LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Exact Software / Exact Online Oplichters!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Misstanden

Exact Software / Exact Online Oplichters!

Ongelezen bericht door Misstanden »

Via deze weg wil ik alle ondernemers van Nederland waarschuwen voor het bedrijf Exact Software / Exact Online. Dit bedrijf houdt er een agressieve manier van het houden van klanten op na. Het opzeggen van je zogenaamde abonnement (waar ik nooit voor getekend heb) is bijna onmogelijk en je zit er stilzwijgend steeds een jaar extra aan vast en bent toevallig altijd net te laat met opzeggen.

Toen ik ooit begon met mijn eenmanszaak ben ik door mijn boekhouder in overleg met mij aangemeld bij Exact Online. Ik heb hier nooit een handtekening voor gezet en dit is volledig digitaal gegaan in een toendertijd zeer summier aanvraagformuliertje (nu overigens nog steeds absoluut niet rechtsgeldig). Nergens stond toen vermeld dat het opzeggen van je zogenaamde abonnement bijna onmogelijk is en je er telkens weer een jaar aan vast zit. Inmiddels ben ik al ruim 9 maanden gestopt met mijn bedrijf en heb dit ook keurig aangegeven bij Exact met het vriendelijke verzoek of ze mijn abonnement stop willen zetten aangezien ik hier geen gebruik meer van maak en mijn bedrijf niet meer bestaat.

Helaas helaas zei de mevrouw... u bent net te laat en zit er weer een jaar aan vast. Oh zei ik. Kunt u mij dan niet tegemoet komen en uitschrijven want ik maak geen gebruik meer van jullie diensten en mijn bedrijf bestaat niet meer. Maar wat ik ook probeerde er was niets te bereiken. Vervolgens heb ik het allemaal eens laten bezinken en kwam ik tot de conclusie dat ik nooit enig contract met Exact ben aangegaan of ooit uberhaupt zelf iets heb ondertekend danwel persoonlijk ergens akkoord mee ben gegaan. Dus heb ik een brief gestuurd en dit hierin uitgelegd. De volgende dag al een telefoontje van Exact! Maar geen goed nieuws.... Jammer dan was het antwoord en mijn zogenaamde abonnement zou volgend jaar pas eindigen. Ik zou daar een brief over krijgen met een bevestiging. Nu weken later nog geen brief van ze ontvangen... maar wel al weer heel wat facturen en herinneringen en zelf incasso brieven van Flanderijn en van Eck Deurwaarders die het blijkbaar ook geen probleem vinden om ongegronde incasso opdrachten uit te voeren.

Vervolgens heb ik besloten niet meer te gaan betalen en op de rekening waar ze op incasseerde geen geld meer op te laten staan, mijn bedrijf was immers gestopt en er kwam toch geen geld meer binnen op die rekening. MAAR LET OP: Het maakt Exact namelijk geen ruk uit! Exact neemt het niet zo nou met de regeltjes en ze incasseren vrolijk van mijn Prive rekening van de ING bank het bedrag! Nooit enige machtiging afgegeven hiervoor! Ik weet ook absoluut niet hoe ze achter dit rekeningnummer zijn gekomen. Kortom pure diefstal!

Ik post dit bericht om andere ondernemers te waarschuwen. Ik ga deze week wederom een brief schrijven aan Exact en ze nogmaals verzoeken om mijn abonnement op te zeggen en 9 maanden abonnements geld terug te betalen. Tevens ga ik ze vragen om opheldering wat betreft het zomaar incasseren van mijn prive rekening. Als ik geen bevredigend antwoord hierop krijg zal ik sowieso aangifte doen van ongeoorloofd zomaar een bedrag incasseren van mijn prive rekening en zal ik de tijd die nu al tijden bezig ben om brieven te schrijven of ze asjeblieft willen stoppen met rekeningen sturen gaan besteden om andere te waarschuwen voor deze manier van oplichting! Ik zal niet rusten tot dat men weet wat een oplichters het zijn en hoe Exact omgaat met klanten.

