Mijn dochter heeft (maanden geleden) een kaartje gekocht voor een concert wat in mei aanstaande zou worden gegeven in Antwerpen.
Het kaartje is gekocht bij teleticketservice.com.
Het concert vindt nu geen doorgang (reden bekend in deze tijd met corona) en is verplaatst naar maart volgend jaar. Mijn dochter wil hier niet op wachten en wil haar geld terug.
De organisatie geeft aan dat je een goede reden moet hebben om je geld terug te vragen en zelfs een bewijs moet overhandigen. Dit lijkt me zeer ongewoon en is wat mij betreft ook onwenselijk.
Teleticketservice is een Belgisch bedrijf en wellicht zijn de consumentenrechten iets anders geregeld.
Wat zijn onze rechten in deze ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld terugvragen vanwege verzetting evenement (Belgisch bedrijf)
Geld terugvragen vanwege verzetting evenement (Belgisch bedrijf)
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2020 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Re: Geld terugvragen vanwege verzetting evenement (Belgisch bedrijf)
je hebt tickets gekocht bij een Belgische verkoper en als ik de voorwaarden van hun bekijk, is het Belgisch recht van toepassing. Als ik dan lees op de pagina van de verkoper, dan lees ik daar de volgende informatie:
En bij de antwoorden op mogelijke vragen daaronder:“Organisatoren kunnen evenementen naar een nieuwe datum verplaatsen en moeten klanten pas terugbetalen als hij op de nieuwe datum niet kan”, liet Nathalie Muylle, minister van Werk, Economie en Consumenten op twitter weten. "Deze maatregel moet ervoor zorgen dat organisatoren deze periode doorkomen en dat de consument ook in de toekomst kan blijven genieten van een rijk aanbod."
Dus dit. Kan je hier iets aan doen? Ja, je kunt het aanvechten, of je er enig positief resultaat uit haalt betwijfel ik.Ben je om persoonlijke redenen verhinderd het evenement op de nieuwe datum bij te wonen, dan kan je om een terugbetaling verzoeken. Je vult in dat geval het terugbetalingsformulier in en zorgt daarbij voor een bewijsstuk. Je hoeft echter voorlopig dus geen actie te ondernemen. Je wordt namelijk persoonlijk op de hoogte gebracht via e-mail door Tele Ticket Service.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Geld terugvragen vanwege verzetting evenement (Belgisch bedrijf)
België heeft kritiek gekregen van de Europese Commissie, maar op dit moment is dit wel wat het is. Dit kan veranderen in de toekomst. Misschien dat in België ook gaat gelden dat je na een aantal maanden je geld moet kunnen terugkrijgen.