LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Eindelijk Glasvezel
En nu maar hopen dat er zat mensen aan mee doen,
het is in iedergeval goedkoper dan upc met het aanbod en men is zeer duideloijk in hun prijs.

Ik hoop dat er genoeg mensen mee doen zodat we eindelijk is de toekomst in kunnen met het internet

Mooiste is dat ze heel Helmond willen aansluiten

Ga voor meer info naar

http://www.breedbandhelmond.nl

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

Heel Helmond ???

Ze pikken de krenten uit de pap, brouwhuis ligtv tegen het commercieel industrieterrein aan, het is dus redelijk goedkoop om de glasvezel door te trekken naar Brouwhuis als pilot project,Helmond-Mierlo Hout- Stiphout-Dierdonk-Brandevoort zijn voorlopig niet in beeld:).
Ook OBN heeft bovenstaande getracht op poten te krijgen,eveneens zonder succes :?:

PS; de prijs is niets lager dan een vergelijkbaar pakket van UPC, bij voornaat gedoemd te mislukken :lol:

jan1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 13:17

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door jan1988 »

@Henri42

Brouwhuis, Rijpelberg en Dierdonk zullen de eerste drie wijken zijn. Het lijkt mij begrijpelijk dat niet heel Helmond tegelijk kan worden aangesloten.

Daarbij heb ik even gekeken naar het aanbod, en het is daadwerkelijk goedkoper. Ik bespaar met mijn abbo ongeveer 15 euro per maand, en heb velemale sneller internet.

Dus van jou informatie klopt weinig tot niks helaas.

Ik heb er vertrouwen in dat dit goed wordt aangepakt, het bedrijf wat achter breedband helmond zit is een helmonds bedrijf met eigen automatiseringskennis in huis, en een groot portfoliol met bekende Helmondse klanten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

jan1988 schreef:@Henri42

Brouwhuis, Rijpelberg en Dierdonk zullen de eerste drie wijken zijn. Het lijkt mij begrijpelijk dat niet heel Helmond tegelijk kan worden aangesloten.

Daarbij heb ik even gekeken naar het aanbod, en het is daadwerkelijk goedkoper. Ik bespaar met mijn abbo ongeveer 15 euro per maand, en heb velemale sneller internet.

Dus van jou informatie klopt weinig tot niks helaas.

Ik heb er vertrouwen in dat dit goed wordt aangepakt, het bedrijf wat achter breedband helmond zit is een helmonds bedrijf met eigen automatiseringskennis in huis, en een groot portfoliol met bekende Helmondse klanten.
Hi de pr man aan het woord, het goedkoopste aanbod met 1 e-mail adres scheelt inderdaad iets met UPC , het daarop volgende pakket komt overeen in kosten met mijn pakket van UPC.

De 3 stuks wijken liggen allen tegen het industrieterrein aan waar zakelijke klanten zitten,inderdaad de krenten uit de pap prikken.
Ook OBN heeft getracht in Helmond te infiltreren,de inwoners gingen niet in voldoende mate mee in de expansiedrift en keerden terug naar UPC.

De info van pr Jan is minimaal opmerkelijk te noemen,vreemd dat de Glasvezelclub zich op fora,s richt,zie ook andere forums :wink:

providerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 20:11

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door providerman »

Trap er niet zomaar in, beloftes moet eerst bewezen worden, zeker met dit soort dingen.

Het andere fiber project dat in Helmond draait, is ook niet echt wat beloofd is. (snelheid, stabiliteit, support)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

providerman schreef:Trap er niet zomaar in, beloftes moet eerst bewezen worden, zeker met dit soort dingen.

Het andere fiber project dat in Helmond draait, is ook niet echt wat beloofd is. (snelheid, stabiliteit, support)
ik woon in Helmond en volg de filantropen met hun dromen( poen poen).
OBN is een zieltogende club die hun leveringsbeloften niet waar kan maken en waar de klanten bij weglopen.

Ze glasvezel jongen wil het industrieterein bevezelen en neemt de aansluitende wijken mee ivm de goedkope infra struktuur.

De prijzen zijn vergelijkender wijze nauwelijks lager dan de kabelaars, waarbij zij zich nog moeten bewijzen :mrgreen:

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

@Hoi Henri de UPC man,
als je goed kan rekenen dan is het goedkoper .
tevens wat jij zegt over onsbrabant net die hebben brandevoort al voorzien van Glasvezel hoor! het is immers de andere wijken waar hun tegen aanliepen simpel weg te weining animo.

Als de mensen vooruit denken dat weet men dat het er ooit zal komen nu krijg je nog een gratis aansluiting!
Je moet denken zoals de mensen in Aarle-Rixtel die ook dachten van ach laat maar en naderhand na paar goede aanbieding als nog glasvezel woude dan is het ook een logiga dan men een stuk aanleg moet betalen.

