LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fake Datingsite Ifindu

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kristi
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2013 16:21

Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Kristi »

Mijn zoon zoekt al een poosje naar een vriendin via internet. Zo kwam hij een leuke foto tegen van Fenna uit Epe bij aanbodpagina.nl.Een gewoon meisje die niet van uitgaan enz houd maar liever een film kijkt of een goed boek leest. Een bericht gestuurd ..helaas geen reactie..dus nog maar één ... weer geen reactie.

Via google op haar naam gegoogeld en zo kwam hij bij Ifindu terecht, waar je per bericht betaald.Daar kreeg hij zo antwoord terug. Elk berichtje wat hij verstuurde werd zo beantwoord. Al snel kwam er een afspraak die ook weer af werd gezegd. Dat wekte argwaan op en hij heeft haar een paar strik vragen gesteld. Ze ontkende stellig.

Bij verder zoeken kwam hij er achter dat er alleen vrouwen op de website staan die echter ook te vinden zijn bij aanbodpagina en marktplaza. De hele web site is dus zo fake als fake maar wezen kan, en mijn zoon heel wat euro's lichter.

Later hoorde we wel dat als bij de voorwaarden staat Entertainment een site inderdaad fake is. Maar hoeveel mensen weten dit en geven ik weet niet hoe veel geld uit aan zo'n site ???? Waarom word dit niet duidelijk vermeld in de voorwaarden, zodat iedereen weet waar hij aan toe is en zelf kan beslissen hoe of wat ?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Kristi schreef:Mijn zoon zoekt al een poosje naar een vriendin via internet. Zo kwam hij een leuke foto tegen van Fenna uit Epe bij aanbodpagina.nl.Een gewoon meisje die niet van uitgaan enz houd maar liever een film kijkt of een goed boek leest. Een bericht gestuurd ..helaas geen reactie..dus nog maar één ... weer geen reactie.

Via google op haar naam gegoogeld en zo kwam hij bij Ifindu terecht, waar je per bericht betaald.Daar kreeg hij zo antwoord terug. Elk berichtje wat hij verstuurde werd zo beantwoord. Al snel kwam er een afspraak die ook weer af werd gezegd. Dat wekte argwaan op en hij heeft haar een paar strik vragen gesteld. Ze ontkende stellig.

Bij verder zoeken kwam hij er achter dat er alleen vrouwen op de website staan die echter ook te vinden zijn bij aanbodpagina en marktplaza. De hele web site is dus zo fake als fake maar wezen kan, en mijn zoon heel wat euro's lichter.

Later hoorde we wel dat als bij de voorwaarden staat Entertainment een site inderdaad fake is. Maar hoeveel mensen weten dit en geven ik weet niet hoe veel geld uit aan zo'n site ???? Waarom word dit niet duidelijk vermeld in de voorwaarden, zodat iedereen weet waar hij aan toe is en zelf kan beslissen hoe of wat ?
Heb jij die voorwaarden wel gelezen dan?

4. Disclaimer
Diensten worden geleverd zonder garanties of voorwaarden van welke aard dan ook. Bepaalde personages, profielen en/of advertenties kunnen fictief zijn en hebben daarmee een entertainment karakter. Het contact via SMS of e-mail is in die gevallen gemodereerd. Fysieke contacten zijn derhalve niet in alle gevallen mogelijk. Bedrijf wijst alle, in de mate dat dat door de wet is toegestaan, garanties en voorwaarden, expliciet of impliciet, af, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, garanties en voorwaarden van verkoopbaarheid, kwaliteit van Diensten, overeenstemming met de beschrijving en geschiktheid voor een bijzonder doel. Bedrijf verzekert niet dat de Diensten ononderbroken of zonder fouten zal werken, dat storingen verholpen worden, of dat deze site of server die deze dienst verstrekt vrij is van virussen of andere schadelijke componenten. Bedrijf verzekert niet dat de materialen of de resultaten van het gebruik van de materialen, door de server verstrekt of afkomstig van derden, correct, precies, op tijd, betrouwbaar en dergelijke zijn.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Harrie Kierie schreef:
Heb jij die voorwaarden wel gelezen dan?

4. Disclaimer
Diensten worden geleverd zonder garanties of voorwaarden van welke aard dan ook. Bepaalde personages, profielen en/of advertenties kunnen fictief zijn en hebben daarmee een entertainment karakter. Het contact via SMS of e-mail is in die gevallen gemodereerd. Fysieke contacten zijn derhalve niet in alle gevallen mogelijk.