Mochten er ontwikkelingen zijn zal ik dat hier posten, zowel positief als negatief! Ik ben benieuwd!

puma73

Re: Exact Software / Exact Online Oplichters!

Ongelezen bericht door puma73 »

Misstanden schreef:Via deze weg wil ik alle ondernemers van Nederland waarschuwen voor het bedrijf Exact Software / Exact Online. Dit bedrijf houdt er een agressieve manier van het houden van klanten op na. Het opzeggen van je zogenaamde abonnement (waar ik nooit voor getekend heb) is bijna onmogelijk en je zit er stilzwijgend steeds een jaar extra aan vast en bent toevallig altijd net te laat met opzeggen.

Toen ik ooit begon met mijn eenmanszaak ben ik door mijn boekhouder in overleg met mij aangemeld bij Exact Online. Ik heb hier nooit een handtekening voor gezet en dit is volledig digitaal gegaan in een toendertijd zeer summier aanvraagformuliertje (nu overigens nog steeds absoluut niet rechtsgeldig). Nergens stond toen vermeld dat het opzeggen van je zogenaamde abonnement bijna onmogelijk is en je er telkens weer een jaar aan vast zit. Inmiddels ben ik al ruim 9 maanden gestopt met mijn bedrijf en heb dit ook keurig aangegeven bij Exact met het vriendelijke verzoek of ze mijn abonnement stop willen zetten aangezien ik hier geen gebruik meer van maak en mijn bedrijf niet meer bestaat.

Helaas helaas zei de mevrouw... u bent net te laat en zit er weer een jaar aan vast. Oh zei ik. Kunt u mij dan niet tegemoet komen en uitschrijven want ik maak geen gebruik meer van jullie diensten en mijn bedrijf bestaat niet meer. Maar wat ik ook probeerde er was niets te bereiken. Vervolgens heb ik het allemaal eens laten bezinken en kwam ik tot de conclusie dat ik nooit enig contract met Exact ben aangegaan of ooit uberhaupt zelf iets heb ondertekend danwel persoonlijk ergens akkoord mee ben gegaan. Dus heb ik een brief gestuurd en dit hierin uitgelegd. De volgende dag al een telefoontje van Exact! Maar geen goed nieuws.... Jammer dan was het antwoord en mijn zogenaamde abonnement zou volgend jaar pas eindigen. Ik zou daar een brief over krijgen met een bevestiging. Nu weken later nog geen brief van ze ontvangen... maar wel al weer heel wat facturen en herinneringen en zelf incasso brieven van Flanderijn en van Eck Deurwaarders die het blijkbaar ook geen probleem vinden om ongegronde incasso opdrachten uit te voeren.

Vervolgens heb ik besloten niet meer te gaan betalen en op de rekening waar ze op incasseerde geen geld meer op te laten staan, mijn bedrijf was immers gestopt en er kwam toch geen geld meer binnen op die rekening. MAAR LET OP: Het maakt Exact namelijk geen ruk uit! Exact neemt het niet zo nou met de regeltjes en ze incasseren vrolijk van mijn Prive rekening van de ING bank het bedrag! Nooit enige machtiging afgegeven hiervoor! Ik weet ook absoluut niet hoe ze achter dit rekeningnummer zijn gekomen. Kortom pure diefstal!

Ik post dit bericht om andere ondernemers te waarschuwen. Ik ga deze week wederom een brief schrijven aan Exact en ze nogmaals verzoeken om mijn abonnement op te zeggen en 9 maanden abonnements geld terug te betalen. Tevens ga ik ze vragen om opheldering wat betreft het zomaar incasseren van mijn prive rekening. Als ik geen bevredigend antwoord hierop krijg zal ik sowieso aangifte doen van ongeoorloofd zomaar een bedrag incasseren van mijn prive rekening en zal ik de tijd die nu al tijden bezig ben om brieven te schrijven of ze asjeblieft willen stoppen met rekeningen sturen gaan besteden om andere te waarschuwen voor deze manier van oplichting! Ik zal niet rusten tot dat men weet wat een oplichters het zijn en hoe Exact omgaat met klanten.