Nu is er een mooi aanbod en zeker niet teduur 150mbit en 150 mbit en tel enz als upc dat zou halen dan zou UPC zijn prijs veel hoger zijn.

Bij een forumpje hier ook over glasvezel dan van OBN heb je ook al je woordje klaar ik zat er al op te wachten.
Want stiekem werk je volgens mij voor UPC.

mensen bekijk je factuur vergelijk dat eens

Gr Poppetje

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

poppetje1969 schreef:@Hoi Henri de UPC man,
als je goed kan rekenen dan is het goedkoper .
tevens wat jij zegt over onsbrabant net die hebben brandevoort al voorzien van Glasvezel hoor! het is immers de andere wijken waar hun tegen aanliepen simpel weg te weining animo.
Als de mensen vooruit denken dat weet men dat het er ooit zal komen nu krijg je nog een gratis aansluiting!
Je moet denken zoals de mensen in Aarle-Rixtel die ook dachten van ach laat maar en naderhand na paar goede aanbieding als nog glasvezel woude dan is het ook een logiga dan men een stuk aanleg moet betalen.

Nu is er een mooi aanbod en zeker niet teduur 150mbit en 150 mbit en tel enz als upc dat zou halen dan zou UPC zijn prijs veel hoger zijn.

Bij een forumpje hier ook over glasvezel dan van OBN heb je ook al je woordje klaar ik zat er al op te wachten.
Want stiekem werk je volgens mij voor UPC.

mensen bekijk je factuur vergelijk dat eens

Gr Poppetje

Inderdaad vergelijk maar:

Aarle Rixtel nog geen 10 % zit bij OBN,OBN heeft voor noppes glasvezel gelegd.

Inderdaad staat Helmond niet tev wachten, geen animo voor de duurdere glasvezel, Poppetje pr persoon voor ?? LOL :lol:

neos
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 sep 2008 10:36

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door neos »

Van mij mogen ze komen in Brouwhuis,
maar ik hoop ook voor de rest in Helmond dat ook daar gepeild wordt voor intresse
Hier in Brouwhuis is er zat intresse voor maar lever dan ook aan wijken zoals Straakven dan ligt tegen de rijpel aan
zo ik kan zien willen ze de Rijpel en Brouwhuis gaan voorzien van Glasvezel

http://www.breedbandhelmond.nl

Dus kom maar op met de glasvezel!!!

@Henri reken maar dat er zat animo is in Helmond!!
En poppetje Pr nee hoor das me vriendin.

Het gaat er simpel wel om dat upc een markt positie heeft die wel is door brooken mag worden,
en gezien het aanbod van dit bedrijf en dat ik het vergelijk dan geef mij maar de compleet pakket van 150mbit down en up en met alles erop en eraan.
Glasvezel biedt veel meer mogelijkheden!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

neos schreef:Van mij mogen ze komen in Brouwhuis,
maar ik hoop ook voor de rest in Helmond dat ook daar gepeild wordt voor intresse
Hier in Brouwhuis is er zat intresse voor maar lever dan ook aan wijken zoals Straakven dan ligt tegen de rijpel aan
zo ik kan zien willen ze de Rijpel en Brouwhuis gaan voorzien van Glasvezel

http://www.breedbandhelmond.nl

Dus kom maar op met de glasvezel!!!

@Henri reken maar dat er zat animo is in Helmond!!
En poppetje Pr nee hoor das me vriendin.

Het gaat er simpel wel om dat upc een markt positie heeft die wel is door brooken mag worden,
en gezien het aanbod van dit bedrijf en dat ik het vergelijk dan geef mij maar de compleet pakket van 150mbit down en up en met alles erop en eraan.
Glasvezel biedt veel meer mogelijkheden!!
eerst zien en dan geloven :wink: met of zonder droom poppetjes

abcdefghijklmnop

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Meer keus is altijd beter toch?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

abcdefghijklmnop schreef:Meer keus is altijd beter toch?


