LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Ittdesk netwerk services

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Julie4444
Berichten: 5011
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dus, de situatie:

- een tijd geleden is de verhuurder van woningcomplex overgestapt op een internetabonnement van Ziggo via ITTdesk.
- in principe was alles met een beetje gedoe qua instellingen vrij snel geregeld; wel moest iedere kamerbewoner NAW-gegevens invullen om toegang te krijgen. Dit is inclusief telefoonnummer en e-mailadres.
- de kamerbewoner vult een onzin-telefoonnummer in omdat deze prijs stelt op de eigen privacy en vult de rest van de gegevens in en krijgt internet.

Niets mis mee, toch?

4 maanden later...

- Zomaar ineens is de internettoegang weg. Router werkt, er is verbinding met het internet, maar alles is geblokkeerd. Als je een site probeert te openen krijg je deze melding waar o.a. staat dat je registratie mislukt is en je virussen op je computer hebt die je persoonsgegevens voor internetbankieren en dergelijke zal stelen, en dat je voor je veiligheid bent geblokkeerd. Klik hier voor de Nederlandse versie van die melding.

En dit dus terwijl je het internet nodig hebt voor je werk. Erg fijn. :roll:

Dus, wetende dat dat onzin moest zijn de dag erna in de pauze tijdens werk maar eens gebeld (want dit moest tijdens kantooruren dus überhaupt geluk dat er tijd was omdat in sommige beroepen mensen vaak pauzes doorwerken en überhaupt nauwelijks tijd hebben om te eten). Wat blijkt nu? Men had gekeken naar de persoonsgegevens die waren ingevuld en geconstateerd dat er geen telefoonnummer was dat klopte.... en dan blokkeer je natuurlijk het internet van een betalende klant, die verder wel gewoon op andere manieren te bereiken valt.

Nadat de medewerker dus het telefoonnummer door nummerherkenning zag en invulde, werd de toegang weer gegeven.

Dit vind ik schandalig omdat;
- Men dit bewust heeft gedaan (geen geautomatiseerd systeem)
- Men een brief had kunnen sturen
- Men een mail had kunnen sturen
- Men deze gegevens überhaupt niet nodig heeft omdat de kamerbewoner via de verhuurder betaalt; de verhuurder is de afnemer van het abonnement en de huurder heeft hier geen inspraak in en mag zelf niets regelen.

En excuses werden niet gegeven, want blijkbaar had de leidinggevende van de persoon die ik belde het internet afgesloten. Want ja, dit bedrijf beweert zelf dat ze het volgende zijn: "People-oriented: Respect and consideration for people’s situation are central to the products and services provided by ittdesk."

Hoe komt het toch in zo'n ezel op om dan in plaats van even contact op te nemen gelijk de toegang van een betalende klant af te sluiten? Dat slaat toch nergens op?

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat het snel was opgelost en weer werkt, maar deze manier van doen is werkelijk belachelijk en zo ontneem je mensen de kans om bepaalde informatie privé te houden. Niet OK.

thecure
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door thecure »

liggen er geen kpn lijnen in jullie flat? dan zou je asdl kunnen aanvragen. heb je niets meer nodig met die club.

Julie4444
Berichten: 5011
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het betreft een studentencomplex (kamerverhuur). De huurder kan en mag niets afsluiten. Kosten voor Internet en TV zijn in de huur opgenomen en de verhuurder heeft voor alle complexen megacontracten afgesloten. Hierin heeft de huurder geen keuze.

Daarnaast is ADSL te traag, zelfs al was het mogelijk. De huidige verbinding gaat via glasvezel. Daar gaat de klacht ook niet over, aangezien het prima werkt.

Wat mij absoluut niet aanstaat is dat ITTdesk huurders afperst voor hun persoonlijke gegevens door het internet bewust te blokkeren. Wanneer een bewoner verhuist kloppen die gegevens toch al niet meer, naast het feit dat de verhuurder degene is die het contract heeft afgesloten en dus klant is.

Ze hebben die gegevens niet nodig, en al vonden ze van wel, dan hadden ze gewoon een mail of brief kunnen sturen. Om dan ongewenst via nummerherkenning een telefoonnummer in te vullen zonder toestemming en dat dan als voorwaarde te hanteren voor het terug "aanzetten" van de internetverbinding is absoluut niet OK.

thecure
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door thecure »

ah, werkt dat zo. dit is nieuw voor mij.
bedankt voor de uitleg!

Maar dan snap ik idd ook niet wat dat bedrijf met jouw telefoonnummer wil doen. Want zoals ik het lees, is de verhuurder klant bij dat bedrijf.
Die sluit immers het contract af. Wat willen ze dan met die gegevens?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door newmikey »

Julie4444 schreef:wel moest iedere kamerbewoner NAW-gegevens invullen om toegang te krijgen. Dit is inclusief telefoonnummer en e-mailadres.
- de kamerbewoner vult een onzin-telefoonnummer in omdat deze prijs stelt op de eigen privacy en vult de rest van de gegevens in en krijgt internet.

