LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facturen UPC

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MamJoy

Facturen UPC

Ongelezen bericht door MamJoy »

Het verbaast mij, dat (wanneer UPC geld nodig heeft?) UPC zonder reden van opgaaf ineens ruim twee weken vroeger factureert... Dit is al eerder gebeurd. Toen was het een foutje, werden er creditnota's en/of een brief achteraan gestuurd. Ik vind dat een bedrijf als UPC dit niet kan maken.

Henri42

Re: Facturen UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

Heb jij dan een vast maandbedrag ?, bij mij komt de maandfactuur al jaren via internet rpnd de 20* van de maand, het bedrag is variabel vanwege de telefoonkosten :) :?

jor

Ongelezen bericht door jor »

Henri42 schreef:Heb jij dan een vast maandbedrag ?, bij mij komt de maandfactuur al jaren via internet rpnd de 20* van de maand, het bedrag is variabel vanwege de telefoonkosten :) :?
Het gaat helemaal niet om een vast maandbedrag maar om het 2 weken te vroeg afschrijven van dit maandbedrag.

Henri42

Jor, hoe kan men eenn bedrag nu afboeken zonder maandspecificatie, indien je 2 weken eerder een afboeking gedaan wordt wordt je over een halve maand, je kunt ook een ten onrechte gedane afboeking laten storneren,wederom een storm in een glas water :D

jor

Ongelezen bericht door jor »

Dat zijn dan wel veel stormen in evenveel glazen.Je kunt mij niet wegzetten als anti-UPC want ik heb alles van hun, digtale TV +HDDVR,
Telefoon,internet.Maar de administratie is en blijft het struikelblok. Iets langer dan een jaar geleden vervroegde UPC ook bij mij het maandbedrag van 29 naar 27 en daarna van 27 naar de 25 ste van die maand, gaat natuurlijk nergens over maar steeds vroeger betalen ook niet.De helpdesk vermijd ik zoveel mogelijk en ik verander liever niets al moet het soms ( zoals met de HD DVR ).
Dit ken jij toch ook wel :wink:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=6.0

Henri42

Yep

Maar als UPC,er Jor krijg jij ook ongetwijfeld hun digitale nota of anders de automatische incasso opzeggen en via de digitale factuur verder gaan,dit geldt ook voor MamJoy:).
UPC kan wel eerder een factuur aanbieden maar jij hoeft niet eerder op de accoord knop te klikken, alles onder controle houden :) :wink:

bobwest

Ongelezen bericht door bobwest »

Allereest mijn complimenten voor dit forum. Dit is voor mij de plek om even polshoogte nemen over bedrijven waarmee ik in zee wil gaan. Ook nog het feit dat dit gratis is maakt dit eigenlijk een beter alternatief dan naar de consumentenbond te stappen. Ik had een tijd geleden ook een probleem met facturering van UPC. Wat ze bij mij hadden uitgehaald is dat ik bij de aanluiting van een nieuw internet/tv/'radio abbonement, mijn aansluiting meteen hadden afgezegd. Dit hield in dat alle 12 termijnen voor het jaar in een keer automatisch afgeschreven zouden worden. Kosten per maand waren 68€ inclusief btw, exclusief aansluitkosten, dus reken maar na. Dit bedrag zou een paar dagen later van mijn rekening worden afgeschreven, goddank dus dat ik deze brief op tijd open had. Afijn, ik UPC gebeld. Na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan was ik niet meer op mijn vriendelijkst. Toen er eindelijk werd opgenomen liet ik de medewerker enigszins aggressief weten dat UPC dit niet kon maken en dat ze nooit een gesigneerde opzegging van mij hadden ontvangen. 'Klik'. De UPC medewerker hing doodleuk op. Na een tweede belpoging en dit keer 45 min in de wacht te staan kreeg ik een wat vriendelijkere vrouw aan de lijn die inderdaad inzag dat dit een kapitale fout van UPC was. Wel kon ze mij geen specificatie geven bij de nieuwe rekening die ik kreeg toegestuurd, 'omdat het de tweede rekening was'. Ik vond dit erg vreemd omdat ze in de eerste rekening al enorme fouten hadden gemaakt. Ik heb uiteindelijk de volgende rekening maar betaald maar het bedrag, wat dus niet gespecificieerd was bleek ook monteurskosten te bevatten (nooit een monteur aangevraagd) en was veel hoger dan ik zelf berekend had. Ik heb het maar betaald, maar dit is voor mij weer een voorbeeld van een bedrijf die een fout maakt in het nadeel van de klant, en die er zelf winst op maakt. Ik hoop dat er in de toekomst een systeem komt waarin bedrijven een boete moeten betalen voor fouten in het nadeel van de klant. Op zo'n manier krijg je een markt waarin bedrijven wel drie keer nadenken voordat ze dit soort grappen gaan uithalen. Het is logisch dat bedrijven hun beloften moeten nakomen, en dat klanten hun betalen voor het verkochte product/dienst; niet voor gesjoemel met de rekeningen en vervolgens het bellen van hun callcenter, wat nauwelijks invloed heeft op het beleid van het management.

Gesloten