LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede virusscanner?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Inge1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2004 12:42

Goede virusscanner?

Ongelezen bericht door Inge1974 »

Naar aanleiding van het artikel over spyware heb ik het stappenplan gevolgd (Spybot S&D en Ad-Aware had ik al) en de AVG Virusscanner geïnstalleerd omdat mijn McAfee update-licentie net 2 dagen verlopen is.
Ik krijg van AVG allerlei virusmeldingen die McAfee dus nog nooit heeft getoond, op locaties die ik met verkenner niet kan vinden? Helaas kan je nergens zien sinds wanneer deze zgn. virussen, trojan horses en downloaders er op zitten, lijkt me stug dat dat ineens in die 2 dagen gebeurd is.

Ik snap hier niks van, McAfee is toch best een goede virusscanner, toch?
Hoe kom ik er achter wat ECHT goede virusscanners zijn?

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Goede virusscanner?

Ongelezen bericht door plop »

sorry ff een cross post, maar is wel ff handig in dit geval.
Here are the top 10 from 48 internet antivirus tools that have been tested on a top model pc.

the programmes were tested for the following!
File// BeOS, FreeBSD, Linux, Palm, OS2, Unix, Binaryimage,
BAS viruses
MS-DOS// MS-DOS and HLL*. viruses
Windows// Win.*.*viruses
Macro// Macro and formula viruses.
Malware// DoS, Constructors, Exploit, Flooders, Hoax, Jokes, Nukers, Sniffers, spoofers, Virus Construction Tools, Virus Tools, Corrupted, Droppers, intended, polyengines.
Script// BAT, Corel, HTML, Java, Scripts, VBS, WBS, worms, PHP, perl viruses.
Trojan/Backdoors// Trojan and backdoor viruses

1st place
F-Secure 5.41..........................Overall Detection = 99.63%
2.Kaspersky.............................Overall Detection = 99.35%
3.AntiVirenKit (AVK).................Overall Detection = 98.67%
4.McAfee.................................Overall Detection = 97.24%
5.RAV......................................Overall Detection = 94.26%
6.F-Prot....................................Overall Detection = 93.40%
7.Norton 2004 Professinal........Overall Detection = 92.35%
8.Titan 2003.............................Overall Detection = 90.41%
9.BullGuard...............................Overall Detection = 88.34%
10.BitDefender..........................Overall Detection = 88.28%

A total of 58,306 viruses were used.

(a good guide is AVG v7.0.175 26th with 65% = it failed to detect 20,010 viruses)
hier kan je f-secure en kaspersky vinden.

plop

Jacques

Re: Goede virusscanner?

Ongelezen bericht door Jacques »

Hoi,

Sorry voor symantec. Één antivirusprogramma draaien heeft met een statisch ip adres en ingeschakelde netbios geen zin.Daarbij komt dat ik nog nooit grotere troep gebruikt heb als van symantec.
om je goed te beveiligen tegen (allemaal gaat niet)virussen.
Draai ik van http://www.moosoft.com het programma The Cleaner. Dit programma van moosoft scanned op de achtergrond voortdurend uw systeem en kent net als symantec lifeupdate's. Voor de spyware en adware heb ik in het verleden gebruik gemaakt van adaware van lavasoft en spybot en gebruik ze nu nog en daarbij spysweeper van http://www.webroot.com ook voor het verwijderen van virussen gebruik ik ook meerdere programma's. nl pccillin 2002

Antivir

symantec norton internet security

Verder heb ik van mijn besturingssysteem de netbios uit gezet en de firewall degelijk geconfigureerd.

voor een goede firewall kunt u terecht bij kerio. De netbios kunt u uitzetten onder uw netwerkconfiguratie (rectermuis eigenschappen en zoeken maar)

verder is het verstandig om uw poorten te scannen om eventuele hacks van wazige linux attackers tegen te gaan.

dat kunt u doen op http://www.grc.com met het programma shields up.

