LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Free Antispyware

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
martinJans

Free Antispyware

Ongelezen bericht door martinJans »

Ik heb op uw aangeven HitmanPro geïnstalleerd op mijn PC.De installatie is maar gedeeltelijk gelukt, maar zodra ik op Spybot, Search en Destroy aankom stopt de pc en ik kom niet verder, ook het verwijderen van dit programma via het configuratiescherm lukt niet,zodat ik niets aan dat programma heb.
Wie weet een oplossing om dat programma wel te verwijderen.
Bij voorbaat dank, MJ

medium

Re: Free Antispyware

Ongelezen bericht door medium »

Probeer het eens met Systeemherstel.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Een mogelijke oplossing is de computer in de veilige mode op te starten.
Dit kan door tijdens de start op F8 te drukken.
U kunt dan kiezen veilige mode.
Dan kunt u proberen via configscherm de software te verwijderen.

Sommige van deze programma's zetten tijdens een normale start een aantal dingen in het werkgeheugen die dan omdat ze actief zijn niet verwijderd kunnen worden.
De deinstallatie loopt dan vast.
In de veilige mode worden die niet geladen en zou het mogelijk kunnen zijn de software wel te verwijderen.

Als dit niet lukt dan kan in het register ook handmatig de programma onderdelen verwijderd worden.
Als u niet weet hoe met het register om te gaan raad ik dit af, want je kunt het systeem hier aardig mee om zeep helpen.

martinJans

Ongelezen bericht door martinJans »

Geachte heer Harteman, heel hartelijk bedankt voor uw reactie op mijn mail van 31 juli over het verwijderen van Hitmanpro. Ik heb het via de veilige modus gedaan, en dat is voor het grootste deel gelukt, alleen NOD32 niet, daar kreeg ik de volgende melding over, "kan dit niet verwijderen omdat, (114) setup.Xml bestand is vermist of beschadigd"
Hebt u enig idee hoe dat moet, of weet u hoe ik de makers van Hitmanpro kan bereiken om het eventueel aan hen te vragen.
Met vriendelijke groet,
Martin Jans

hharteman

U zou het hitman pro opnieuw kunnen installeren.
Dan worden alle beschadigde bestanden opnieuw overschreven.
Hierma gaat u naar veilige mode en herhaalt de procedure die u zojuist heeft toegepast.
Waarschijnlijk gaat het dan wel lukken.

Succes

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Het is al jaren bekend dat Hitman Pro een gezwel voor je PC is. Heel gauw er weer afhalen die troep.

Waltzing Mathilda

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Jeetje, dertien minuten mocht hharteman genieten van de goede afloop van een discussie zonder enige wanklank.

Enfin, Gizmo, mijn serieuze vraag aan jou: wat gaat er dan fout met Hitman Pro? Ik hoor regelmatig over die software.

(Ik heb zelf Spybot, Ad-Aware en Spywareblaster; beetje veel, maar beter te veel dan te weinig zeggen wij dan.)

hharteman

Beter teveel dan te weinig WM.

Zelf gebruik ik, Adaware Search en destroy en AVG antivirus.
En van al deze programma's heb ik zeker niet de gebruiksvoorwaarden gelezen :lol:
Helemaal gratis, dus ik hoef niet te klagen.
Dat houd mijn pc goed schoon moet ik zeggen.
Ik hoop dat alle kaarsen nog branden WM, steek er voor mij ook maar een op. 8)

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ik draai zelf ook hitman pro.. ik heb er geen klachten over... en ik draai geen 20.000 programmas op de achtergrond... geeft nou eens goeie argumenten waarom je het niet zou installeren, dat het niet bij iedereen vlekkeloos verloopt ligt iet aan hitman maar aan de mate van spyware waarin de computer zich heeft gestoken.. hitmanprobevat nl ook Adaware, spybot en de rest van de software... gewoon ff op start drukken en je hoeft niets meer aan de besturing van al die antispyware programmas te doen dat gebeurt nl automatisch.. ok je hebt geen actieve beveiliging, kun je overegens nog wel aanzetten als je wil.. maar aan de andere kant kun je natuurlijk ook stug met Internet Explorer blijven draaien (WANT DAT MOET TOCH KUNNEN!... NIET DUS!) en dan iedere keer denken "Gut... ik heb weer spyware, hoe kan dat toch....","tsss WIE verzind zoiets... daar moeten ze toch iets aan doen hoor!" NEE je moet er zelf wat aan doen! je legt je huissluitels toch ook niet op straat en staat er daarna gek van te kijken dat een voorbijganger je sleutels gebruikt om je huis leeg te halen en reclameposters op te hangen....