Niets mis mee, toch?
Ik snap de hele tirade niet, eerlijk gezegd. Of je accepteert een aanbod en voegt je in de voorwaarden, òf je weigert een aanbod en probeert de voorwaarden te laten veranderen of zoekt een andere oplossing. Wat je nu hebt gedaan lijkt me buitengewoon oneerlijk en onredelijk en de reactie was keurig: afsluiting.

Wel vaker gezien, mensen die denken "het systeem" voor de gek te houden om vervolgens met de gevolgen geconfronteerd te worden. Als je gewoon zelf een dienst bij een provider afsluit, dien je ook je NAW gegevens te verstreken inclusief tel.nr. dus ik snap uberhaupt niet waarom je daar een probleem mee lijkt te hebben. Toch stiekempjes spam of virussen aan het versturen via andermans netwerk?

Julie4444
Berichten: 5011
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door Julie4444 »

thecure schreef:ah, werkt dat zo. dit is nieuw voor mij.
bedankt voor de uitleg!

Maar dan snap ik idd ook niet wat dat bedrijf met jouw telefoonnummer wil doen. Want zoals ik het lees, is de verhuurder klant bij dat bedrijf.
Die sluit immers het contract af. Wat willen ze dan met die gegevens?
Daar had meneer aan de telefoon ook geen fatsoenlijk antwoord op. Iets met "We willen weten wie u bent" - ja, en daar is een naam, adres en mail onvoldoende voor? Hij had ook geen verklaring voor waarom men meteen maar het internet afsloot in plaats van een mail of brief te sturen.


@newmilkey: misschien heb je de rest van mijn post gemist? Ik ben geen klant bij dit bedrijf. Mijn verhuurder is de afnemer en ik heb nergens de keus gehad om voor een provider te kiezen. Zij hebben mijn gegevens derhalve niet nodig.

Overigens kan ik je garanderen dat er geen spam gestuurd is met een van mijn adressen of anderzijds virussen heb. Dat was ook niet het probleem, aangezien men die melding voor mijn neus gooide om mijn telefoonnummer af te troggelen.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 02 sep 2016 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door thecure »

@newmikey Daar zeg je wat: als je zelf een dienst afsluit.
Maar dat doet ze niet, de verhuurder sluit af. De studenten zitten op dat netwerk.
Dus ik snap inderdaad niet wat zij met die gegevens willen.

Julie4444
Berichten: 5011
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door Julie4444 »

thecure schreef:@newmikey Daar zeg je wat: als je zelf een dienst afsluit.
Maar dat doet ze niet, de verhuurder sluit af. De studenten zitten op dat netwerk.
Dus ik snap inderdaad niet wat zij met die gegevens willen.
Dat is eigenlijk nog hetgeen wat mij het meest irriteert, want ook daar kon geen fatsoenlijk antwoord op gegeven worden.

Hij vond het mailadres vreemd, dus ik gaf aan dat dit een junkmail was die forward naar mijn echte mail. "Oh, dat maakt niet uit want we mailen u toch nooit" - en bellen doen ze ook niet, dus waarom moeten ze dan een telefoonnummer hebben?

Ik heb hier jaren gewoond en onder het vorige contract (toendertijd van UPC) heb ik nooit gegevens hoeven geven, nooit een brief gehad of wat dan ook. En dat is logisch, want ik ben helemaal geen klant. Over UPC was ik altijd tevreden.

Nu is ITTdesk van mening dat ze van iedere huidige huurder de gegevens moeten hebben, zonder dat ze die nodig hebben en zonder dat ze die gebruiken. Geen enkele huurder is klant. De verhuurder is afnemer en het internet zelf is van Ziggo. Huurders hebben dus helemaal niets te maken met ITT desk.

Vervolgens betwijfel ik dat de verhuurder (die meerdere enorme complexen en velen tienduizenden huurders heeft) ITT desk gaat vertellen dat er weer iemand is verhuisd. Die gegevens die ze dus blijkbaar zo belangrijk vinden zullen dus spoedig ook niet meer kloppen.