Zet wel eers de netbios even aan als u scanned met shieldup en doe hem dan daarna eens uit. (lachen)

u kunt dan goed zien wat microsoft allemaal voor poorten opend om informatie van uw surfgedrag te vergaren.

Kortom windows is nog lang niet af.( het is een gatenkaas )

Sorry Bill (naad) Gates.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Goede virusscanner?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Een goede virusscannner (Dus ook McAfee)is over het algemeen redelijk goed in staat om virussen te blokkeren,of onschadelijk te maken.Spyware is echter een heel ander verhaal.Adaware is goed,maar niet voldoende.Ook spybot search and destroy is niet voldoende.Deze programa's zijn niet slecht,maar ze houden de programma's niet tegen.Je kunt ze er wel mee verwijderen.Spysweeper(webroot)blokkeert het merendeel van de eerder genoemde spyware,en vindt tijdens een volledige systeemcontrole meer rotzooi dan de andere programma's :lol:

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Goede virusscanner?

Ongelezen bericht door plop »

Jacques: the cleaner is een anti trojan, niet een volledige anti virus.
hij is echter wel heel erg goed.
ik heb verder mijn netbios gewoon aan staan en zit veiliger dan jou.
het is zelfs zo dat de computer waar ik dit op schrijf niet eens een firewall heeft.
de truuk is dat in adsl/kabel modems/routers een micro linux zit met hierop een firewall.
nu is er op de speedtouch modems een klein heel simpel truukje om zonder firewall de boel in 1x geheel dicht te timmeren voor toegang van buiten af.
eigenlijk is het een foutje in de standaard setup van die modems.
de default server staat standaard verwezen naar het eerste ip in de dhcp server.
klinkt ingewikkeld, maar het is heel simpel.
de eerste computer die aangaat krijgt een ip waardoor hij compleet open staat voor connecties van buitenaf.
door deze optie (default server) uit te zetten geeft shields-up gelijk alles op stealth aan.
elke inkomende connectie word doorverwezen naar de prullenbak.
snel safe en simpel.

kerio is idd een hele goede firewall, net zoals tiny personal firewall.
voor de ver gevorderde computer gebruiker raad ik echter visnetic firewall aan.

plop

(een hacker hoeft geen linux gebruiker te zijn, een standaard windows install is veelal voldoende om iemand te hacken.)

In

Re: Goede virusscanner?

Ongelezen bericht door In »

Shields up is inderdaad een goede testmethode .
Voor een direkte link naar shields up.
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Me poorten staan zijn goed gesloten en ik gebruik toch echt Norton 2005.
Het is wel een geheugenvreter maar dat is weer een ander verhaal.
Wel surf ik met Firefox .
Heb ook de cleaner gebruikt maar ik vond toen wel dat hij wel erg veel vals alarm gaf.
Of dat moet nu verbetert zijn .

Hulp op afstand staat uit in XP..
Messenger zit er bij mij al lang niet meer op .Dat is zo lek als wat .

Gast

Re: Goede virusscanner?

Ongelezen bericht door Gast »

Zo te zien heb je bijna een dagtaak aan het veilig houden van je pc :?

Ik heb geen zin om 12 progs te draaien voor wat virussen en spyware. Gebruik Norton voor huis tuin en keuken attacks. Houdt me data op verschillende partities, maak regelmatig backups van me werk en als ik na een paar maanden wellicht stik van de spy- en adware, niet gevonden virussen etc. ... gewoon even format c en een ghost terugzetten :)

Gast

Re: Goede virusscanner?

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Allemaal,

ik persoonlijk heb alle virusscanner's mogen testen die je maar kan vinden.
Er is er een die met kop en schouders erboven uit steekt, vooral de detectie op virussen die nog niet bekend zijn is super. Gebruikt zeer weinig geheugen en is erg snel.
De naam is nod32, in nederland alleen op licentie te krijgen bij treestar.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen

Gesloten