Sinds 12 september ben ik overgestapt naar Tele2. Tot op heden heb ik daar helaas nog geen internetverbinding en daardoor ook geen televisiesignaal. Nu heb ik al veel contact gehad met de provider, maar tot een oplossing is het nog niet gekomen.
Op vrijdag 12 september kreeg ik een sms van Tele2 dat mijn overstap die avond afgerond zou zijn. Helaas had ik toen nog geen internet. De zaterdag daarna ook nog geen internet en de modem knipperde rood bij internet, waar DSL groen brandde. Dat leverde mijn eerste contact op met de klantenservice. Die middag kwam er nog een monteur van KPN langs die de verbinding door heeft gemeten en tot de conclusie kwam dat de lijn goed was. Waarschijnlijk was er dus iets met de modem, de modem van KPN deed het gelukkig nog wel gewoon.
Op 16 september kreeg ik een sms binnen met de tekst dat de storing was verholpen. Dat bleek helaas niet zo te zijn. Na contact met een telefoniste bleek dat de sms ten onrechte was verstuurd en ze boden hun excuses aan. Vervolgens hoorde ik dat het hoofdkantoor bezig was met een oplossing en dat ik gebeld zou worden zodra er een oplossing was. Op vrijdag 19 september heb ik zelf gebeld om te informeren naaar de status. De telefonist beviel een monteur van Tele2 aan omdat de modem waarschijnlijk defect was. Helaas kon die pas op de woensdag daarop, dus dat maar afgewacht.
Vervolgens miste ik op zaterdagochtend 20 september een oproep van een onbekend nummer. Nu gebeurt dat wel vaker, dus ik schonk er weinig aandacht aan. Later in de middag kreeg ik een sms van Tele2 dat ik een oproep had gemist. Toen dacht ik nog dat het om die monteur ging of dat ze de storing hadden verholpen. Bij het terugbellen wist Tele2 echter van niets. De sms had niet verstuurd mogen worden, alweer niet...
De monteur die aangestuurd was door Tele2 kon helaas niets uitrichten op woensdag. Hij verwisselde mijn modem, maar dat bleek het probleem niet te verhelpen en liet een KPN monteur aansturen om de lijnen door te meten. KPN belde mij toen de monteur van Tele2 nog niet eens was vertrokken. De monteur van KPN kon de volgende ochtend al komen, dus dat direct gedaan. Tot aan het ISRA punt bleek alles te werken. Een andere uitkomst had ik ook niet verwacht, want t/m dinsdag 23 september heeft de internetverbinding van KPN het gedaan. Daarna werd die modem helaas opgehaald en had ik alleen nog de modem van Tele2 over die het niet deed.
Donderdag 24 september direct gebeld met Tele2. Iets na het middaguur hing ik aan de lijn. De melding van de monteur was binnengekomen en ik zou diezelfde dag gebeld worden door de technische dienst. Toen ik die avond rond 20:00 weer belde, bleek dat ik vrijdag gebeld zou worden. Op vrijdag om 17:15 gebeld naar de klantenservice omdat ik nog steeds niet was gebeld. Er was echter geen reden om mij zorgen te maken want ze konden nog tot 21:00 bellen. Helaas is dat niet gebeurd. Ook zaterdag, gisteren, rond het middaguur had ik weer gebeld omdat ik nog steeds niet was gebeld. De telefonist kon in het systeem zien dat ik inderdaad vrijdag gebeld had moeten worden. Omdat ze wat achterstand hebben, zou ik dan vandaag uiteindelijk wel gebeld worden. Maar helaas, dat is tot op heden niet gebeurd.
Nu vind ik het erg vervelend dat Tele2 niet levert wat het belooft, namelijk internet en televisie. Terwijl KPN dit nog anderhalve week kon nadat mijn abonnement bij hen was afgelopen. Bovendien sturen ze berichten die naar eigen zeggen niet verstuurd hadden mogen worden, maar waarvoor ik wel weer kosten maak omdat ik in de wacht sta en de situatie uit moet leggen. Verder zeggen ze dus terug te bellen, maar doen ze dit niet. Dat ik gebeld zou worden, hebben ze zelfs meerdere keren bevestigd! Kan ik hierom het abonnement opzeggen of moet ik dit nog langer slikken? Want eerlijk gezegd ben ik nu wel klaar met Tele2.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen internet Tele2, bellen ook niet terug
Re: Geen internet Tele2, bellen ook niet terug
Lijkt mij ook. maar ik zou niet met tele2 blijven prutsen. Abonnement opzeggen en een andere provider zoeken. Wat een pruts werk.
Bedankt voor de reacties. Het omzetten van het signaal in de centrale zou het probleem niet moeten zijn. Aan de telefoon had ik dat ook direct al als mogelijke oplossing aangedragen omdat het oude modem wel gewoon werkte. Zowel de monteur van Tele2 als die van KPN hebben in de afgelopen week aangegeven dat dat al gebeurd is.
Ondanks dat Tele2 afhankelijk is van de mogelijke starre houding van KPN houden ze zich niet aan de afspraak om mij terug te bellen. Het was mijns inziens dan ook netter geweest om te bellen en dan aan te geven dat de bal bij KPN ligt. Daar had ik meer vrede mee gehad dan dat ze aangeven te bellen, maar vervolgens niet doen.
Ondanks dat Tele2 afhankelijk is van de mogelijke starre houding van KPN houden ze zich niet aan de afspraak om mij terug te bellen. Het was mijns inziens dan ook netter geweest om te bellen en dan aan te geven dat de bal bij KPN ligt. Daar had ik meer vrede mee gehad dan dat ze aangeven te bellen, maar vervolgens niet doen.
Als het niet aan de omzetting ligt, wat zou kpn dan nog moeten doen. Als die omzetting voltooid is heb je niks meer met KPN te maken.joenie schreef:Bedankt voor de reacties. Het omzetten van het signaal in de centrale zou het probleem niet moeten zijn. Aan de telefoon had ik dat ook direct al als mogelijke oplossing aangedragen omdat het oude modem wel gewoon werkte. Zowel de monteur van Tele2 als die van KPN hebben in de afgelopen week aangegeven dat dat al gebeurd is.
Als Tele2 zegt te leveren terwijl kpn ook nog levert is er nog een 2e optie. Namelijk het 2e aderpaar van je isra. Daar komen 4 draden op binnen en heb het zelf ook 1x gehad bij een overstap. Het signaal zat toen niet op de standaard rode en blauwe kabel, maar op de groene en witte. Dat is namelijk de enige optie waarop Tele2 kan opleveren terwijl je ook nog KPN ontvangt.
Bij KPN had ik geen interactieve televisie, alleen internet. Omdat mijn vriendin graag televisie kijkt, heb ik nu internet en televisie van Tele2 genomen. Helaas kan ik niet meer zien of ik nog signaal van KPN heb omdat die modem al weg is. Ik zal nog even wachten op waar Tele2 mee komt.