En toch - dergelijke disclaimers gaan niet op als een "nepprofiel" probeert een afspraak te regelen - want daarmee wekt de "aanbieder" de schijn dat het een echt persoon is - dan is er sprake van (opzettelijke) misleiding - waardoor oplichting snel om de hoek komt, omdat het slachtoffer moet betalen voor 'contact'.

Ik vraag me af of een dergelijke uitsluiting wel geldig is als men kan aantonen dat ze de boel belazeren.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door devious »

Guardian72 schreef: En toch - dergelijke disclaimers gaan niet op als een "nepprofiel" probeert een afspraak te regelen - want daarmee wekt de "aanbieder" de schijn dat het een echt persoon is - dan is er sprake van (opzettelijke) misleiding - waardoor oplichting snel om de hoek komt, omdat het slachtoffer moet betalen voor 'contact'.

Ik vraag me af of een dergelijke uitsluiting wel geldig is als men kan aantonen dat ze de boel belazeren.
Hmm, maar die mensen zijn ook bekend met de wet. En beginnen nooit over het maken van een date met een slachtoffer. Verder blijf ik me verbazen dat het zo'n grote markt is. Per mailtje betalen om een dame te leren kennen? Hoe wanhopig ben je als je zelfs je hersens niet meer gebruikt? Vroeger hadden we de beroemde "NulZes" nummers, dat is nu verschoven naar internet dus.


Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Regggy »

Harrie Kierie schreef:
Kristi schreef:Mijn zoon zoekt al een poosje naar een vriendin via internet. Zo kwam hij een leuke foto tegen van Fenna uit Epe bij aanbodpagina.nl.Een gewoon meisje die niet van uitgaan enz houd maar liever een film kijkt of een goed boek leest. Een bericht gestuurd ..helaas geen reactie..dus nog maar één ... weer geen reactie.

Via google op haar naam gegoogeld en zo kwam hij bij Ifindu terecht, waar je per bericht betaald.Daar kreeg hij zo antwoord terug. Elk berichtje wat hij verstuurde werd zo beantwoord. Al snel kwam er een afspraak die ook weer af werd gezegd. Dat wekte argwaan op en hij heeft haar een paar strik vragen gesteld. Ze ontkende stellig.

Bij verder zoeken kwam hij er achter dat er alleen vrouwen op de website staan die echter ook te vinden zijn bij aanbodpagina en marktplaza. De hele web site is dus zo fake als fake maar wezen kan, en mijn zoon heel wat euro's lichter.

Later hoorde we wel dat als bij de voorwaarden staat Entertainment een site inderdaad fake is. Maar hoeveel mensen weten dit en geven ik weet niet hoe veel geld uit aan zo'n site ???? Waarom word dit niet duidelijk vermeld in de voorwaarden, zodat iedereen weet waar hij aan toe is en zelf kan beslissen hoe of wat ?
Heb jij die voorwaarden wel gelezen dan?
Je kan alles wel in je algemene voorwaarden zetten. Als het zo gespeeld wordt is het pure misleiding. Zou aangepakt moeten worden. Is redelijkerwijs niet van een mens te verwachten dat die van álles álle algemene voorwaarden leest. Kost je jaren van je lezen.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Regggy »

Regggy schreef:
Harrie Kierie schreef:
Kristi schreef:Mijn zoon zoekt al een poosje naar een vriendin via internet. Zo kwam hij een leuke foto tegen van Fenna uit Epe bij aanbodpagina.nl.Een gewoon meisje die niet van uitgaan enz houd maar liever een film kijkt of een goed boek leest. Een bericht gestuurd ..helaas geen reactie..dus nog maar één ... weer geen reactie.

Via google op haar naam gegoogeld en zo kwam hij bij Ifindu terecht, waar je per bericht betaald.Daar kreeg hij zo antwoord terug. Elk berichtje wat hij verstuurde werd zo beantwoord. Al snel kwam er een afspraak die ook weer af werd gezegd. Dat wekte argwaan op en hij heeft haar een paar strik vragen gesteld. Ze ontkende stellig.

Bij verder zoeken kwam hij er achter dat er alleen vrouwen op de website staan die echter ook te vinden zijn bij aanbodpagina en marktplaza. De hele web site is dus zo fake als fake maar wezen kan, en mijn zoon heel wat euro's lichter.

