LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon bestelling na 2 mnd niet ontvangen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ro123

Groupon bestelling na 2 mnd niet ontvangen

Ongelezen bericht door Ro123 »

Ik hoorde van meerdere mensen om me heen dat ze met Groupon goede ervaringen hadden dus ook ik heb een bestelling gedaan. Helaas is mijn eerste bestelling niet goed gegaan, en heb uiteraard vrienden geadviseerd terughoudend te zijn met bestellen.

15 februari had ik een bestelling gedaan voor (jawel... :wink: ) 6! Figuretta Bra's, de levertijd zou 3 weken zijn.

Toen ik na een maand nog niets ontvangen had heb ik een 19/3 mail gestuurd naar de klantenservice. Kreeg een hele nette mail dat het spijtig was en dat het diezelfde week nog geleverd zou worden en anders uiterlijk de week erna. De leverancier zou het niet op voorraad hebben maar nu zou het gestuurd worden.

Ik had toen na twee weken wachten nog steeds niets ontvangen, dus nu maar gebeld naar de klantenservice en zou wegens moeilijke bereikbaarheid/ drukte teruggebeld worden. Dat is toen niet gebeurd. Dus ik heb wederom weer een mail gestuurd op 2 april, ook daarop dezelfde reactie, die week nog en anders uiterlijk de week erop (dat was vorige week vrijdag). De leverancier had een nabestelling gedaan en het zou nu echt verzonden worden.
Toen heb ik maar weer gebeld. Klantenservice medewerker was wel aardig, maar er werd gezegd, tja....u moet toch echt nog geduld. Ik gaf aan dat ik toch best wat geduld getoond had inmiddels en dat ik graag wilde weten of en vooral wanneer ik de producten kon ontvangen. Weer hetzelfde verhaal, ze werden nu echt opgestuurd dus deze week of volgende week. Tja...morgen is het weer de "uiterlijk volgende week datum"

Wat te doen? Heeft iemand een goede raad? Kan ik mijn geld terugvorderen??

MAXIEM

Re: Groupon bestelling na 2 mnd niet ontvangen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ro123

In principe dient er binnen 30 kalenderdagen geleverd te worden. Je kunt dus de overeenkomst zonder meer ontbinden wegens het niet nakomen van de overeenkomst. Verstuur die brief wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Aanvulling - Groupon zal melden je te vergoeden dmv. "credits".
Accepteer dit niet - gewoon 100% je geld terug.

MAXIEM

@

Wat ik niet begrijp: Groupon handelt toch alleen maar in kortingsvouchers/-coupons? Dan krijg je toch terug wat je aan de webwinkel hebt betaald? Hoe zit dat dan precies met die "credits".

Maxiem.

MAXIEM

Ro123

Sowieso is het m.i. heel onverstandig om met Groupon in zee te gaan. De kortingspercentages die zij en de aangesloten ondernemers aanbieden zijn naar mijn mening gebaseerd op gebakken lucht. Een beetje ondernemer kan zich niet permitteren om zo ver onder de prijs te gaan zitten. Dan is het echt een kwestie van dagen dat zijn faillissement zich aandient.

Maxiem.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

MAXIEM schreef:Ro123

Sowieso is het m.i. heel onverstandig om met Groupon in zee te gaan. De kortingspercentages die zij en de aangesloten ondernemers aanbieden zijn naar mijn mening gebaseerd op gebakken lucht. Een beetje ondernemer kan zich niet permitteren om zo ver onder de prijs te gaan zitten. Dan is het echt een kwestie van dagen dat zijn faillissement zich aandient.

Maxiem.

Zo geachte Maxiem, U bent een accountant?. Kan het niet zijn dat vele ondernemers te hoge prijzen vragen, kijk eens op Ebay og

Ro123

Hallo Maxiem en Guardian,

bedankt voor jullie reacties....ik met mijn engelengeduld heb net toch nog even (voor de laatste keer) gebeld naar de klantenservice. Werd weer heel vriendelijk te woord gestaan. Er is nu aangegeven dat er eergisteren écht achteraan gegaan is omdat ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem en dat ik binnenkort een mail krijg of ik de producten nu wel of niet krijg. Ben mijn geld niet kwijt werd in ieder geval gezegd (dus over credits is niets gezegd).

Ik wacht nog tot volgende week vrijdag...en anders ga ik inderdaad een aangetekende brief (of ik breng m persoonlijk langs) naar Groupon sturen, dan is mijn laatste restje geduld opperdepop.

Laat het hier zeker nog terughoren hoe het afgehandeld is. Tot die tijd bestellen ik en mensen in mijn omgeving niets bij Groupon....

Guardian72
Contacteer:

MAXIEM schreef:@

Wat ik niet begrijp: Groupon handelt toch alleen maar in kortingsvouchers/-coupons? Dan krijg je toch terug wat je aan de webwinkel hebt betaald? Hoe zit dat dan precies met die "credits".

Maxiem.

Credits - word in andere Groupon topics melding van gemaakt.

Iets gaat fout, en in plaats van geld terug te storten, geeft Groupon gedupeerden die waarde in credits (zeg maar, een waardebon) voor een volgende groupon aanbieding.

