste bidpluswin,

Bedankt dat jullie mij deze leuke avond hebben bezorgd. Ik heb jullie bedrijfje precies door nu. Jullie zijn gewoon hele slimme gasten die een veilingsite hebben aangemaakt, soortgelijk aan vele andere veilingssites. Op een heel slimme manier halen julllie klanten binnen, die vervolgens credits kopen en ze uitgeven terwijl ze nooit kunnen winnen omdat er altijd iemand van jullie (of een bot) achter zit die hem overbiedt totdat zijn credits op zijn. Ga zo door! Het zal jullie nog veel geld opleveren. Ik ben er in ieder geval ingeluisd. Ik zal jullie vertellen hoe ik achter jullie bedrieglijke manier van handelen kwam.

1. De eerste keer dat ik bij jullie ging bieden, bood ik alleen met gratis credits. Deze geven jullie natuurlijk weg om klanten te lokken, jullie weten dat ze er nooit mee zullen winnen. Die eerste keer was ongeveer een jaar geleden, toen jullie site bijna een jaar oud was. Ik werd na het registreren plotseling gevolgd door ene Hampitweet. Uiteindelijk bleek dat hampy93 te zijn aan wie ik zojuist 17 euro ben verloren :P.

2. Ik kreeg een mail met kortingscode voor 80%. Dit is wel een heel extreme aanbieding, moet ik zeggen. Maar goed, ik pakte mijn kans want ik wilde het weleens uitproberen. Ik kocht mijn credits, lukte niet met betaling dus ik kreeg een nieuwe code per mail. Die gebruikte ik. Ik moet zeggen dat de mail er niet heel verzorgd uitzag. Toen ik ze gekocht had, dachten jullie "YES" geld is binnen.

3. Toen begon het wantrouwen. Ik werd oneindig vaak overboden door hampy93. Ik keek op jullie Facebook-pagina en merkte een paar dingen op:
Er staan heel veel spelfouten in de berichten.
De foto's zijn steeds van dezelfde (slechte) kwaliteit
De taal is semi-formeel. Jullie proberen het heel officieel te houden, maar ondertussen gaan jullie wel heel erg informele discussies aan met klanten, en schelden zelfs een paar uit als ze beweren dat jullie oplichters zijn

4. En dan nog een paar andere dingen, los van Facebook:
ik zag dat hampitweet (die mij heel rare tweets stuurde) dezelfde persoon was als hampy93. Hampy93 ben jij en jij bent (misschien wel de enige) beheerder van de site.
de andere accounts leken heel veel op elkaar qua opbouw en cijfervolgorde (Spookie44 en Patricio55). Om wat variatie te brengen bedachten jullie rikueej (of dit is een ander zoals ik die erin is geluisd)
Op http://urlm.nl/www.bidpluswin.nl zag ik dat jullie site <300 bezoekers per maand heeft. Toch raar, voor zo'n veilingsite.
Toen mijn credits op waren, besloot ik deze mail te sturen.

Dan wil ik nog een paar dingen zeggen. Ik vind het een geweldig idee van jullie om dit zo aan te pakken. Ik wou dat ik zoiets bedacht had. Jullie moeten je alleen wel realiseren dat mensen dit heel *** vinden en ongelooflijk veel geld kwijt kunnen raken. En het is ook nog onmogelijk om te winnen! Daarmee vind ik dat dit toch wel een beetje illegaal wordt. Ik zal op zoveel mogelijk plekken aangeven dat hier fraude wordt gepleegd. Ook zal ik een verzoek naar Radar sturen om hier een uitzending over te maken. Ik hoop dat je ooit een keer aangehouden word hiervoor.

Groeten,

--mijn naam--
Is er iemand die ook ervaring heeft met dit soort sites en vindt dat deze sites verboden moeten worden? Reageer dan alsjeblieft op deze thread.

newmikey

Re: Ervaring bidpluswin.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

Warverhaal. Zolang er mensen zoals jij zullen bestaan blijven dit soort scammers verzekerd van een prima inkomen.

hampy93

Ongelezen bericht door hampy93 »

dat verhaal is niet waar je kan niet tegen je verlies!

ik ben namelijk hampy93

ik kom toevallig dit bericht tegen

er gingen regelmatig veilingen voor 1cent weg

plus bidpluswin is nu niet meer het liep niet leverde nixs op denk ik

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hampy93 schreef:er gingen regelmatig veilingen voor 1cent weg
Dat betwijfel ik. Dat soort veilingsites zijn altijd nogal shady en kan je beter weg van blijven.
Verder slaat dit topic nergens op.

Gesloten