LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Goede webhosting?
Goede webhosting?
Omdat ik van plan ben een eigen website te beginnen, ben ik op zoek naar een goede host en druk bezig met bedrijven voor webhosting vergelijken. Ik kwam bijvoorbeeld uit bij dit bedrijf: Strato, dat verschillende webhosting pakketten aanbiedt. De pakketten zien er vrij eenvoudig uit om mee te werken en aangezien ik nog niet over ontzettend veel technische kennis beschik, leek me dat wel handig. Ik ben wel benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met webhosting van Strato. Ik heb al even gezocht op eerdere topics over dit bedrijf, maar die zijn alweer verouderd. Zijn er ook nog andere webhosts die jullie zouden aanraden?
Re: Goede webhosting?
Beste vivelavie,
Ook voor webhosting zijn er vergelijkingssites met gebruikerservaringen.
De bekendste: http://www.webhosters.nl/
Eerst zul je het type hosying moeten bepalen. In jouw geval zal dat waarschijnlijk 'Virtuele hosting' zijn. Vervolgens moet je bepalen wat je allemaal nodig denkt te hebben, welke pakketten je wilt gaan gebruiken. Ik ken mensen die zeer tevreden zijn over Strato, dus zeker geen kwaad woord over hen, zelf gebruik ik liever Antagonist.nl, maar dat heeft ook met mijn wensen te maken.
Webhosting is niets anders als ruimte op het web waarbij je ook nog een bepaalde hoeveelheid bandbreedte koopt. Daar kun je zelf van alles opzetten, of je installeert bepaalde standaard-pakketten. Bij zowel Strato als Antagonist, als vele anderen zijn die eenvoudig te installeren, zoals je een app op een mobiele telefoon installeert. Daarna begint de ellende pas
Kortom: kies eerst welke pakketten je wilt gebruiken, bepaal dan hoeveel ruimte je nodig hebt en hoeveel bandbreedte en vergelijk dan of een pakket van een webhoster dat allemaal wel biedt.
Ook voor webhosting zijn er vergelijkingssites met gebruikerservaringen.
De bekendste: http://www.webhosters.nl/
Eerst zul je het type hosying moeten bepalen. In jouw geval zal dat waarschijnlijk 'Virtuele hosting' zijn. Vervolgens moet je bepalen wat je allemaal nodig denkt te hebben, welke pakketten je wilt gaan gebruiken. Ik ken mensen die zeer tevreden zijn over Strato, dus zeker geen kwaad woord over hen, zelf gebruik ik liever Antagonist.nl, maar dat heeft ook met mijn wensen te maken.
Webhosting is niets anders als ruimte op het web waarbij je ook nog een bepaalde hoeveelheid bandbreedte koopt. Daar kun je zelf van alles opzetten, of je installeert bepaalde standaard-pakketten. Bij zowel Strato als Antagonist, als vele anderen zijn die eenvoudig te installeren, zoals je een app op een mobiele telefoon installeert. Daarna begint de ellende pas

Kortom: kies eerst welke pakketten je wilt gebruiken, bepaal dan hoeveel ruimte je nodig hebt en hoeveel bandbreedte en vergelijk dan of een pakket van een webhoster dat allemaal wel biedt.
Antagonist heb ik destijds contact mee gehad, ik moet zeggen ik kreeg een hele snelle reactie, professioneel , goed onderbouwde antwoorden. Helaas konden ze mij met een Magento hosting niet helpen. Voor een gewone website lijkt t mij een prima provider.
Overigens moet ik zeggen dat sinds ze hun SQL backend weer een beetje op orde hebben qua performance mijndomein ook niet verkeerd is als je een budget provider zoekt. Denk overigens dat je bij mijndomein meer Eigen technische kennis moet hebben.
Overigens moet ik zeggen dat sinds ze hun SQL backend weer een beetje op orde hebben qua performance mijndomein ook niet verkeerd is als je een budget provider zoekt. Denk overigens dat je bij mijndomein meer Eigen technische kennis moet hebben.
Ze hebben ook terecht (en al best wel lang) 5 sterren bij beoordelingssites.bprosman schreef:Antagonist heb ik destijds contact mee gehad, ik moet zeggen ik kreeg een hele snelle reactie, professioneel , goed onderbouwde antwoorden.
Nu ken ik wat meer mensen die het gebruiken, omdat ze in Enschede zitten en ik altijd in Twente heb gewoond. Dat van Magento klopt helemaal, maar ja, dan heb je het wel over iets. Magento is een vrij zwaar pakket, lastig te installeren (i.v.m. serverinstellingen) en echt voor de professionele webshops. Kort gezegd: betere webshop-software zul je zelf moeten programmeren

Dat is gewoon niet de doelgroep van Antagonist.
Prestashop installeer je er wel met 1 muisklik.
Mijndomein vind ik zelf weer een drama i.v.m. hun eigen control panel. Ik heb liever Plesk, DirectAdmin of een ander standaard-pakket. Als ik me goed herinner kon ik bij Mijndomein niet lekker cronjobs instellen en ik vond de mogelijkheden verder ook al matig. Maar of dat voor TS erg veel uit maakt? Misschien toch handig om te wennen aan een standaard control panel?
Niet dat ik lyrisch ben over Directadmin by Antagonist overigens, liever Plesk voor mij, maar voor TS kan het juist wel weer beter zijn i.v.m. allerlei standaard-pakketten die gemakkelijk te installeren zijn.
Eerst pakketten kiezen, dan pas de hosting blijft de juiste volgorde.
Maar daar was jij ook al achter, want voor Magento geen Antagonist.