LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Firewall meldt hacker.....

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Firewall meldt hacker.....

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Werd aangevallen door volgens norton door Zonnet Internet klopt dit wel of is dit soms ook vals alarm?

Zij melden dan IP nummer en locatie waar het vandaan kwam.

xandra

Re: Firewall meldt hacker.....

Ongelezen bericht door xandra »

Dit is wwarschijnlijk geen aanval door een hacker.Sommige bedrijven maken gebruik van scanners om te zien wat het surfgedrag van iemand is.Zelf gebruik ik sygate firewall,en als ik een attack vermoed dan kan ik hem "backtracen".Mijn ervaring is dat als het een bedrijf is dat het dan geen serieuze hacker is.Voor meer internetsecurity en pc testen kun je op deze site terrecht:http://grc.com/intro.htm
Veel succes. :)

Gast

Of het is een aanval van een firewall op een hacker.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Hallo,

Werd aangevallen door volgens norton door Zonnet Internet klopt dit wel of is dit soms ook vals alarm?

Zij melden dan IP nummer en locatie waar het vandaan kwam
Is Zonnet ook je provider dan kan je er meestal ervan uitgaan dat het vals alarm is .
Bij het melden van een lokatie staat ook altijd waar je een abuse naar kan sturen.Bij Zonnet ,wat mij provider is, kreeg ik toen netjes antwoord dat ze daarmee scannen.
Hiermee : http://security.symantec.com/sscv6/defa ... &venid=sym
of via NIS 2004 >beveiliging>beveil.controle .
kan je zien of je echt veilig bent van Trojans e.d.

Heb het hier over 2004 maar bij eerdere versies gaat dit ook uiteraard.

Meer over beveiliging :
http://www.helpmij.nl/forum/forumdispla ... forumid=99

Er zit daar iemand die echt alles hier over weet te vertellen.

Radijs

Ongelezen bericht door Radijs »

Hallo,

Zij melden dan IP nummer en locatie waar het vandaan kwam.
Waarschijnlijk zat een hacker gewoon te portscannen. Daarbij kijkt de hacker naar manieren om bij uw computer in te breken. Geen zorgen maken. Daarvoor dient de firewall tenslotte.
Of het is een aanval van een firewall op een hacker.
..... Woorden schieten mij tekort. http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20020715

Gast

Mijn Firewall maakt elke keer melding als het internet zich ergens mee verbindt zo dus ook de eerste keer toen ik op Internet ging .
Bij Mcafee kan je zorgen dat je dat venstertje niet meer krijgt ik weet niet hoe h et bij norton zit.

Inter

Kan met NIS ook .Indringsindectie kiezen >configuren (rechtsonder)>
blokkering van verbinding door indringsdetectie melden >daar het vinkje weghalen .
Er komen dan nog wel meldingen in het systeemvak(sytsemtray).
met een rood kruisje .

En inderdaad alleen een melding kan geen kwaad.
Je bent na een mislukte poging 30 sec (is ook te veranderen )onzichtbaar voor de Hacker of cracker in Norton.
In andere Firewalls zit dit ook maar ik heb hier geen ervaring mee.

Inter

In bedoel:
Er komen dan nog wel meldingen in het systeemvak(sytsemtray).
met een uitroepteken.

Gast

Norton sucks die houdt alles tegen krijg je constant foutmeldingen van internet explorer wordt er nie goed van

Inter

Geplaatst op 16 Mar 2004 08:05 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Norton sucks die houdt alles tegen krijg je constant foutmeldingen van internet explorer wordt er nie goed van
Dat heeft meestal (kan dat hier vandaan dat niet goed zien met zo weinig gegevens) met de opties reclame onderdrukken en privacycontrol die in NIS er in zit.
Ook bepaalde sites met javascript (SymRealWinOpen foutmelding) hebben daar last van.Door deze sites te configuren in Norton heb je nergens last meer van.
Het permanent uitschakelen van deze 2 opties is hetzelfde als een Firewall van een ander merk die dat niet heeft.

Gesloten