LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook/Wiggio

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
66Maria64

Facebook/Wiggio

Ongelezen bericht door 66Maria64 »

Ik heb al gezocht of dit onderwerp hier al behandeld is. Ik kon dat niet terugvinden. Mijn vraag: ik ga zelf stoppen met Facebook, FB wist al heel veel van me, maar dat gaat steeds verder, het is een rupsjenooitgenoeg en mijn privacy is zoek. Nu kom ik in aanraking met Wiggio, en volgensmij heeft het connecties met FB. Er staat nl ook in de kleine lettertjes dat ze info aan derden doorgeven voor advertentiemogelijkheden. Dus volgensmij zelfde als FB doet, toch? Wiggio wordt mij door mijn fam voorgesteld om in te communiceren over onze zieke, hulpbehoevende ouders. Ik doe dit liever niet. Liever gebruik ik gewoon een agenda via mail en Word. Weet iemand van jullie hier meer van? Is het hele internet lood om oud ijzer of toch wel verschil tussen wel of geen Facebook/Wiggio?

GJvdZ

Re: Facebook/Wiggio

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je kunt ook heel ouderwets bellen om over de gezondheid van je ouders te communiceren.
Je kunt er in ieder geval van uit gaan dat ieder platform dat gratis wordt aangeboden wordt gebruikt maakt van de informatie die je achterlijk. Overal moet de schoorsteen roken. Zelfs als er geen winstoogmerk is moeten de kosten worden gedekt.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Ik ben twee jaar geleden ook gestopt met FB. Het geeft wel veel meer rust. Nu zit ik op Trosradar :)

prem

Het is wat mij betreft interessanter dan de foto's van kleine Jantje die niet meer in zijn broek schijt, of de prachtige taart die tante Bep heeft gebakken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

FB wist al heel veel van me,
FB weet niet meer van je dan dat je zelf hebt verteld.
Je kunt ook heel ouderwets bellen om over de gezondheid van je ouders te communiceren.
Laatst werd ik hier al min of meer voor ouwe l*l uitgemaakt hier toen ik begon over het juiste medium gebruiken voor de juiste taak. Loop naar een buurman toe als je iets wil bespreken ipv te mailen, neem de telefoon als het vertrouwelijk is en of zoals TS zegt, gebruik mail om te communiceren over gezondheid van ouders ipv een 'openbaar' medium. Als mensen willen reageren is de "reply all" knop niet zo moeilijk te vinden lijkt me.

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

bprosman schreef:
FB wist al heel veel van me,
FB weet niet meer van je dan dat je zelf hebt verteld....
Nou, FB weet veelmeer van je dan je ze "vertelt" ... BigBrother is er niks bij.
Maar goed..als reclameloos en volledig anoniem alternatief is er "ello"

66Maria64

Ongelezen bericht door 66Maria64 »

Dank voor antwoorden, er is mij al veel meer duidelijk.
'Heel ouderwets bellen om over de gezondheid van je ouders te communiceren': uiteraard. waar het om gaat is regeldingen. Wie kan wanneer mee. Agenda en doorgeven en kortsluiten van 'kleine' dingen. Dan kost dan veel tijd en telefoontjes, en dat is niet handig.
Begrijp ik van jullie dat mail wel 'veilig' is? En Dropbox, FB, Wiggio, gebruik maakt van de info omdat 'de schoorsteen toch moet roken'?
Met vr gr.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Laatst werd ik hier al min of meer voor ouwe l*l uitgemaakt hier toen ik begon over het juiste medium gebruiken voor de juiste taak. Loop naar een buurman toe als je iets wil bespreken ipv te mailen
Het eerste vet gedrukt is de term van mensen die bij het tweede vet gedrukt niet meer in het woordenboekje voorkomt. Ze zijn tegenwoordig liever lui dan moe.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

prem schreef:Het is wat mij betreft interessanter dan de foto's van kleine Jantje die niet meer in zijn broek schijt, of de prachtige taart die tante Bep heeft gebakken.
Dat zegt meer over jouw vrienden dan over Facebook ;-)

prem

GJvdZ schreef:
prem schreef:Het is wat mij betreft interessanter dan de foto's van kleine Jantje die niet meer in zijn broek schijt, of de prachtige taart die tante Bep heeft gebakken.
Dat zegt meer over jouw vrienden dan over Facebook ;-)
Was beeldspraak Gert Jan van de Zanden.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wie kan wanneer mee. Agenda en doorgeven en kortsluiten van 'kleine' dingen. Dan kost dan veel tijd en telefoontjes, en dat is niet handig.
Dan zou ik daar Google Calendar voor gebruiken en die delen. Is niet helemaal "waterdicht" , Google mag die data nog steeds "lezen" en voor commerciele doeleinden gebruiken maar het is niet zo "openbaar" als FaceBook.
Vergeet niet dat UPC/Ziggo van origine ook Amerikaanse bedrijven zijn en de Amerikaanse spionnendiensten op basis van het feit dat een bedrijf van origine Amerikaans is mogen/kunnen spioneren.
Niet helemaal, de zogenaamde "Patriot act" gaat niet op voor data die zich in Europese datacenters bevindt. HP en Microsoft bouwen niet voor niets datacenters in Amsterdam en Dublin.

Gesloten