Afgelopen week heb ik meegedaan op een reisfotoverkiezing op wereldwijzer.nl.
Om mee te doen moest je een premium reisaccount hebben, dit is een BETAALD account. Dit heb ik gekocht.
Vervolgens heb ik mijn foto's ingestuurd en ben uiteindelijk met 5 anderen in de finale beland.
- De jury (medewerkers van de website zelf) nomineerden de foto's voor de finale
- De eerste prijs was een nieuwe digitale spiegelreflex camera
- Men kon de finale winnen door de meeste stemmen te krijgen op zijn/haar foto
- Een ieder kon stemmen op de foto's in de finale, nadat zij een (gratis) account hadden aangemaakt op wereldwijzer.nl (welke ook geverifieerd&geactiveerd moet worden per mail!)
- Op het moment van sluiten van de finale, sta ik met 165 stemmen VOOR op de nummer twee, wie 128 stemmen had.
- De volgende dag wordt publiekelijk op een forum op de website bekend gemaakt door de jury van wereldwijzer.nl, dat niet ik maar de persoon op de TWEEDE plaats de prijs heeft gewonnen.
- De verklaring van de jury is dat zij "de frauduleuze stemmen eruit hadden gehaald"
- "TOEVALLIG" was de persoon op de tweede plaats, lid van de REDACTIE van wereldwijzer....
- Op mijn vraag hoe dat zij aan de wijsheid kwamen dat er "frauduleuze stemmen" tussen mijn stemmen zaten, reageerden zij eenmalig: "Er zijn frauduleuze stemmen in mindering gebracht. Wie voor die stemmen verantwoordelijk is doet er verder niet toe. Hoe we daarop controleren maken we niet bekend om verdere manipulatie te voorkomen"
- Ik blijf hierna echter op het forum, waarin de prijswinnaar bekend werd gemaakt, vragen om uitleg. Al mijn berichten worden vervolgens uit dit forum verwijderd, net als andere berichten van mensen die mij bijstaan!!! Alleen de felicitaties van andere mensen mogen blijven staan...
Nu is mijn vraag, WIE PLEEGT ER NU FRAUDE?!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FRAUDE op wereldwijzer.nl
-
Leo The Emperor
Re: FRAUDE op wereldwijzer.nl
Wat dacht u van het verwijderen van meerdere stemmen vanaf het gelijke ip-adres of met dezelfde naam? Hoe vaak heeft u op uw eigen foto gestemt ?jt83 schreef:Op mijn vraag hoe dat zij aan de wijsheid kwamen dat er "frauduleuze stemmen" tussen mijn stemmen zaten, reageerden zij eenmalig: "Er zijn frauduleuze stemmen in mindering gebracht. Wie voor die stemmen verantwoordelijk is doet er verder niet toe. Hoe we daarop controleren maken we niet bekend om verdere manipulatie te voorkomen"
Enfin, het is nogal kort door de bocht om hiervan fraude te spreken, hiet heeft u geen bewijs voor aangdragen en uw posting is nogal suggestief
Ik ken die site. Ben er zelf ook al jaren lid van.
Volgens mij kon je niet op je eigen stemmen, maar dat even terzijde.
Er zijn vaker wedstrijden op die site en altijd is er wel wat dat het niet klopt.
Ik doe daarom ook nergens meer aan mee op die site. (heb een niet betaalde account daar)
Volgens mij kon je niet op je eigen stemmen, maar dat even terzijde.
Er zijn vaker wedstrijden op die site en altijd is er wel wat dat het niet klopt.
Ik doe daarom ook nergens meer aan mee op die site. (heb een niet betaalde account daar)
Je kon maar EENMAAL op je eigen foto stemmen.
Het grootst deel van mijn stemmen kwam van mijn collega's, gestemd vanaf het werk. Dus allemaal met hetzelfde IP-adres.
Stemmen kon alleen als de stemmer een wereldwijzer-account aanmaakte, en dit middels een correct emailadres activeerde.
Mijn vraag is dan ook HOE deze frauduleuze stemmen "eruit zijn gehaald" of te bewijzen? Dit, in combinatie met genoemde redenen, vond ik reden genoeg om juist de leden van wereldwijzer.nl te beschuldigen als fraudeurs.
Het is niet meer terug te draaien, ik hoop dat her redactielid blij is met haar camera. Ik zal in ieder geval nooit meer actief meedoen op de website, en zeker niet schromen mijn verhaal te verspreiden.
Jammer, want voorheen waardeerde ik de website zeer.
Het grootst deel van mijn stemmen kwam van mijn collega's, gestemd vanaf het werk. Dus allemaal met hetzelfde IP-adres.
Stemmen kon alleen als de stemmer een wereldwijzer-account aanmaakte, en dit middels een correct emailadres activeerde.
Mijn vraag is dan ook HOE deze frauduleuze stemmen "eruit zijn gehaald" of te bewijzen? Dit, in combinatie met genoemde redenen, vond ik reden genoeg om juist de leden van wereldwijzer.nl te beschuldigen als fraudeurs.
Het is niet meer terug te draaien, ik hoop dat her redactielid blij is met haar camera. Ik zal in ieder geval nooit meer actief meedoen op de website, en zeker niet schromen mijn verhaal te verspreiden.
Jammer, want voorheen waardeerde ik de website zeer.
Leo The Emperor schreef:Wat dacht u van het verwijderen van meerdere stemmen vanaf het gelijke ip-adres of met dezelfde naam? Hoe vaak heeft u op uw eigen foto gestemt ?jt83 schreef:Op mijn vraag hoe dat zij aan de wijsheid kwamen dat er "frauduleuze stemmen" tussen mijn stemmen zaten, reageerden zij eenmalig: "Er zijn frauduleuze stemmen in mindering gebracht. Wie voor die stemmen verantwoordelijk is doet er verder niet toe. Hoe we daarop controleren maken we niet bekend om verdere manipulatie te voorkomen"
Enfin, het is nogal kort door de bocht om hiervan fraude te spreken, hiet heeft u geen bewijs voor aangdragen en uw posting is nogal suggestief