Google Gemini, bug of fout, probleem met afhandeling

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gerard-W

Google Gemini, bug of fout, probleem met afhandeling

Ongelezen bericht door Gerard-W »

Google heeft een AI programma genaamd Gemini. Gemini kan je, beperkt, gratis gebruiken, maar je kunt ook abonnementen afsluiten om, uitgebreider, gebruik te gaan maken van dit programma. Ik was, lees duidelijk, ik was een zeer tevreden over dit programma en zou heel graag dit programma weer willen gaan gebruiken, maar....
Gemini biedt de mogelijkheid om bestanden te uploaden, die bestanden daarna te bewerken, dit doe ik met niet bestaande beertjes die iets moeten gaan uitbeelden. Om altijd het zelfde beertje te krijgen, moet ik dit beertje uploaden, op 29 mei kreeg ik een fout melding dat ik aan mijn maximale geheugen grote zat en dat ik bestanden moest gaan verwijderen. Bij mij stond, en staat nog steeds, bestanden opslaan op UIT, m.a.w., mijn bestanden en uploads worden niet opgeslagen en mijn geheugen gebruik stond dus duidelijk op nul. Wij zijn dus aan de slag gegaan met de helpdesk van Google, vele tientallen emails van mijn kant, en vele tientallen excuses vanaf uit Google helpdesk als antwoord, maar we schieten totaal niet op. Helpdesk heeft mijn probleem van uploaden doorgezet naar mensen die er verstand van zouden hebben, maar van hun hoor ik niks, probleem wordt niet opgelost, of op gepakt. Ik wil heel graag, liever vandaag nog dan morgen, meer willen gaan werken met Gemini, ik was een zeer tevreden betalende klant, maar van mijn 12 maanden abonnement kan ik nu al 3 maanden geen gebruik maken van dit programma waar ik het voor aangeschaft. Wat zijn mijn rechten in deze ?
Bijlagen
upload bestanden foutmelding nu, krijg ik bij jpg, png, pdf enz enz
upload bestanden foutmelding nu, krijg ik bij jpg, png, pdf enz enz
foutmelding nu.jpg (20.1 KiB) 414 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?
ik kreeg deze foutmelding, maar omdat mijn activiteiten op UIT staan, worden mijn bestanden niet opgeslagen.
ik kreeg deze foutmelding, maar omdat mijn activiteiten op UIT staan, worden mijn bestanden niet opgeslagen.
foutmelding.jpg (71.29 KiB) 414 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman

Re: Google Gemini, bug of fout, probleem met afhandeling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Issues met dergelijke partijen zijn altijd een drama...

Je zou ze in gebreke kunnen stellen en daarna je betalingen gaan opschorten. Levert vast een hoop gedoe op. En je moet wel zeker weten dat de fout niet aan jouw kant zit.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Dit moet je kunnen oplossen door naar: https://gemini.google.com/ te gaan en verwijder dan oude gesprekken waarin je destijds files hebt geupload. Dit kan je doen door op een gesprek te gaan staan en dan het menu te openen via de 3 puntjes aan het einde van de gespreksnaam.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Op Gemini Apps Help wordt het volgende aangeraden wanneer dit probleem optreed:

https://support.google.com/gemini/threa ... hone?hl=en

Moneyman

Je zou toch mogen hopen dat in die maandenlange discussieperiode met de helpdesk de simpelweg op internet vindbare oplossingen al wel geprobeerd zijn.

Maar wie weet...

16again

Ongelezen bericht door 16again »

ipv de helpdesk van zo'n organisatie zou ik de vraag stellen aan.....die AI zelf.
Eventueel niet ingelogd mbv incognito browser venster als je er anders niet in kan

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
31 aug 2026 12:52
Je zou toch mogen hopen dat in die maandenlange discussieperiode met de helpdesk de simpelweg op internet vindbare oplossingen al wel geprobeerd zijn.

