LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede en goedkope internetprovider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
comba012

Goede en goedkope internetprovider

Ongelezen bericht door comba012 »

Als AOWer heb ik een hoop plezier aan internetten en e-mailen, maar de kosten zijn wel erg hoog vind ik (ADSL Planet.) Ik zit ± 2 uur per dag aan de computer. Welke provider en welk abonnement kan ik het beste nemen,uiteraard tegen de minste kosten. Hartelijk dank en groetjes.Cees. :?:

Inter

Re: Goede en goedkope internetprovider

Ongelezen bericht door Inter »

http://www.adslmetacrawler.nl
De goedkoopste zijn rond de €15 als snelheid niet zo belangrijk is.
Houdt uw er wel rekening mee dat sommige met een datalimiet werken .
Er bestaat ook ADSL waar uw alleen maar betaald als uw online bent.
http://www.zonnet.nl/ .

efjeem

Ongelezen bericht door efjeem »

Betaal maar wat meer, zodat je goed beveiligd e.d. bent.
Een goede keus hierin in XS4all. (29,95).

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat slaat nergens op, je zult toch zelf nog antivirussoftware en een firewall moeten draaien. XS4all is niet veiliger of onveiliger dan andere aanbieders.

efjeem

Ongelezen bericht door efjeem »

Klopt, maar dit alles kun je gratis downloaden
via de xs4all-site. :twisted:

Gast

Klopt, maar dit alles kun je gratis downloaden
via de xs4all-site.
Wat is gratis als je veel meer moet betalen voor abbonement.

Gast

Goedkoop kan ook duurkoop zijn.
Als je een provider neemt die heel goedkoop s en je hebt problemen, dan kan het weleens zijn dat je een hele dure helpdesk moet bellen.

Xs4all heeft een best goede helpdesk waar je niet te lang mee aan de lijn hoeft te hangen. Bovendien is het geen 0900-nummer.

Als een beetje handig bent met computers en internetaansluitingen, dan is een helpdesk natuurlijk iets minder nodig.

Een firewall en virusscanner is noodzaak als je niet met problemen wilt komen te zitten. Bij Xs4all zit een abonnement op een virusscanner erbij in en is de software voor virusscanner en firewall gratis bij hen te downloaden.

De variant van Zonnet, waarbij je alleen betaalt als je online bent, is al snel véél te duur.

De Consumentenbond test regelmatig de providers en ook doen de diverse computertijdschriften dit.

Groet,
Gijs

Installateur

Ongelezen bericht door Installateur »

Ik installeer internetaccess bij bedrijven en particulieren. Ik raad iedereen aan: Demon ADSL, 19,95 per maand, wel hoge opstartkosten (incl. modem € 175,-), maar unlimited traffic (zoveel downloaden als je maar wilt) en een helpdesk via een gratis 0800-nummer. Nooit problemen en een stabiel goed lopend netwerk. Ook goed: XS4ALL en HCCNET. Slecht/matig: Zonnet, Het Net, Tiscali (hopeloos!!!), Planet en Wanadoo (behalve de duurdere varianten).

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Nooit geen problemen met Zonnet .
Hij ligt ,er bij mij ,afgezien van de storing ,waar Zonnet of liever Versatel niks aan kon doen,nooit uit.
Ben ik dan één van de weinige?
Waarom zou ik dan meer gaan betalen .
Met een datalimiet is helemaal niks want uiteindelijk ben je dan toch duurder uit.Net als dat je dan nog aansluitkosten of voor een modem moet gaan betalen ook.
Aan een virusscaner/firewall kom ik wel op een andere manier .

Dat Adsl gratis abonnement van Zonnet ,dat ik zelf niet heb,kan voor mensen die heel weinig internetten toch een voordeel zijn.Niet iedereen is tenslotte niet zo veel online.

Het negatieve is wel dat ze nieuwe abonees voortrekken .
Hierover wel geklaagd maar dat is nu opgelost.
Moest hier voor wel een duur nummer bellen omdat me E-mail met standaard mails werd beantwoord. Maar dan moet je een tijdstip kiezen dat het niet zo druk is.

Gast

Als je geen problemen hebt en krijgt, dan is elke provider goed...
Echter als je problemen krijgt (en sommige providers geven een grotere kans op problemen dan andere), dan ben je bij Zonnet erg duur uit.

Een klein stukje uit het nieuws op www.nu.nl:

'Steeds langere telefonische wachttijden'

Uitgegeven: 25 maart 2004 08:29
Laatst gewijzigd: 25 maart 2004 08:32
...
Internetprovider Zon bleek het duurst te zijn om telefonisch om hulp te vragen. Een kwartier wachten kostte daar ruim tien euro, aldus de krant

Groet,
Gijs

Gesloten