En dan nog: waarom geen brief of mail sturen, in plaats van iemand af te sluiten buiten kantooruren?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door newmikey »

Julie4444 schreef: Nu is ITTdesk van mening dat ze van iedere huidige huurder de gegevens moeten hebben, zonder dat ze die nodig hebben en zonder dat ze die gebruiken. Geen enkele huurder is klant.
ITTDesk specialiseert zich in het verstrekken van diensten aan bewoners van zorginstellingen en studentenhuizen. U mag dan wel niet direct klant zijn en via uw kamerhuur de kosten betalen, u bent wel degelijk gebruiker. Ik vind het helemaal niet gek dat een dergelijk bedrijf bijhoudt wie er van z'n netwerk gebruikt maakt. Ze hebben keurige privacy voorwaarden dus ik snap eigenlijk niet dat uw hele probleem er uit bestaat dat ze uw telefoonnummer vragen. Dat ze u afsluiten, snap ik ook volkomen. Wat is nu het probleem? Doe normaal en verstrek gewoon de gevraagde (en niet buitengewoon intieme) gegevens wanneer u daarom gevraagd wordt. Stel u niet zo dogmatisch op.

Julie4444
Berichten: 5011
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik ben gesteld op mijn privacy, newmilkey, en wanneer ik niets te maken heb met een bedrijf hebben zij bepaalde informatie niet nodig. Ze wisten al prima wie ik was; huurder bij X op adres Y met naam Z, en een werkend e-mail adres.

En, zoals gezegd, als ze die gegevens zo belangrijk vinden hadden ze ook op een normale manier contact op kunnen nemen. Nergens heb ik voorwaarden gelezen of een brief ontvangen waar in stond dat zij deze gegevens nodig hadden of waarom, alleen een pagina waar hierom werd gevraagd toen ik poogde internettoegang te krijgen.

Het feit dat men in plaats van op een normale manier contact op te nemen een of andere virusmelding op mijn bord gooit stel ik geenzins op prijs en dat, plus de conclusie dat het ze niet eens boeit of de gegevens (mail) kloppen, en ik gewoon werk te doen had maakt dat ik boos ben.

Ik ben niet snel boos; kortgeleden vond ik een 2 levende insecten in mijn salade bij een restaurant. Die heb ik uit mijn salade gegooid alvorens de rest gewoon op te eten. Melding van gemaakt dat men misschien beter de sla kan wassen en van de geschokte eigenaar excuses gekregen. De verantwoordelijke werd meteen aangesproken en ik kreeg een deel van mijn eten gratis. Prima. Dat soort dingen lig ik niet wakker van.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 02 sep 2016 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 10914
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door sjohie »

Even wat context, het is in de IT wereld gevoegelijk bekend dat de universiteitsnetwerken, en de grote studentenflats, broeihaarden van illegale software distributie en schending van auteurstrechten zijn. Zie dit artikelover de universiteit Twente. En zo zijn er meer over oa Amsterdam en Eindhoven. Dat is dan ook 1 van de redenen dat er dit soort maatregelen genomen moeten worden bij het regelen van dit soort aansluitingen, die instellingen en verhuurders kunnen het niet hebben dat een paar rotte appels er voor zorgen dat geen provider ze meer diensten wil leveren. Stel je voor, een studentenflat zonder internet, daar wil geen student iets huren, of een faculteit die even niks kan online.

Julie4444
Berichten: 5011
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dan hadden ze dat kenbaar moeten maken als reden. Evengoed hebben ze dan nog steeds geen telefoonnummer nodig. Dan kun je beter met een inlogcode of statische IPs werken.

En dan nog is dat geen reden om niet even een brief of mail te sturen alvorens iemand af te sluiten.

Overigens was het onder het oude contract zo (en op de universiteit), dat wanneer iemand betrapt werd tijdens het torrenten van illegale films/series/software ze van het netwerk werden gegooid en de toegang werd geblokkeerd.

Niet dat encryptie dat niet oplost, maar goed. :roll:

GJvdZ
Berichten: 7403
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat heeft een telefoonnummer met privacy te maken? Het nummer is sowieso van de provider, niet van de abonnee.

Julie4444
Berichten: 5011
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJvdZ schreef:Wat heeft een telefoonnummer met privacy te maken? Het nummer is sowieso van de provider, niet van de abonnee.
Aangezien dit een mobiel nummer is (er is geen vaste telefoonaansluiting) vind ik dat wel degelijk vervelend. Dit nummer nemen wij mij wanneer wij verhuizen.

Daarnaast ben ik nog jong genoeg om mijn telefoon belangrijk te vinden, en gelukkig oud genoeg om het net geen extentie van mezelf te vinden.

Wanneer iemand dit nummer niet nodig heeft krijgen ze die niet. Ik hoef niet gebeld te worden door "microsoft" of colporteurs, dus dit risico mag ook minimaal blijven.

thecure
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring Ittdesk netwerk services

Ongelezen bericht door thecure »

Julie4444 schreef:
Daarnaast ben ik nog jong genoeg om mijn telefoon belangrijk te vinden, en gelukkig oud genoeg om het net geen extentie van mezelf te vinden.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten