LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
daanenpeet
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2009 15:20

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door daanenpeet »

Ja dat is waar. maar goed ik heb alleen mijn account doorgegeven an later kwam is dus deze site tegen. Ik heb net een bericht gehad van Paypal dat het geld overgemaakt zou zijn maar niet eerder te zien is dan dat ik het verzendnummer opgeef en dat dat een nieuw beleid is.

Duidelijk oplichters dus....

Maar goed dat ik er nog op tijd achte ben gekomen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Daanenpeet -

waarschijnlijk is het mailtje niet eens van paypal zelf afkomstig...

stofzuigertje

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik als koper word overboden door een dergelijk hoog bedrag stuur ik een mail met waarschuwing en krijg het dan als minder hoge bieder meestal wel!

Dus vele zijn dankbaar als mijn bod ruim gepasseerd word.
Dit soort biedingen worden meestal snel verwijderd omdat je serieuze kopers op deze manier weg zult jagen.

Ik verwijder ook een te hoog bod zonder vragen te stellen.
Op E mails in andere talen of met extreem veel fouten word door mij nooit gereageerd.

Dus alleen sukkels zullen er nog in trappen.

meliissaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:48

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door meliissaa »

Hallo bedankt voor uw email,Ik kan 100% begrijpen wat u bedoeld maar ik vraag u aub om het product voor me naar nigeria te sturen, het is namelijk zo dat als ik de artikel eerst moet ontvangen en daarna naar $nigeria moet sturen het mij dubbele erzendkosten kost, Ik ben bereid de verzendkosten te betalen naar nigeria.Hoop dat u mij ertrouwd en hoop snel weer iets van u te horen met de gehele kosten plaatje en uw bank gegevens.
Mvg,....

en u kunt de verzending kosten online op
http://www.tntpost.nl/zakelijk/brieven/ ... ngetekend/


--------------------------------------------------------------------------------
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: RE: Reactie op uw advertentie: PSP Slim & Lite met spel naar keuze!
Date: Sat, 10 Oct 2009 15:57:07 +0200

Geachte Nancy,

Hij is inderdaad zoals ik beschreven heb. Anders zet ik hem ook niet daarvoor op het internet omdat ik niet zo van liegen houd.

En de kosten voor het verzenden zijn best hoog!
De kosten zijn dan ongeveer €140,-.

Is het dan niet beter dat ik het eerst naar u heenstuur en u het dan doorstuurd?
Dan kunt u ook nog een boodschap toevoegen aan het pakketje.


((hier stonden dan prive gegevens van mij))

Groeten Melissa Bruggink



--------------------------------------------------------------------------------
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Reactie op uw advertentie: PSP Slim & Lite met spel naar keuze!
Date: Sat, 10 Oct 2009 11:46:40 +0200


--------------------------------------------------------------------------------


Geachte Melissa, Mijn naam is Nancy Willemse, ben 36 jaar en kom uit Belgie.De eden at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in destaat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Adebayo Tunde
Address:27 Lagere road
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

.Mvg,N. Willemse,



Deze reactie is afkomstig van;
Naam: nancy452llemse

E-mailadres: [email protected]

Als u deze e-mail als spam (ongewenste reclame) wilt melden of als u deze e-mail niet vertrouwt, stuur dit bericht dan door naar [email protected].


En ook ik trapte er bijna in!
Ben ik even blij dat ik toch nog even eigenwijs moest zijn en een goedkopere manier te zoeken voor het verzenden naar Nigeria haha..

Succes mensen!
TRAP ER NIET IN! :D

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door jor »

Bestaat natuurlijk al zolang dat alleen de onervaren computeraars er nog intrappen.Toch bedankt en lees dit maar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeriaanse_oplichting

jviskaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:50

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door jviskaal »

Hier nog eentje, gisteren bij mij binnengekomen. Hij ('CRESP JUAN') wil een xbox 360 van me kopen voor zijn vrouw in Nigeria.

Dus even niet!

GR. Joost
--

Bedankt voor uw antwoord, ben ik uit het Verenigd Koninkrijk, ik wil dit item te kopen voor mijn vrouw op missie in Nigeria, zal ik betaal je 260 euro voor het object en de scheepvaart naar Nigeria, zal ik u betaalt via overschrijving, stuur mij uw bankgegevens voor de betaling, zodat ik kan uw betaling op uw bankrekening, zal ik uw betaling online doen via Citibank Online geld, zodat de overdracht dat u geld ontvangt onmiddellijk.
(verzendgegevens)
naam - A.O.Habeeblahi
Adres - Getto House , Alhaji Olanrewaju street , Agbooba Ilorin
stad - Ilorin
staat - kwara state
land - Nigeria
postcode - 234031
telefoon - 07035080131
verzending via TNTpost register
(bankgegevens nodig)
accountnaam --
rekening nummer --
bank naam --
Beste keus

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ik heb ook al veel vrienden in Nigeria en heb mijn bankgegevens al aan wel 20 Nigerianen gegeven iedere maand wordt er wel een afschrijving gedaan door mijn bank aan een Nigeriaanse vriend van me.

Dit is mijn bijdrage aan de ontwikkelingshulp voor Nigeria. Ik krijg nu veel verzoeken om geld te storten naar de familieleden van mijn vrienden !

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

zegjijhetmaar- schreef:Ik heb ook al veel vrienden in Nigeria en heb mijn bankgegevens al aan wel 20 Nigerianen gegeven iedere maand wordt er wel een afschrijving gedaan door mijn bank aan een Nigeriaanse vriend van me.

Dit is mijn bijdrage aan de ontwikkelingshulp voor Nigeria. Ik krijg nu veel verzoeken om geld te storten naar de familieleden van mijn vrienden !
Eeeeeeeeeeeeeeen toen werd je wakker?

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Denk jij dan dat ze me in de maling nemen ?

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Skep »

zegjijhetmaar- schreef:Denk jij dan dat ze me in de maling nemen ?
Welnee. Die gasten verdienen het. Het is ook best moeilijk om jezelf voor te doen als de broer van de overleden voormalige president van Nigeria, of als iemand die missiewerk doet en om donaties vraagt. En dat alles in creatief gebroken Engels.

Chapeau, Nigeriaanse scammers! Jullie doorzettingsvermogen en slechte verhalen zijn een inspiratie voor ons allen. Dat jullie nog vele idioten over de hele wereld naar Nigeria mogen lokken om ze daar van hun geld en reisdocumenten te ontdoen.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Jeetje ik ben hier erg van geschrikt . Alle centjes weg :lol:

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door poisonic »

niet alleen op marktplaats zijn ze actief..... ook op dating sites duiken ze vaak op ze laten je een foto van een mooie vrouw zien meestal gejat online van een modellen buro...
vervolgens praat je dr maar naar 3 regels is het al i like you enzo
je praat er een tijdje mee en dan zegt hij of zij plotseling ik zit in de gevangenis kun je geld over maken naar western union of geld op wil sturen...
ze noemen het ook wel scammers
vind het zelf heel erg leuk om hun voor de gek te houden helaas is nigeria te ver weg en te duur om een baksteen te sturen.. heb ze wel vaak voor het blokje gezet haha door ze voor niks naar de bank te laten gaan ... yea sorry gave u the wrong number lol

"nigeria niet ja" makkelijk te onthouden ;)

ik ben opgelicht
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2010 23:43

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door ik ben opgelicht »

Ik kreeg een mail van Elisabeth Mieh ([email protected]).
Het neppe paypal adres is [email protected] namens [email protected] ([email protected])

Daantjo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2009 03:47

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Daantjo »

www.419eater.com

Site die zich bezig houdt met deze oplichters. gaat erg ver en is niet voor onder de 18 jaar!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Daantjo schreef:http://www.419eater.com

Site die zich bezig houdt met deze oplichters. gaat erg ver en is niet voor onder de 18 jaar!
Waarom niet?

Ook onder de 18 kunnen ze je belazeren.
En, het is geweldig om sommige 'counter' sites te zien, hoe ze dingen weten te rekken met die oplichters.

thom1995
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2010 23:55

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door thom1995 »

Ik heb ook een reactie gehad op een advertentie op marktplaats.
Ook deze meneer vraagt om het pakketje naar nigeria te sturen:

Bedankt voor uw antwoord ,ben ik uit het Verenigd Koninkrijk,Ik wil dit item te kopen voor mijn vrouw op een missie in Nigeria, zal ik betaal je 100 euro voor het object en 80 euro voor verzending naar Nigeria , maken 180 euroa dat ik zal betalen op uw bankrekening , zal ik u betaalt via overschrijving, stuur mij uw bankgegevens voor de betaling, zodat ik kan uw betaling op uw bankrekening, zal ik uw betaling online doen via Citibank Online geld, zodat de overdracht dat u geld ontvangt onmiddellijk.
(bankgegevens nodig)
accountnaam --
rekening nummer --
bank naam --
Beste keus









Is dit een soort gelijke oplichting?

Mvg,
Thom.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Thom,

kan ik heel kort over zijn - JA.

Dit is een klassiek voorbeeld van een (poging tot) oplichting.

In principe moet je, als je op marktplaats dingen verhandeld, je aan een stelregel houden - leveringen die naar afrika moeten (Nigeria etc.) NOOIT, maar dan ook nooit doen.

Stel dat je er op in zou gaan, wat gebeurt er dan.
je verpakt en verzend je item (wat is het trouwens - zegt ie niet in het mailtje!).
Dan betaal je verzendkosten, en je bent het item kwijt.
Want, wat jij krijgt is een redelijk goed nagemaakte pagina van een of andere bank, of paypal, waarin gesteld word dat je geld bij hun binnen is.

Als je echt dit zou willen doen, accepteer alleen maar een overschrijving van een bank naar jouw bank - en verstuur pas als je dat geld op je rekening hebt.
Als je dit als eis naar de "koper" stuurt, dan zal hij allerhande excuses verzinnen om een andere "betaalmethode" te regelen - of je hoort niets meer.

Succes, en veel wijsheid.

minicamera
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:20

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door minicamera »

Pas op voor goed uitziende nep emails van paypal.
Controleer altijd de bedragen op uw paypal account of het bedrag werkelijk is bijgeschreven en vertrouw niet blind op een mailtje dat de betaling binnen is of in de wacht staat.
Hieronder een valse email die sterk lijkt op een echte email:





You've got new funds

Hello Minicamera.nl,


Scott Manley just sent you money with PayPal.

Seller Protection - Eligible


--------------------------------------------------------------------------------

Payment details
Amount: €501,00 EUR


Transaction Date: 12 Mar 2010

Transaction Details:


Transaction ID: 4 channel DVR with 1 terrabyte harddisk lan and audio

8RG38606PG318963K



Subject: You've got funds

Pending Payment*


Scott Manley is a Verified buyer.

Scott Manley has completed the PayPal Verification process to help confirm their identity, and they have a confirmed bank account, or been approved for a PayPal Plus Credit Card.
The PayPal Verification process is a security measure to confirm that a user is the owner of the bank account or credit card they are using in PayPal. Confirming each user's identity helps prevent fraud, such as identity theft, and increases the security of payments in PayPal.

*The payment has been deducted from the buyer's account and will be credited into your account after you provide shipping details to us: company used and tracking number. You can now proceed with the shipping. Provide shipping details by email at: [email protected], or just reply to this email.

--------------------------------------------------------------------------------

Shipping Information

Address Scott Manley
9 Bramble Close
Stanmore
Middlesex
HA7 1QX
United Kingdom.
+447541157026

Address status Confirmed





--------------------------------------------------------------------------------

Issues with this transaction?
You have 45 days from the date of the transaction to open a dispute in the Resolution Center.
Questions about this transaction? E-mail us at: [email protected]

Sincerely,
PayPal

--------------------------------------------------------------------------------
Copyright © 1999-2010 PayPal. All rights reserved.


PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions

Registered Office: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg
RCS Luxembourg B 118 349

PayPal Email ID PP274

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Verified service.com

Nepdomain - verstopt achter een anonimiseringsdienst.
Daarnaast is het van januari 2010 - en kan dus nooit echt betrouwbaar zijn.

http://www.networksolutions.com/whois-s ... ervice.com

Timotjuhhhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2010 16:46

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Timotjuhhhh »

:O Is dit toeval of is dit toeval.
Iemand wil mn psp kopen. Hij woont in dezelfde straat dan die kerel.
Hij doet alsof hij in UK woont en wil dit voor zijn studerende zoon kopen die in Nigeria woont.
Dit zegt hij:

Hello,
Thanks for your message, Am Sheru Pedro Am from United kingdom ,I want to buy the item for my son who is schooling in Africa so i will pay 50 Eur for the shipping via TNT POST , So kindly get back to me with your full bank details or PayPal details. Sorry am not too good in Dutch and i want this deal to be completed in English Below is my Son Shipping address :

Name :Sheru Abiola
Address :23 Oba Oduduwa House
City :Ile ife
State : Osun state
Country :Nigeria
Zipcode :234036

Best Regards

Ik ga hem nu lekker zeggen dat het niet doorgaat. Echt zielige mensen.. -,-
ps: Valt me ook op dat de zoon dezelfde voornaam heeft en een andere achternaam
KIJK UIT VOOR DEZE KEREL!

Gesloten