Mochten er ontwikkelingen zijn zal ik dat hier posten, zowel positief als negatief! Ik ben benieuwd!
Toen ik ooit begon met mijn eenmanszaak ben ik door mijn boekhouder in overleg met mij aangemeld bij Exact Online
En die zal echt wel een vakje aangevinkt hebben voor accoord. u probeert de boel wel erg simpel voor te stellen
Vervolgens heb ik besloten niet meer te gaan betalen
Erg professioneel van u. Er ijn andere wwegen om duide;lijk te maken dat het er niet mee eens bent.
Het maakt Exact namelijk geen ruk uit! Exact neemt het niet zo nou met de regeltjes en ze incasseren vrolijk van mijn Prive rekening van de ING bank het bedrag! Nooit enige machtiging afgegeven hiervoor! Ik weet ook absoluut niet hoe ze achter dit rekeningnummer zijn gekomen. Kortom pure diefstal!
U kunt onterechte incasso's storneren en een selectieve blokkade instellen zodat men nooit meer kan incasseren.
Voorts kunt u aangifte doen van diefstal.

Voor de rest komt dit verhaal mij bekend voor.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misstanden schreef:Via deze weg wil ik alle ondernemers van Nederland waarschuwen voor het bedrijf Exact Software / Exact Online. Dit bedrijf houdt er een agressieve manier van het houden van klanten op na. Het opzeggen van je zogenaamde abonnement (waar ik nooit voor getekend heb) is bijna onmogelijk en je zit er stilzwijgend steeds een jaar extra aan vast en bent toevallig altijd net te laat met opzeggen.
Dan ben je toch op tijd voor het jaar daarop? ?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Misstanden

<<op verzoek van de radarredactie is dit verwijzingsbericht gewist>>

Het tweede punt is behoorlijk ernstig: zij incasseren automatisch van een nummer waarvoor je geen toestemming hebt gegeven. Je kunt daarvoor aan je bank een MOI-formulier vragen en invullen (MOI staat voor Machtiging Onterechte Incasso). Sommige banken werken hier niet graag aan mee, maar zij zijn daartoe wettelijk wél verplicht! De bank moet dan een onderzoek instellen en het bedrag terugboeken als er van een machtiging geen sprake was. Zo'n procedure neemt meestal 3 maanden in beslag.

Maxiem/ReadAC
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 10 jul 2012 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