Maar wie weet...
Dat zou ik niet zomaar aannemen. Lange discussies met de eerstelijns helpdesk leiden zelden tot een oplossing. Het probleem is vaak dat de juiste support groep het incident toegewezen moet krijgen, niet dat er te weinig informatie omtrent het probleem bekend is waardoor er additionele vragen gesteld moeten worden.

In dit geval is daarom stap 4 van belang, die geeft de helpdesk de juiste instructies hoe te handelen. Dan kunnen ze een ticket toewijzen aan de groep die de manuele sync kan uitvoeren.
Execute the following steps to submit the comprehensive feedback report:
1) Open the Gemini application and attempt an upload to trigger the error on your screen.
2) Tap your profile picture or the Settings menu, then select Help & feedback.
3) Select Send feedback.
4) Paste the following comprehensive report exactly as formatted:
"ESCALATION: Persistent 'Data Limit Reached' Error.
Status: Account soft-locked from file uploads.
Troubleshooting completed: Cleared all Gemini Apps Activity (formerly Bard Activity). Deleted all custom Gems and associated knowledge files.
Time elapsed: 7+ days since data deletion and initial feedback submission.
Action requested: Require manual backend sync to clear the stuck storage quota flag on this account."

5) Check the box to include System logs and a screenshot of the active error state.
6) Tap Send.

Moneyman

Speedy123 schreef:
31 aug 2026 13:47
Moneyman schreef:
31 aug 2026 12:52

Maar wie weet...
Dat zou ik niet zomaar aannemen. Lange discussies met de eerstelijns helpdesk leiden zelden tot een oplossing.
TS is de eerste lijn al lang voorbij. En los daarvan zal TS hopelijk zo verstandig geweest zijn zelf ook te googelen.

Zou overigens wel mooi zijn, als een simpel topic op een forum een oplossing brengt waar Google en TS al maandenlang over aan het steggelen zijn.

Gerard-W

Ongelezen bericht door Gerard-W »

Moneyman schreef:
31 aug 2026 10:49
Issues met dergelijke partijen zijn altijd een drama...

Je zou ze in gebreke kunnen stellen en daarna je betalingen gaan opschorten. Levert vast een hoop gedoe op. En je moet wel zeker weten dat de fout niet aan jouw kant zit.
Bedankt voor alle reactie. Betaling is gedaan voor 1 jaar vooruit. Van Google haar kant wel een reactie gehad hierop, maar geen concrete voorstel, alleen dat het hun aandacht heeft.
Als ik moet opschrijven wat ik al heb gedaan, geprobeerd, om het uploaden weer aan de gang te krijgen, dan wordt dat een A4 vol met tekst, het is duidelijk dat het om een fout, bug, gaat in het programma.
Het is bekend bij Google hoe ik hier tegen aangelopen ben. In schrijven, vanaf hun kant, is kenbaar gemaakt dat de data van het vastlopen iets is waar ze naar gingen kijken, maar ook dat zij dit zelf gaan, gingen, proberen dit te reconstrueren om zelf ook tegen de fout aan te gaan lopen.
Maar wat mij vooral ergert, als ik niet hun aanschrijf, krijg ik van hun kant geen reactie of een stand van zaken.
Die gene die op mijn email reageer, dat is elke keer iemand anders, het zijn niet diegene die aan het probleem werken, dus het is een beetje via via via.
Ik heb zelf voorgesteld, reset mijn account, hopelijk los dit het probleem op, maar of dit de gene heeft bereikt die aan het probleem werkt, geen flauw idee.
Maar waar ik vooral mij aan erger is de communicatie vanaf hun kant, geef duidelijkheid wanneer het probleem kan zijn opgelost, geef duidelijkheid over wat ze gaan doen met de maanden dat ik niet bestanden kan uploaden, en stop met de reactie zoals "binnen 24 / 48 uur reageren wij", dit doen ze nooit.

Plaats reactie