Methusalah schreef: ↑16 jan 2025 06:50
kuklos schreef: ↑15 jan 2025 19:25
Methusalah schreef: ↑15 jan 2025 18:56
En dat bedoel ik met de lessen van het verleden vergeten. De paralellen zijn duidelijk te herkennen en misschien moet je je even verdiepen in de opkomst van de nazi partij in de jaren 30. Mijn vader ziet het ook en die komt nog uit die tijd en heeft daar een beter blik op dan de meesten.
Enfin, steek je hoofd maar in het zand.
Goh, mijn ouders komen ook uit die tijd en die zien juist exact het tegenovergestelde. Dat hele gedeug was niks meer dan modern fascisme, maar dan van links, en nu komt gezond rechts het tij weer keren. Dus misschien moet JIJ je maar eens gaan verdiepen in de opkomst van het fascisme in die tijd.
Wat zeg je nou? Je ouders kwamen uit die tijd en het gedeug....
Waar heb je het over. Ik spreek over de bezettingsjaren 40-45.
Nee, je schreef letterlijk dit:
Methusalah schreef: ↑15 jan 2025 18:56
De paralellen zijn duidelijk te herkennen en misschien moet je je even verdiepen in de opkomst van de nazi partij in de jaren 30. Mijn vader ziet het ook en die komt nog uit die tijd en heeft daar een beter blik op dan de meesten.
Enfin, steek je hoofd maar in het zand.
Niiks bezettingsjaren 40-45 dus, de opkomst van het nazisme en fascisme had je het over.
En die parallel met de deugers van nu zie je exact daarin terug, zoals Nijogeth al schreef:
Nijogeth schreef: ↑15 jan 2025 18:26
rwolters schreef: ↑15 jan 2025 15:29
En het blijft raar van om deugen als iets negatiefs te zien. Blijkbaar ben jij er trots op dat je niet deugt?
Deugen gaat natuurlijk hier om de mensen die alles extreem politiek correct benaderen. Een hele groep is daarin ook doorgeslagen. Die mensen die vinden dat je niemand mag beledigen, zoals die mensen op wiens balkon ik uitkijk hier en me toch even moesten corrigeren omdat ik 'fijne kerstdagen' zei. Je moet namelijk 'fijne feestdagen' zeggen, want anders kan het kwetsend zijn voor mensen die geen kerst vieren. Dat soort mensen noemen we deugers. Vaak ook heel hypocriete mensen, want zelf hebben ze een regenboogvlag aan het balkon hangen. Die kan natuurlijk ook als kwetsend ervaren worden voor iemand die streng gelovig is.
Tegengeluiden niet toegestaan, cancelen van mensen met de verkeerde mening. De publieke omroep die maar een politiek geluid door laat klinken, hetzelfde bij Twitter en Facebook en dergelijke indertijd.
Of zoals ook wel wordt gezegd: de anti-fascisten van toen zijn de fascisten van nu.
Methusalah schreef: ↑16 jan 2025 06:50
En dan termen durven te gebruiken als modern links fascisme. Ik weet nu wel zeker dat jij niet weet waar je het over hebt.
Ik weet nog zekerder dat JIJ niet weet waar je het over hebt. Of bewust de doelpalen verzet.