U zit op het verkeerde forum. Dit is een consumenten forum geen forum voor gefrustreerde ondernemers.
Toen ik ooit begon met mijn eenmanszaak ben ik door mijn boekhouder in overleg met mij aangemeld bij Exact Online. Ik heb hier nooit een handtekening voor gezet en dit is volledig digitaal gegaan in een toendertijd zeer summier aanvraagformuliertje (nu overigens nog steeds absoluut niet rechtsgeldig). Nergens stond toen vermeld dat het opzeggen van je zogenaamde abonnement bijna onmogelijk is en je er telkens weer een jaar aan vast zit.
Het is een misverstand te denken dat je pas ergens aan vast zit als je een handtekening hebt gezet. Het feit dat je al die tijd gebruikt hebt gemaakt van hun diensten betekend hoe dan ook dat je akkoord bent gegaan met een abonnement. Als ondernemer dien je immers te weten dat geen enkele dienst zolang zou worden aangeboden. Bovendien neem ik aan dat je al die tijd gewoon betaald hebt en nooit heb geprotesteerd tegen het abonnement. Pas nu, nu het je uitkomt ga je mekkeren dat er nooit iets is getekend. Helaas ZO werkt het dus niet.
Natuurlijk kun je ervan af, je moet dat alleen op tijd doen. Wel eens van agenda's gehoord. Die zijn heel gemakkelijk om dingen te onthouden!
Helaas helaas zei de mevrouw... u bent net te laat en zit er weer een jaar aan vast. Oh zei ik. Kunt u mij dan niet tegemoet komen en uitschrijven want ik maak geen gebruik meer van jullie diensten en mijn bedrijf bestaat niet meer. Maar wat ik ook probeerde er was niets te bereiken. Vervolgens heb ik het allemaal eens laten bezinken en kwam ik tot de conclusie dat ik nooit enig contract met Exact ben aangegaan of ooit uberhaupt zelf iets heb ondertekend danwel persoonlijk ergens akkoord mee ben gegaan. Dus heb ik een brief gestuurd en dit hierin uitgelegd. De volgende dag al een telefoontje van Exact! Maar geen goed nieuws.... Jammer dan was het antwoord en mijn zogenaamde abonnement zou volgend jaar pas eindigen. Ik zou daar een brief over krijgen met een bevestiging.
Inderdaad jammer voor u maar Exact staat in haar recht.
Inmiddels ben ik al ruim 9 maanden gestopt met mijn bedrijf
Als ik hier zo lees hoe u uw zaakjes regelt is dat misschien maar beter ook.
en heb dit ook keurig aangegeven bij Exact met het vriendelijke verzoek of ze mijn abonnement stop willen zetten aangezien ik hier geen gebruik meer van maak en mijn bedrijf niet meer bestaat.
Tsja is misschien niet zo vriendelijk maar ze staan wel in hun recht.
Nu weken later nog geen brief van ze ontvangen... maar wel al weer heel wat facturen en herinneringen en zelf incasso brieven van Flanderijn en van Eck Deurwaarders die het blijkbaar ook geen probleem vinden om ongegronde incasso opdrachten uit te voeren.
Ook hier staan ze in hun recht. Het gaat immers om het incasseren van een niet betaalde rekening. Ik raad u overigens aan de opzegging per aangetekende brief te sturen. Dat zij die opzegging niet bevestigen is dan vervolgens geen probleem meer. Met de brief kunt u de opzegging bewijzen.
Het is niet zo slim om niet te betalen omdat u immers een contract hebt met Exact dat nog door loopt. Dat Exact incasseert van een andere rekening is haar goed recht. Het betreft hier een eenmanszaak en dus bent u prive aansprakelijk voor de zakelijke schulden.
Zoals ik hierboven al aangaf, u heeft geen prive en zakelijke rekening al is dat in uw gedachten misschien wel zo. U bent prive aansprakelijk voor de schulden van uw eenmanszaak ook al bestaat die niet meer. Exact staat dus in haar recht om geld af te laten schrijven van uw rekening om zo de schuld te incasseren.
Het is geen oplichting wat hier speelt, het is uw koppigheid. Als u denkt dat u in uw recht staat gaat u naar de rechter en laat die een uitspraak doen. Tot die tijd heeft u geen enkel recht betaling op te schorten of te weigeren. Doet u dat wel dan komt u in de problemen.
U denkt dat een bedrijf beschuldigen van oplichting gaat helpen om de zaak op te lossen. Denk het niet. Iemand beschuldigen van oplichting is een serieuze zaak en ik vind dat u hiermee veel te ver gaat. Als ik Exact was zou ik denken barst maar.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:Het tweede punt is behoorlijk ernstig: zij incasseren automatisch van een nummer waarvoor je geen toestemming hebt gegeven. Je kunt daarvoor aan je bank een MOI-formulier vragen en invullen (MOI staat voor Machtiging Onterechte Incasso). Sommige banken werken hier niet graag aan mee, maar zij zijn daartoe wettelijk wél verplicht! De bank moet dan een onderzoek instellen en het bedrag terugboeken als er van een machtiging geen sprake was. Zo'n procedure neemt meestal 3 maanden in beslag.

Maxiem/ReadAC
Hier speelt heel wat anders. Het betreft hier geen automatische incasso (waarvoor toestemming gegeven dient te worden). Het betreft hier het incasseren van een schuld. Aangezien het een eenmanszaak betreft heeft de schuldeiser het recht het prive vermogen van de schuldenaar aan te spreken. STERKER nog er is geen (juridisch) onderscheid tussen zijn prive en zakelijk vermogen. Dat onderscheidt is slechts een belastingtechnisch onderscheidt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier spelen een aantal verschillende zaken door elkaar. Van een rekening mag een ander alleen geld afhalen wanneer hij hier toe gemachtigd is. Het hebben van een schuld veranderd daar niets aan. Het zou kunnen dat het bedrijf naar de kantonrecht is gegaan en hij gevonnist heeft dat het bedrijf dit bedrag van de privé rekening moch afboeken.