MAXIEM

Guardian72

Dan word je dus 2 keer voor de gek gehouden.

Met collegiale groet, Maxiem.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MAXIEM schreef:Dan word je dus 2 keer voor de gek gehouden.
Ze hebben het trucjesregister goed bestudeerd bij groupon.

Guardian72
Contacteer:

Emmy75 schreef:
MAXIEM schreef:Dan word je dus 2 keer voor de gek gehouden.
Ze hebben het trucjesregister goed bestudeerd bij groupon.
Maar ja - de grote trucjesdoos "De Nederlandse Wet" is ze doorgaans wel te slim af.

Indien ze iets 'verkopen' wat vervolgens niet geleverd word (om wat voor reden dan ook) mag je mensen niet afschepen met een 'tegoedbon' met een discutabele waarde.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Guardian72 schreef:Maar ja - de grote trucjesdoos "De Nederlandse Wet" is ze doorgaans wel te slim af.

Indien ze iets 'verkopen' wat vervolgens niet geleverd word (om wat voor reden dan ook) mag je mensen niet afschepen met een 'tegoedbon' met een discutabele waarde.
Helemaal mee eens, maar dan moet de consument er soms wel voor doorvechten en er een zaak van maken en dat gebeurd maar al te vaak niet. Het grootste deel gaat uiteindelijk wel akkoord. Al is het maar de helft die akkoord gaat dan heeft groupon die helft al 'gewonnen'.

Ro123

nou....toch nog even een update.....

het is inmiddels ruim 2.5 maand geleden dat ik de bestelling gedaan heb bij Groupon.....nog steeds niets gekregen.

Wel de toezegging anderhalve week geleden van Groupon gekregen dat ze nu echt iets gaan doen...maar nee hoor.

Ik ga ze morgen voor het laatst bellen en dan ga ik andere stappen ondernemen, echt belachelijk!!!

serena87

Ongelezen bericht door serena87 »

Hallo!!

Ik heb het zelfde met het rio haarlaserapparaat. Ik word kotsbeu van Groupon. In februari had ik dit apparaat besteld na vele telefoontjes en e-mails(waar ik nooit een reactie op heb ontvangen) kreeg ik halverwege maart de mededeling dat er goed nieuws was en dat het rio haarlaserapparaat eind april zou worden geleverd. Vandaag 1 mei heb ik gebeld en kreeg ik de mededeling dat ze het apparaat niet meer gaan leveren. Terwijl ze vorige week wel dezelfde deal aanboden!!! Hier gingen ze verder niet op in. Dus alsjeblieft mensen trap er niet in en bestel het niet! Vorig jaar hetzelfde meegemaakt met ice watches, nooit gekregen en drie maanden moeten wachten voordat ik mijn geld terug had.
Ik heb zojuist een flinke klacht e-mail verstuurd na Groupon. Ben benieuwd of ik hier wel ooit een reactie op ga krijgen. Als mensen hetzelfde meegemaakt hebben hoor ik het graag ik ben van plan om naar de consumentenbond te stappen. Ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar mag. Aangeven dat de deal doorgaat, een veel te lange levertijd en uiteindelijk besluiten dat het apparaat nooit meer geleverd wordt. Waarom bieden ze het dan vorige week nog gewoon aan.

serena87

Ongelezen bericht door serena87 »

Om nog even terug te komen op rechten:

Volgens de consumentenbond het volgende:

*De verkoper moet uiterlijk 30 dagen na beëindiging (ontbinding) van de overeenkomst het al (aan)betaalde bedrag terugstorten.
*De maximale wettelijke levertermijn bij een koop op afstand is 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag nadat je de overeenkomst hebt gesloten.
*Als beide partijen akkoord gaan, kan een afwijkende levertermijn worden vastgesteld.
*Op het moment dat de wettelijke levertermijn van 30 dagen wordt overschreden heb je het recht om de overeenkomst direct te beëindigen (ontbinden). Je hoeft de verkoper dan geen extra termijn te geven om alsnog te leveren.
*Als het product (tijdelijk) niet leverbaar is, moet de verkoper je hiervan op de hoogte stellen.

Volgens mij houden ze zich aan geen van bovenstaande...

Getlost

Ongelezen bericht door Getlost »

Hallo,

Ik heb op dit moment het zelfde probleem als jij een tijd terug.
Maar dan via Marktplaats Dagaanbieding. Dat is uiteindelijk via hetzelfde bedrijf als via Groupon. Ik heb het apparaat uiteindelijk wel net binnen een maand na bestelling gekregen, maar het doet het niet!
Dat heb ik gelijk dat gelijk gemeld en drie weken lang bezig geweest om contact te krijgen (ik heb geen telefoonnummer, dus als iemand me dat kan geven: graag). Nu heb ik het teruggestuurd en hoop nog iets te horen, maar er is ook al weer een week voorbij. Ik ben nu dus al twee maanden mijn geld kwijt en heb nog altijd niets. Nu hoop ik gewoon mijn geld terug te krijgen, maar ik heb weinig vertrouwen daarin. Ik raad echt iedereen af om mee te doen aan dit soort aanbiedingen.

hyama

Ongelezen bericht door hyama »

koop gewoon in de winkel dus

Gesloten