LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] .EU domeinen flop / Morganahost

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
alexpoot

.EU domeinen flop / Morganahost

Ongelezen bericht door alexpoot »

In 2006 een jaar geleden heb ik meegedaan aan de hype om .EU domeinen te registreren.
Ik had toen in maart 2006 bij Morganahost 14 domeinen aangevraagd kosten 332,37 inc btw.
Uiteraard was ik al bang dat dit allemaal een grote flater zou worden. Dus heb ik veel contact gehad met Brian Ho van Morganahost en uitdrukkelijk gevraagd hoe het e.a in zijn werk zou gaan. Hij vertelde mij dat ‘mocht je gekozen domeinnaam naam niet geregistreerd kunnen worden’, krijg je dit tegoed terug betaald. Dus wat had ik te verliezen toch? Na enkele telefoontjes en e-mail heb ik uiteindelijk een 14 tal domeinnamen aangevraagd en betaald. Het verschuldigde bedrag overgeboekt via internet naar Morganahost dit bedrag was 24 maart ontvangen bij Morgana wat ook staat aangegeven op de factuur. Maar pas 1 maand later kreeg ik de originele factuur binnen, bij deze digitale factuur zat een tekst bestand met daarin enkele voorwaarden. Hier stond in opgenomen o.a
“MORGANA IT zal pas overgaan tot registraties van .eu domeinen indien alle kosten vooruit betaald zijn. Er zal geen restitutie plaatsvinden voor eventuele domeinen die betaald zijn en niet geregistreerd kunnen worden. In plaats daarvan mag ACCOUNTHOUDER wel een andere .EUdomein registreren”.
Uiteraard voel ik me achteraf belazerd, immers is mij telefonisch meerdere keren verteld dat je gewoon je geld terug krijgt. Tijdens het registratieproces heb ik nog een aantal keer gebeld om te vragen wanneer het duidelijk zou worden welke domeinen ik zou krijgen. Maar dat wisten ze niet aan te geven omdat deze fase Landrush genaamd, nog niet rond was. Nu zijn 14 gekozen .EU domeinnamen al bezet en zijn er 2 geregistreerd op mijn naam.
Van deze 14 aangevraagde heb ik er uiteindelijk dus 2 gekregen. En wil ik mijn geld voor de overige 12 terug. Maar waar blijft dan mijn geld? Nu naar bijna een jaar verder heb ik nog steeds niks gehoord van Morganahost. Nu heb ik wel gemaild met de vraag om het tegoed terug te betalen maar uiteraard hoor ik niks meer van Morganahost.

Zijn hier meer mensen van de dupe? Ik vind dat ik vals ben voorgelicht en het zit me flink dwars dat dit allemaal maar kan…
Wellicht kan dit hele proces, die .EU registratie eens onder de loep genomen worden, want ik denk dat er veel meer mensen zijn die wellicht honderden of duizenden euro´s (lichter gemaakt zijn).

Geoffrey

Re: .EU domeinen flop / Morganahost

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Ik snap dat het voor jou heel erg vervelend is, maar ik ben het toch niet helemaal met je eens. Het was al vanaf het begin duidelijk dat er een grote rush op EU-domeinnamen zou ontstaan, dus het was ook duidelijk dat de kans groot was dat je bepaalde domeinen niet zou krijgen. Zeker als je het met algemene namen (bank.eu, hypotheek.eu, voetbal.eu etc.) geprobeerd hebt.

Zelf heb ik daarom gekozen voor een registrar waarbij het hele proces duidelijk omschreven werd, en ook het feit dat als het niet zou lukken om een domein te registreren, dat dan de kosten voor dat domein minus 10 euro administratiekosten terugbetaald zouden worden. Dat stond zwart op wit en dan heb je daadwerkelijk iets om op terug te grijpen. Gelukkig heb ik de twee domeinen die ik heb aangevraagd (mijn voornaam en achternaam) ook daadwerkelijk in handen gekregen.

Het proces van de registratie is dus redelijk duidelijk geweest. Natuurlijk blijft de vraag wat Morganahost nu wel of niet aan jou verteld zou hebben. En dat is ook het lullige bij mondelinge afspraken: bewijs maar eens dat Brian Ho dat inderdaad gezegd zou hebben. Je moet dus op zoek gaan naar schriftelijk bewijs dat Morganahost jou dit toegezegd heeft. Want als jij dat hebt, dan sta je redelijk sterk om je geld alsnog te claimen.

Gesloten