Ik heb een antwoord ontvangen:
> Beste (.....,
>
> Zou u aan kunnen geven waar u exact op doelde?
> GripLO is een bedrijf dat zich bezig houd met SMS dienstverlening en
> niet met het verzenden van spam berichten. Promotie word gedaan
> middels affiliates, waar GripLO zelf buiten staat. Deze dienen zich
> echter wel aan onze voorwaarden te houden, waarbij het verbod op het
> gebruik van spam er één is.
>
> Met vriendelijke groet,
> --
> Helpdesk GripLO Interactive Media Limited
Goh, in mijn e-mail staat duidelijk waar ik op doel:
IK WIL GEEN BERICHTEN VAN GRIPLO ONTVANGEN IN MIJN MSN, VIA CONTACTPERSONEN.
Maar goed, ik zal de moeite nemen een nette e-mail terug te sturen waarin ik nogmaals uitleg, dat ik geen persoonlijke misleidende boodschappen wil ontvangen zodra ik inlog.
Geachte griplo,
Waar ik exact op doel zijn de berichten die we van contactpersonen op msn ontvangen namens uw website. Berichten als:
Hoi! hoe gaat het? ik heb net hier op
http://www.jelaptopgratis.com gratis een Laptop gewonnen echt gaaf moet je ook eens proberen!!
ooi! hoe gaat het? ik heb net hier op
http://www.macbookgratis.nl gratis een Laptop gewonnen echt gaaf moet je ook eens proberen!!
Deze berichten gericht aan ons via een bericht op live-messenger komen persoonlijk over en wekken de impressie dat de contactpersoon daadwerkelijk wat gewonnen heeft, terwijl dit niet minder is dan reclame voor een sms-abonnement. De personen wier account jullie gebruiken om dit soort berichten mee te verzenden hebben geen laptop of dergelijke gewonnen, al zeggen jullie van wel. Dat is bewust mensen voorliegen, het opzettelijk verstrekken van valse informatie voor eigen gewin. Het is zeer irrititant om dergelijke reclames in de media te zien, nog erger dus wanneer zulke reclame boodschappen je op een misleidende wijze lasteren in een persoonlijke privé-omgeving als live-messenger. (Daarbij verstrekken dergelijke reclames in de media geen valse informatie.) We zijn namelijk niet in staat om de reclame te ontlopen, u dringt deze reclame aan ons op, op een wijze waarmee wij wel verplicht zijn uw boodschap te horen.
We hebben hier genoeg van en verzoeken u dus dringend om een andere manier van adverteren te gebruiken.
In afwachting van uw reactie,
Lorraine Kooiman