LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen hotmail lezen via verbinding Ethernet kaart - Wanadoo L

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Electra

Geen hotmail lezen via verbinding Ethernet kaart - Wanadoo L

Ongelezen bericht door Electra »

Hallo, ik zit met een klein probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Sinds vorige week heb ik een andere livebox van Wanadoo gekregen (de vorige was defect) Het interetten gaat nu goed en zonder problemen. nu heb ik deze livebox eens aangesloten via de ethernetkaart en niet via de USB aansluiting. Ik kon gewoon internetten en mailen (via Outlook) maar als ik via de ethernetkaart met het internet was verbonden kon ik mijn hotmail van de MSN niet uitlezen. Haalde ik daarintegen de ethernetaansluitng los en deed mijn livebox verbinden met de USB kabel dan kon dit wel. Wie weet wat het probleem kan zijn, het is namelijk een nieuwe ethernetkaart

Gast

Re: Geen hotmail lezen via verbinding Ethernet kaart - Wanadoo L

Ongelezen bericht door Gast »

wel internet, geen hotmail????

vreemd want hotmail is ook gewoon een internetadres

J.Melaire

Ongelezen bericht door J.Melaire »

iets dergelijks overkwam mij eveneens.
Volgens de provider lag het aan het zogenoemde macadres van het combinatiemodem met een usb en lan aansluiting.
In eerste instantie had een usb-installatie plaats gevonden en werkte hotmail via Outlook Express. Het MAcadres zou het adres van de USBaansluiting(modem) zijn. Dit adres wordt vastgelegd.
Wordt nadien een LAN-aansluiting gebruikt en deze heeft een ander MAcadres, dan klopt dit niet met het eerdere vastgelegde Macadres van de USBaansluiting.
Deze verklaring is mij gegeven door de provider. Zioj stelden opnieuw in en nadien werkte bij mij nnast Internet Explorer ook |Hotmail via Outlook Express.

Misschien dat het een aanwijzing is. Succes.

J. Melaire

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

er zit geloof ik een hardware firewall in deze dingen
daarop kun je de poort instellen waarover communicatie plaats vind, IE gaat via poort 80 voor normaal gebruik, maar niet voor hotmail omdat het secure is

kan zijn dat die usb aansluiting de hardware firewall bypassed

log eens in op je router en kijk of daar wat vast gelegd is voor gebruik van internet explorer wat betreft poorten

ZM

Ongelezen bericht door ZM »

Ik zou een in die livebox kijken of je de mtu size ergens in kan stellen. Ik heb een dergelijk probleem gehad en nadat ik de mtu size op 940 heb gezet werkt het perfect!

Gesloten