LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur van IRD (Internet Registratie Dienst)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Germa

Factuur van IRD (Internet Registratie Dienst)

Ongelezen bericht door Germa »

Ik ontving, als zelfstandig ondernemer met een dommeinnaam, een factuur van de IRD (Internet Registratie Dienst) te Rotterdam. Het ziet er allemaal gelikt uit.
De tekst: indien u wederom uw registratie in onze email-bedrijvengids op het internet met een jaar wilt verlengen, brengen wij u op jaarbasis voor de onderstaande email/internetadres(sen) inclusief onderhoud in rekening: (blablabla) 17,85.
Ik heb mijn provider gebeld en die kende dit niet. Er hoeft dan ook niet betaald te worden.
Deze onderneming wekt (met naam en factuur) de indruk dat zij degenen zijn bij wie de domeinnaam is geregistreerd.
Ik heb inmiddels een e-mail naar de IRD gestuurd dat ik ze door heb en dat ik nimmer contact met ze heb gehad, laat staan dat ik een betaald abonnement heb! (dat doe ik namelijk nooit!) en dat ze me nooit meer een dergelijke factuur moeten sturen.
Let dus goed op: deze IRD heeft NIETS te maken met de SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland)

J.Slim

Re: Factuur van IRD (Internet Registratie Dienst)

Ongelezen bericht door J.Slim »

Zijn die oplichters NU nog steeds actief?? In 2000 heb ik van hun een acceptgiro gekregen. Toen zaten ze volgens de sidn.nl gegevens aan de neherkade in den haag. Nu levert zoeken dit op: Resultaat voor ird.nl

Domeinnaam  
ird.nl (volgend domein)

Status  
actief

Registrant  
I.R.D. Internet Registratie Dienst

Dr. Lelykade 22 A

2583 CM 'S-GRAVENHAGE

Netherlands

Domicilie  
N/A

Gebonden aan ADR  
nee

Administratief contact  
J.D. Theunis

+31 (0)70 4161705

[email protected]

Registrar  
WindoNet B.V. *)

Kopersteden 12

7547 TK ENSCHEDE

Netherlands

Technisch contact  
. B. De Leeuw |Windonet B.V.

+31 (0)53 4283881

[email protected]

Technisch contact  
. K.J. De Winter |Windonet B.V.

+31 (0)53 4283881

[email protected]

Technisch contact  
B. De Leeuw

+31 (0)53 4283880

[email protected]

Technisch contact  
K.J. De Winter

+31 (0)53 4283880

[email protected]

Nameserver  
iis1.windo.nl
  217.170.5.11

Nameserver  
iis17.windo.nl
  217.170.7.254

Datum eerste registratie  
08-11-1999

Record laatst gewijzigd  
06-04-2004

Record onderhouden door  
NL Domain Registry

Die theunis figuur kwam ik in 2000 ook als naam tegen. Ben benieuwd wie dit nu eens grondig uitzoekt want dit is oplichting op grote schaal.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb vandaag een factuur van deze oplichters ontvangen. En heb aangifte gedaan op de web-site http://www.fraudemeldpunt.nl.

Dit adviseer ik iedereen. Wellicht kunnen we dit soort schorem met zijn eigen zwaard (Internet) aanpakken

Jan

JKempe

Ongelezen bericht door JKempe »

Vandaag ontvingen ook wij een factuur van IRD. Postbus 9001, 3007 AA, Rotterdam. Datum 27-1-05, rekeningnr. 401061272. Bedrag 17.85 euro.
Op deze manier hopen zij van onwetende personen geld te kunnen innen. Het bedrijf is netjes geregistreerd bij KvK op adres: Burg Hazenberglaan 41, 3078 HC, Rotterdam.

Advies: factuur verscheuren en je er niet druk om maken!

Uiteraard kan melding bij www.fraudemeldpunt.nl geen kwaad.

Met vriendelijke groet,
Mevr. J.J. Kempe

Swar75

Ongelezen bericht door Swar75 »

Vandaag een spookfactuur van ird gehad. Ondernemers letop ze zijn nog steeds actief

GuidoHendriks

Ongelezen bericht door GuidoHendriks »

Ik heb vandaag ook een spookfactuur ontvangen, en ben even op onderzoek uit gegaan…

Voorheen heette dit bedrijf "Holland Meubel Repair B.V.", later is de naam veranderd naar "I.R.D. Internet Registratie Dienst". Er is een ander bedrijf onder de naam "Holland Meubel Repair" gestart (geen BV). Beide bedrijven hebben op hetzelfde adres gevestigd gezeten, en tevens is de (op papier?) oud-eigenaar van I.R.D. de huidige eigenaar van het andere bedrijf (de niet-BV)…

Ik persoonlijk zou beiden bedrijven te allen tijden mijden.

riemenzo

Ongelezen bericht door riemenzo »

Vandaag ook per post ontvangen: een factuur van de Internet Registratie Dienst in Rotterdam voor internetadres www.riemenzo.nl, ik wantrouwde de factuur en googelde deze opdrachtgever meteen even. Als je dan in de zoekresultaten meteen de woorden 'oplichtersbende' en tros radar' ziet verschijnen weet je al snel genoeg. Wees gewaarschuwd dus voor deze praktijken!

Gesloten