Het bedrijf beroept zich waarschijnlijk op de algemene voorwaarden waarin waarschijnlijk staat dat de overeenkomst stilzwijgend wordt verlengt, indien er een x aantal maanden voor de vervaldatum niet is opgezegd. Dit geeft het bedrijf een informatieplicht; ze moeten kunnen aantonen dat ze aan deze wettelijk eis hebben voldaan. Daarnaast mag het beding niet onredelijk bezwarend zijn; daarvoor kan reflexwerking uitkomst bieden. De verjaringstermijn bedraagt drie jaar en begint te lopen op het eerste moment dat er een beroep op het beding wordt gedaan.

Los van het bovenstaande is TS natuurlijk wel een aantal fouten gemaakt. Het was beter geweest als TS in een eerder stadium om juridisch advies had gevraagd en hierover schriftelijk met het bedrijf had gecommuniceerd.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 02 jul 2012 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Misstanden schreef: ... maar wel al weer heel wat facturen en herinneringen en zelf incasso brieven van Flanderijn en van Eck Deurwaarders die het blijkbaar ook geen probleem vinden om ongegronde incasso opdrachten uit te voeren.

Vervolgens heb ik besloten niet meer te gaan betalen en op de rekening waar ze op incasseerde geen geld meer op te laten staan, mijn bedrijf was immers gestopt en er kwam toch geen geld meer binnen op die rekening.
u krijgt dus al brieven van een incassobureau voordat u het besluit had genomen om niet meer te gaan betalen? U liep dus al een aantal perioden achter met de betaling toen u het geschil aankaartte bij hen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Oplichters?
Nee.

Vervelend bedrijf, niet willen luisteren?
Ja.

Ze blijven post sturen, bellen etc. terwijl ik al ruim 4 jaar probeer duidelijk te maken dat ik (of ons bedrijf) geen Exact gebruiken, het niet zullen gaan gebruiken (hoofdkantoor beslist, niet een bijkantoor), en men negeert verzoeken om gegevens te verwijderen.

Hoewel men bij Exact extreem vervelend is / doet - zou ik ze niet direct als oplichters willen aanmerken.

En, u heeft zich aangemeld (of laten aanmelden) en zowiezo een of meerdere rekeningen betaald (de eerste paar, waarschijnlijk) .. dit is een indicatie dat u wel degelijk accoord gegaan bent, anders had u bij de eerste betaling/incasso al wel aan de bel getrokken.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Bij Exact betaal je jaarlijks voor de licentie om het programma te gebruiken, waar je ook je updates krijgt.

Voor het opzeggen zijn er duidelijke regels, als je deze dan niet goed uitvoert, werkt het niet.
Zo wordt een opzegging gedaan en nog nooit en probleem gehad.
Opzeggen

Mocht u toch uw abonnement willen opzeggen, dan kan dat heel eenvoudig in Exact Online. Ga hiervoor naar het licentieoverzicht, hier kunt u uw abonnement beëindigen. Deze wordt dan automatisch aan het einde van de lopende abonnementsperiode gestopt.
Opzegtermijn

De Exact Online Overeenkomst (uw abonnement) moet u tenminste één (1) maand voor het einde van de lopende abonnementsperiode opzeggen. Dat kunt u vanuit Exact Online doen (zie het kopje Opzeggen) of schriftelijk.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Dit hele verhaal heeft al een keer hier gestaan in een ander topic, ook toen kreeg TS niet de antwoorden die hij wilde hebben. hij heeft waarschijnlijk gedacht weer een keer proberen onder een andere naam en topictitel.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit is een consumentenforum. Voor ondernemerskwesties zijn er ongetwijfeld ook wel fora.

Gesloten