Later hoorde we wel dat als bij de voorwaarden staat Entertainment een site inderdaad fake is. Maar hoeveel mensen weten dit en geven ik weet niet hoe veel geld uit aan zo'n site ???? Waarom word dit niet duidelijk vermeld in de voorwaarden, zodat iedereen weet waar hij aan toe is en zelf kan beslissen hoe of wat ?
Heb jij die voorwaarden wel gelezen dan?
Je kan alles wel in je algemene voorwaarden zetten. Als het zo gespeeld wordt is het pure misleiding. Zou aangepakt moeten worden. Is redelijkerwijs niet van een mens te verwachten dat die van álles álle algemene voorwaarden leest. Kost je jaren van je leven.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Regggy schreef: Je kan alles wel in je algemene voorwaarden zetten. Als het zo gespeeld wordt is het pure misleiding. Zou aangepakt moeten worden. Is redelijkerwijs niet van een mens te verwachten dat die van álles álle algemene voorwaarden leest. Kost je jaren van je lezen.
Dan moet je nergens lid van worden.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door devious »

Harrie Kierie schreef:
Regggy schreef: Je kan alles wel in je algemene voorwaarden zetten. Als het zo gespeeld wordt is het pure misleiding. Zou aangepakt moeten worden. Is redelijkerwijs niet van een mens te verwachten dat die van álles álle algemene voorwaarden leest. Kost je jaren van je lezen.
Dan moet je nergens lid van worden.
Sommige mensen spelen liever met een lid :shock:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door bprosman »

Het motto van onze vereniging : "Een goed lid verslapt nooit" :wink:

Kristi
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2013 16:21

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Kristi »

Harrie Kierie schreef:
Kristi schreef:Mijn zoon zoekt al een poosje naar een vriendin via internet. Zo kwam hij een leuke foto tegen van Fenna uit Epe bij aanbodpagina.nl.Een gewoon meisje die niet van uitgaan enz houd maar liever een film kijkt of een goed boek leest. Een bericht gestuurd ..helaas geen reactie..dus nog maar één ... weer geen reactie.

Via google op haar naam gegoogeld en zo kwam hij bij Ifindu terecht, waar je per bericht betaald.Daar kreeg hij zo antwoord terug. Elk berichtje wat hij verstuurde werd zo beantwoord. Al snel kwam er een afspraak die ook weer af werd gezegd. Dat wekte argwaan op en hij heeft haar een paar strik vragen gesteld. Ze ontkende stellig.

Bij verder zoeken kwam hij er achter dat er alleen vrouwen op de website staan die echter ook te vinden zijn bij aanbodpagina en marktplaza. De hele web site is dus zo fake als fake maar wezen kan, en mijn zoon heel wat euro's lichter.

Later hoorde we wel dat als bij de voorwaarden staat Entertainment een site inderdaad fake is. Maar hoeveel mensen weten dit en geven ik weet niet hoe veel geld uit aan zo'n site ???? Waarom word dit niet duidelijk vermeld in de voorwaarden, zodat iedereen weet waar hij aan toe is en zelf kan beslissen hoe of wat ?
Heb jij die voorwaarden wel gelezen dan?

4. Disclaimer
Diensten worden geleverd zonder garanties of voorwaarden van welke aard dan ook. Bepaalde personages, profielen en/of advertenties kunnen fictief zijn en hebben daarmee een entertainment karakter. Het contact via SMS of e-mail is in die gevallen gemodereerd. Fysieke contacten zijn derhalve niet in alle gevallen mogelijk. Bedrijf wijst alle, in de mate dat dat door de wet is toegestaan, garanties en voorwaarden, expliciet of impliciet, af, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, garanties en voorwaarden van verkoopbaarheid, kwaliteit van Diensten, overeenstemming met de beschrijving en geschiktheid voor een bijzonder doel. Bedrijf verzekert niet dat de Diensten ononderbroken of zonder fouten zal werken, dat storingen verholpen worden, of dat deze site of server die deze dienst verstrekt vrij is van virussen of andere schadelijke componenten. Bedrijf verzekert niet dat de materialen of de resultaten van het gebruik van de materialen, door de server verstrekt of afkomstig van derden, correct, precies, op tijd, betrouwbaar en dergelijke zijn.