bovendien wordt er naast de standaard beveiliging van de programmas ook nog eens door hitman verschillende tests gedaan waarna na afloop bv een patch uit komt of er uberhoud al een patch zou uit komen omdat men bv (wederom!) een lek heeft gevonden in Internet Explorer waarvan microsoft nod druk bezig is met patchen....en die patch pas op de maandelijkse patch dag uit komt waardoor je systeem open staat voor indringers.. maar jah eigenlijk heb je hem ook zelf opengezet he.. dus eigenlijk eigenschuld dikke ....

hharteman

------------------------------------------------------------
stug met Internet Explorer blijven draaien (WANT DAT MOET TOCH KUNNEN!... NIET DUS!) en dan iedere keer denken "Gut... ik heb weer spyware, hoe kan dat toch...
------------------------------------------------------------

Spyware word ook met andere browsers binnengehaald.
Minder als met IE, maar toch wel geregeld.
Zelf gebruik ik Opera al jaren en ik ben toch echt niet spywarevrij.
Hitmanpro heb ik al is geprobeerd en vind dat er nogal het een en ander geïnstalleerd wordt.
Het werkte wel goed.
Ik heb mijn keuze gemaakt uit enkele onderdelen van dit programma, (NB: zie boven) en denk dat het voldoende is.

Just my 2 cents

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

vaak zijn het dan de plugins die het binnen halen dan :P

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

martinJans: mocht het helemaal niet lukken dan moet je een UNLOCKER gebruiken.
Hier heb je de link

http://www.softpedia.com/get/System/Sys ... cker.shtml

succes

hharteman

--------------------------------------------------------------
dan moet je een UNLOCKER gebruiken.
--------------------------------------------------------------

Jaja, de ene ellende installeren om de andere ellende te killen.
Dit programma schakelt windows file protection uit.
Mensen die geen verstand van de systeemsoftware hebben moeten dit niet gebruiken.
Windows fileprotection kun je trouwens ook in de registry uitschakelen.
Heb je geen programma voor nodig.

http://66.249.93.104/search?q=cache:Wst ... =clnk&cd=1

of in het kort

SFCDisable REG_DWORD 0xffffff9d (4294967197)

Is trouwens wel een handig tooltje om ervoor te zorgen dat XP bepaalde files (bvb DLLs) niet terugzet uit de filebackup als je dat niet wil.

NijMeGeN

Klets niet joh dat kan hij gewoon gebruiken niks mee aan de hand.
Hij moet alleen effe in de gaten houden wat hij doet.

hharteman

-----------------------------------------------------
Klets niet joh dat kan hij gewoon gebruiken niks mee aan de hand.
Hij moet alleen effe in de gaten houden wat hij doet.
-----------------------------------------------------

Ik wil je niet tegen de haren instrijken Nijmegen, maar de topicstarter MJ komt met een probleempje en gezien de vraagstelling lijkt het me niet dat MJ dagelijks in de systeemfiles zit te grasduinen.
Door deze tool te installeren word de fileprotection uitgezet en dat is geen goede zaak als je niet weet wat je doet.

Een betere stelling zou zijn dat hij het installeert, het probleem probeert op te lossen en het programma daarna verwijdert lijkt me, in de hoop dat de veranderingen worden teruggedraaid.

Just my 2 cents

NijMeGeN

Maar dat is dus het probleem, hij krijgt het schijnbaar met geen mogelijkheid verwijdert.
En opnieuw installeren om dan maar te hopen dat het wel lukt om het te verwijderen werkt dus ook niet altijd.

hharteman

Inderdaad, maar proberen op deze manier is het meest simpel.
Hij zou ook kunnen proberen alleen het programma Spybot search en destroy te installeren.
Volgens mij wordt genoemd file gebruikt door dit programma.
Het is soms toch lastig het goed te krijgen want sommige spyware kijkt naar deze programma's en probeert installatie te voorkomen.
Dan kun je alleen in het registry de boel in het gareel krijgen door alle verwijzingen naar het programma te verwijderen.

Ricochet

Ongelezen bericht door Ricochet »

@ gizmo:
Jeej jij hebt er verstand van!

Tis geen troep.

1. deze software is gratis en je kiest er zelf voor,
2. als iemand n00b is en niet weet hoe hij/zij zijn pc moet beheren en daardoor zn pc verkl**t is dat nog altijd zijn/haar eigen schuld.

nod32 is een top programma, weinig ruimte, laat je de vrijheid en is zeker niet duur!

Er is wel een (evengoed) alternatief:

Ewido!

Maar, gizmo ook dit is "troep" nl; gratis en simpel te installeren!

Gesloten