Uiteraard meer geen appels met peren vergelijken, oa nagaan:

betrouwbaarheid provider en zijn servers
prijs/kwaliteit verhouding, nu en over 1 of 2 jaar
overstap problemen naar een een onbekende glasvezel leverancier: services dienstverleningen etc
terug overstappen naar de bekabelaar met bijkomende kosten

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

@Henri
(overstap problemen naar een een onbekende glasvezel leverancier: services dienstverleningen etc)

Onbekend zijn ze niet ze hebben immers al diverse bedrijfen en industrie gebieden aangesloten,en de bedrijven tegenwoordig zijn ook kieskeurig maar ook niet gek....Glasvezel is immers de toekomst dat kan niemand tegen spreken,
Upc praat je heel groot over maar heel hoog pompen op den duur door een kabel die al bijna 20 jaar onder de grond ligt houdt ook op vandaar men nooit een goede up zal hebben technisch niet mogelijk zo zegt upc dat zelf.
En denk je nu echt dat upc al hun kabels gaat vervangen op de duur zullen ze wel moeten want dan lopen de glasleveranciers UPC voorbij.
Dus je moet het niet gek vinden dat mensen nu al kiezen voor Glasvezel dan voor de dure spookrekeningen van upc.
Upc is gewoon te groot van concurentie mag er wel bij.

Gr Poppetje

Discussie is voor gesloten

IK STAP OVER

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door agro »

IK STAP OVER
Verstandig besluit, dat zouden meer mensen moeten doen.

abcdefghijklmnop

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

poppetje1969 schreef:tevens wat jij zegt over onsbrabant net die hebben brandevoort al voorzien van Glasvezel hoor!
Heb gisteren even gekeken, maar vond de prijzen van OnsBrabant wel wat teleurstellend. Maar okay, dat vond ik van UPC ook.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

abcdefghijklmnop schreef:
poppetje1969 schreef:tevens wat jij zegt over onsbrabant net die hebben brandevoort al voorzien van Glasvezel hoor!
Heb gisteren even gekeken, maar vond de prijzen van OnsBrabant wel wat teleurstellend. Maar okay, dat vond ik van UPC ook.

OBN hangt aan een draadje,misschien overname door UPC ? :wink:

abcdefghijklmnop

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Henri42 schreef:OBN hangt aan een draadje,misschien overname door UPC ? :wink:
Jij hebt inside info? :o

Hopelijk worden ze niet overgenomen door UPC. Heb liever een prijsstuntende concurrent van UPC kabel. :wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

abcdefghijklmnop schreef:
Henri42 schreef:OBN hangt aan een draadje,misschien overname door UPC ? :wink:
Jij hebt inside info? :o
Hopelijk worden ze niet overgenomen door UPC. Heb liever een prijsstuntende concurrent van UPC kabel. :wink:
Nee geen inside information, maar lees af en toe het E Dagblad, ik zou me een strategische overname van een glasvezelaar door een kabelaar kunnen voorstellen :?: :!:

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

@Henri
we hadden het over https://www.breedbandhelmond.nl
en niet over onsbrabant voor zover ik weet heeft kpn aandelen in die groep.

Breedband netwerk is gewoon duidelijker ook kwa hun prijzen.

Upc zitten allemaal haken en ogen aan zo is het ook betaal je niet automatisch
krijg je bij upc simpel geen pakket korting dus de mensen die altijd via de accept betalen is upc al geen optie.
Verder worden die gasten veel te groot en ik vindt zelf dat de politiek opta wat meer mag kijken naar de positie van UPC
Ik denk dat UPC een te grote positie heeft en dat veel mensen er genoeg van hebben gemiddeld zijn de upc gebruikers(met een totaal pakket al gauw rond de 90 euro kwijt dus ja dan is breedband goedkoper en veel sneller.

Gr Poppetje

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Glasvezel Helmond/Brouwhuis

Ongelezen bericht door Henri42 »

poppetje1969 schreef:@Henri
we hadden het over https://www.breedbandhelmond.nl
en niet over onsbrabant voor zover ik weet heeft kpn aandelen in die groep.

Breedband netwerk is gewoon duidelijker ook kwa hun prijzen.

Upc zitten allemaal haken en ogen aan zo is het ook betaal je niet automatisch
krijg je bij upc simpel geen pakket korting dus de mensen die altijd via de accept betalen is upc al geen optie.
Verder worden die gasten veel te groot en ik vindt zelf dat de politiek opta wat meer mag kijken naar de positie van UPC
Ik denk dat UPC een te grote positie heeft en dat veel mensen er genoeg van hebben gemiddeld zijn de upc gebruikers(met een totaal pakket al gauw rond de 90 euro kwijt dus ja dan is breedband goedkoper en veel sneller.
Gr Poppetje

Euro 90,-- voor een totaal pakket is klets en onjuist, voor een gemiddeld totaal pakket incl digitale tv,gratis bellen en 25 mb betalen wij en vele andere Euro 53,00.
Betalen doen wij na een accordering van de onlinefactuur via een incasso, indien de accordering er niet is wordt er niets geincasseerd.
Wel de feiten juist weergeven Poppetje, heeft P pr :lol: ervaring met breedband en bij wie ?
tis

Gesloten