Yup anders wisten we niet dat het woord entertainment er in stond ;) . Daarbij staat er bepaalde personages....bepaalde dus niet alle. Er werd al heel gauw een afspraak gemaakt...zo hou je dus iemand vast om verder te babbelen tot de dag er is dat je degene gaat ontmoeten. Mijn zoon was slim genoeg om verder om de twee dagen een bericht te sturen tot de afspraak....maar goed toch ben je een hoop geld kwijt zo.Daarbij heeft hij een bericht gestuurd naar de klantenservice..nooit een reactie terug gehad. Dat stinkt toch ???? Of zie ik dat verkeerd

Kristi
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2013 16:21

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Kristi »

Daarbij hebben sommige mensen die via internet op zoek gaan naar contacten moeite om dit in het echte leven te doen. Ze gaan niet uit enz. enz. Tenminste zo is het bij mijn zoon wel. Dat mensen van andere mensen hun gevoel zo misbruik maken om geld te kloppen vind ik schandalig. :evil: . Als je van te voren duidelijk weet dat een site fictief is en daar lol van beleefd en zelfs voor wilt betalen prima.... maar niet op zo'n manier !!!

Kristi
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2013 16:21

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Kristi »

devious schreef:
Guardian72 schreef: En toch - dergelijke disclaimers gaan niet op als een "nepprofiel" probeert een afspraak te regelen - want daarmee wekt de "aanbieder" de schijn dat het een echt persoon is - dan is er sprake van (opzettelijke) misleiding - waardoor oplichting snel om de hoek komt, omdat het slachtoffer moet betalen voor 'contact'.

Ik vraag me af of een dergelijke uitsluiting wel geldig is als men kan aantonen dat ze de boel belazeren.
Hmm, maar die mensen zijn ook bekend met de wet. En beginnen nooit over het maken van een date met een slachtoffer. Verder blijf ik me verbazen dat het zo'n grote markt is. Per mailtje betalen om een dame te leren kennen? Hoe wanhopig ben je als je zelfs je hersens niet meer gebruikt? Vroeger hadden we de beroemde "NulZes" nummers, dat is nu verschoven naar internet dus.

Nou wanhopig is een groot woord ;) Dat is hij zeker niet !! Tja voor sommige mensen is internet de juiste weg om andere mensen te ontmoeten ...juist omdat ze in het echte leven daar meer moeite mee hebben om wat voor rede dan ook. Als je dan een leuk meisje treft die een beetje het zelfde leven lijd als jij en vervolgens graag wat wil afspreken... wat zou jij dan doen ??? Helaas zijn er mensen die dus mega misbruik maken van deze mensen en je hele zak leeg plukken. De meeste contact sites moet je betalen. Die lui die zo'n site opzetten moeten ook leven he ;) . Op internet word je wel gewaarschuwd en waar op te letten.... deze site heeft gewoon normale mensen...geen sex ,te mooie mensen enz....normale hobby's en profielen. Alles dus wat geen argwaan trekt.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Kristi schreef: Daarbij staat er bepaalde personages....bepaalde dus niet alle.
Als er dus 1 niet fake is is dat al voldoende.

Het lijkt mij toch heel duidelijk dat het fictief is.

Femke
19, Sneek
Ik ben Femke, 19 jaar en woon in Friesland. Heb nog nooit een vriendje gehad en zoek iemand die zin heeft om samen leuke dingen te doen om te kijken of wij samen iets kunnen beginnen met met elkaar. Heb nog nergens ervaring mee dus hoop wel dat je lief en geduldig bent en wil zijn. Ik wil een leuke tijd hebben en als we niet verliefd worden dan is dat ook niet erg misschien dan gewoon vrienden.

Kijk dan even naar de foto van Femke. Die zou nog nooit een vriendje gehad hebben?

Ik durf te wedden dat Fenna uit Epe ook niet mis is. Zou hij daar in het dagelijks leven een kans bij hebben?

Kristi
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2013 16:21

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Kristi »


Ja leuk filmpje maar dit was ff iets heel anders ... dit is haar profiel :
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ik ben een rustig meisje niet het echt het type die elk weekend op stap gaat en iedere keer weer een nieuw vriendje heeft. Vind het leuker om gewoon filmpje te kijken of andere gezellige dingen te doen. Misschien dat ik daarom niet iemand tegenkom? Ik zoek eigenlijk gewoon een lieve en rustige jongen die dat zelfde een beetje heeft. Ik hoop dat je dan ook reageert.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze site plukt gewoon een foto van internet...facebook of zo...en verzinnen er een profiel bij. Het meisje op de foto heeft dus ook geen idee dat haar hoofd word gebruikt voor deze handel.
Laatst gewijzigd door Kristi op 29 aug 2013 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Denkt jouw zoon nu werkelijk dat zo'n meisje in het echte leven ook maar een seconde aandacht aan hem zou besteden? Die lieve en rustige jongen heeft ze al als ze de deur uit loopt.

