LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google wil alles weten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="Donna"]Ik gebruik soms Google Translate. Een waarschuwing voor wie dat ook wil doen, vertrouw er niet 100% op, want de vertalingen zijn lang niet altijd correct. Maar het kan een aanvulling zijn als je de taal al redelijk beheerst.

Soms vind je grove fouten en dan is er een mogelijkheid feedback te geven. Dat wilde ik doen, maar er verschijnt een venstertje met deze tekst:

"De beschrijving, het screenshot, productinformatie, aanvullende systeemgegevens en uw e-mailadres worden naar Google verzonden. Zie het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google."

Dat gaat toch wel erg ver en ik vraag me af of dit wettelijk is toegestaan. Ze waarschuwen wel vooraf, maar toch, op een andere manier zijn ze niet bereikbaar. Ik geef geen feedback meer.[/quote]

Tja wat heeft Ts allemaal te verbergen?, onze privacy ligt allang in het openbaar te grabbel :oops:

smilie

Re: Google wil alles weten

Ongelezen bericht door smilie »

Donna schreef:Haha, wat ik te verbergen heb ga ik hier natuurlijk niet melden :D :D
Je snapt dat wij juist nu geïnteresseerd zijn :) Doe vertel!

M.b.t. Google Translate; ik gebruik het ook vaak en inderdaad het is niet altijd perfect.
Wel begrijp ik dat Google alle gevraagde gegevens nodig heeft om zodanig hun 'kennis' verder uit te breiden. Hun (verdien)model is dan ook informatie.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

het ultieme doel van google lijkt te zijn om alles van iedereen op deze aarde te weten.
het ultieme 1984 verhaal.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En omdat de Google producten "Graties" zijn weten wij niet hoe snel we op "I Accept" moeten drukken bij de voorwaarden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:het ultieme doel van google lijkt te zijn om alles van iedereen op deze aarde te weten.
Ze willen alleen maar dingen van je weten om betere advertenties aan je te serveren en om hun diensten te verbeteren. Zoals een perfecte secretaresse alles weet van haar baas, zo moet Google zo veel mogelijk weten om de soort diensten te leveren die ze leveren. En die massa's mensen maar graag gebruiken omdat ze iets extra's bieden.

En je gebruikt Google nog altijd vrijwillig. Er zijn genoeg alternatieven (al kosten sommigen daarvan wel geld).

ruud_a

GJvdZ schreef:
ruud_a schreef:het ultieme doel van google lijkt te zijn om alles van iedereen op deze aarde te weten.
Ze willen alleen maar dingen van je weten om betere advertenties aan je te serveren en om hun diensten te verbeteren. Zoals een perfecte secretaresse alles weet van haar baas, zo moet Google zo veel mogelijk weten om de soort diensten te leveren die ze leveren. En die massa's mensen maar graag gebruiken omdat ze iets extra's bieden.

En je gebruikt Google nog altijd vrijwillig. Er zijn genoeg alternatieven (al kosten sommigen daarvan wel geld).
dat met die advertenties is me wat te makkelijk.
die auto's van streetview hebben niet per ongeluk de informatie van draadloze netwerken geplukt.
die waren daar heel bewust mee bezig.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Tja, maar die WiFi-info is vrij outdated. Of gebruik jij al 10 jaar lang hetzelfde WiFi-machinetje? Vast niet. En als je alleen de versleutelingsvorm aanpast herkent Google Maps je WiFi-punt ook al niet meer.
En bovendien: als je weet dat je iets uitzendt dan weet je ook dat het kan worden gezien. Erg boeiend vind ik het niet, het is niet eens een privacy-gevoelig puntje bij me.

ruud_a

encore schreef:Tja, maar die WiFi-info is vrij outdated. Of gebruik jij al 10 jaar lang hetzelfde WiFi-machinetje? Vast niet. En als je alleen de versleutelingsvorm aanpast herkent Google Maps je WiFi-punt ook al niet meer.
En bovendien: als je weet dat je iets uitzendt dan weet je ook dat het kan worden gezien. Erg boeiend vind ik het niet, het is niet eens een privacy-gevoelig puntje bij me.
het gaat over de intentie van google en niet over het belang van mijn informatie.
overigens hangt mijn computer direct de kabel en gebruikt de wifi niet.

maar als ik mijn deur open laat staan, kunt u mij onvoorzichtigheid verwijten.
dat maakt de dief die door die open deur er met mijn stereoinstallatie vandoor gaat echter niet minder een dief.

encore

Ongelezen bericht door encore »

ruud_a schreef:het gaat over de intentie van google en niet over het belang van mijn informatie.
overigens hangt mijn computer direct de kabel en gebruikt de wifi niet.

maar als ik mijn deur open laat staan, kunt u mij onvoorzichtigheid verwijten.
dat maakt de dief die door die open deur er met mijn stereoinstallatie vandoor gaat echter niet minder een dief.
Dat begrijp ik. Maar met die intentie om op bepaalde plekken bepaalde data te noteren gaat ook over het algemeen en niet over jouw gedeelde info. Overigens kan je WirelessLAN kaart ( als je die hebt ) gewoon worden gevonden door een WiFi-tracker. En Google wilde juist de stabielste info vastleggen maar mocht dat niet en dus hebben ze maar de SSID's genomen ipv de MAC-adressen van routers en modems. En dat is geen lood om oud ijzer omdat juist die SSID's nogal eens kunnen veranderen.

En als jij je deur open laat staan verwijt ik je niks. ik vind dat men andermans bezit ook mag respecteren en gewoon met de tengels ervan af hoort te blijven. Binnenkomen mag uiteraard, ik heb ook bijna altijd de achterdeur open als teken dat men gewoon naar binnen kan.

En Google kan niet zo gek veel met die opgeslagen info. Privacy is inderdaad een groot goed maar soms schieten ze ook door met de reakties op zaken als dit.

ruud_a

als ze niets met die info kunnen, zouden ze zich de moeite kunnen besparen die te verzamelen.

dat had ze ook een boete bespaard.
hoewel ze daarvan niet wakker liggen lijkt me.

maar voor het maken van opnamen voor streetview is het volstrekt niet noodzakelijk om draadloze netwerken te bekijken.

mijn wifi staat uitgeschakeld in bios.

en nee, ik maak me geen illusies.
ik weet vrij zeker dat ze in de servers kunnen achterhalen waar ik vorige week maandag om 11.53 uur was.
of in ieder geval waar mijn mobiele telefoon was.
dat is ergens wel prettig, dan kan ik het altijd nog eens navragen.
want zelf weet ik het niet meer.

Gesloten