Dating sites zijn het Mekka voor oplichters. Dat profiel hoeft niet eens door de site zelf er op gezet te zijn.

Ik zou wel die foto even verwijderen. Zoals jij al zegt, de kans bestaat dat het meisje zelf niet eens weet dat haar foto gebruikt wordt.

Kristi
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2013 16:21

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Kristi »

Harrie Kierie schreef:
Kristi schreef: Daarbij staat er bepaalde personages....bepaalde dus niet alle.
Als er dus 1 niet fake is is dat al voldoende.

Het lijkt mij toch heel duidelijk dat het fictief is.

Femke
19, Sneek
Ik ben Femke, 19 jaar en woon in Friesland. Heb nog nooit een vriendje gehad en zoek iemand die zin heeft om samen leuke dingen te doen om te kijken of wij samen iets kunnen beginnen met met elkaar. Heb nog nergens ervaring mee dus hoop wel dat je lief en geduldig bent en wil zijn. Ik wil een leuke tijd hebben en als we niet verliefd worden dan is dat ook niet erg misschien dan gewoon vrienden.

Kijk dan even naar de foto van Femke. Die zou nog nooit een vriendje gehad hebben?

Ik durf te wedden dat Fenna uit Epe ook niet mis is. Zou hij daar in het dagelijks leven een kans bij hebben?
Waarom zou Femke wel een vriendje gehad hebben dan ??? Sorry omdat ze er wel leuk uit ziet :? Wat dacht je o die ziet er leuk uit dus ??? Echt niet ook knappe mensen kunnen onzeker zijn in contacten maken. Mijn zoon is geen watje met puistjes enz. Nee hij heeft een knappe kop en dat zeg ik niet omdat hij mijn zoon is. En zo lopen er nog heel wat meer mensen rond. En ja ik denk als deze Fenna echt was hij best een kans gemaakt had. Het meisje bestaat ook wel, alleen word haar foto ook misbruikt !!! Dubbel slachtoffer dus..alleen weten de meisjes het niet dat hun foto gebruikt word.

Daarbij betekend Fictief : Verzonnen . Naar mijn mening zouden deze profielen zo echt kunnen zijn...zeker als ze een afspraak maken in het echte leven. Dan wil je toch echt lijken , of zie ik dat nou verkeerd ??
Laatst gewijzigd door Kristi op 29 aug 2013 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Kristi
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2013 16:21

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Kristi »

Harrie Kierie schreef:Denkt jouw zoon nu werkelijk dat zo'n meisje in het echte leven ook maar een seconde aandacht aan hem zou besteden? Die lieve en rustige jongen heeft ze al als ze de deur uit loopt.

Dating sites zijn het Mekka voor oplichters. Dat profiel hoeft niet eens door de site zelf er op gezet te zijn.

Ik zou wel die foto even verwijderen. Zoals jij al zegt, de kans bestaat dat het meisje zelf niet eens weet dat haar foto gebruikt wordt.

Foto is verwijderd :wink: Nog maar een x dan Je kan dan wel een knappe kop hebben ...daarom hoef je nog niet aan elke vinger een man / vrouw te hebben !!!! Ook knappe mensen kunnen onzeker zijn. Echt hoor die mensen bestaan ook ! Volgens mij denk jij in hokjes. Knappe mensen zijn slim, hebben zo een relatie enz. Lelijke mensen daten op internet, zijn dom en te lelijk om via de gewone weg iemand te vinden enz. enz. . Kijk om je heen ieder mens heeft zijn eigen persoonlijkheid. Gelukkig maar anders word de wereld wel heel saai.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Fenna uit Epe is trouwens een pornosterretje.

Kristi
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2013 16:21

Re: Fake Datingsite Ifindu

Ongelezen bericht door Kristi »

Harrie Kierie schreef:Fenna uit Epe is trouwens een pornosterretje.

O ja zou best kunnen....maar dat is niet het meisje van de foto / profiel ??? Neem aan haar naam !!
Dat zegt maar weer genoeg he. Kijk als er stond ik ben Fenna en vind het leuk om de heren te plezieren...blablabbla. Dan weet je al hoe laat t is en waar je op reageert en voor betaald ;)

Mag ik vragen hoe je daar achter bent gekomen ??

Gesloten