| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] heb ik een zicht termijn van 7dagen ?
heb ik een zicht termijn van 7dagen ?
hallo alle maal ik ben henrico .
ik heb de volgende vraag ik en mijn vrouw hebben twee jaar geleden bij de aan leg van glas vezel in borne.
een abonemend bij concepts af gesloten.
het werkt allemaal prima geen problemen mee of zo .
maar ze hadden ons een maand bedrag genoemd van 1 TV & Internet 100Mbps 44,12
1 Interactieve TV 5,00.
dat is samen toch 49,12.
maar nu komt de gein van concepts --------
Factuur
Totaalbedrag excl. BTW : 49,12
BTW 21% : 10,32
Totaal : 59,44.
terwijl wij uit gingen van 49,12 ....
nu ook mijn vraag mag dit zo maar ?
en kan ik dit nu nog op zeggen binnen 7werkdagen ?
of kan ik verder hier nog wat mee
ik heb de volgende vraag ik en mijn vrouw hebben twee jaar geleden bij de aan leg van glas vezel in borne.
een abonemend bij concepts af gesloten.
het werkt allemaal prima geen problemen mee of zo .
maar ze hadden ons een maand bedrag genoemd van 1 TV & Internet 100Mbps 44,12
1 Interactieve TV 5,00.
dat is samen toch 49,12.
maar nu komt de gein van concepts --------
Factuur
Totaalbedrag excl. BTW : 49,12
BTW 21% : 10,32
Totaal : 59,44.
terwijl wij uit gingen van 49,12 ....
nu ook mijn vraag mag dit zo maar ?
en kan ik dit nu nog op zeggen binnen 7werkdagen ?
of kan ik verder hier nog wat mee
Re: heb ik een zicht termijn van 7dagen ?
Sorry, maar ik mis de link even tussen 2 jaar geleden laten aanleggen en 7 werkdagen.
Het bedrag wat u te horen hebt gekregen is zonder btw, bedrijven horen in hun communicatie naar consumenten rekening te houden dat zij dit inclussief btw vertellen. Melden zij dit er niet bij, mag u er van uit gaan dat hier de btw bij in zit.
U heeft mogelijk niet een eigen bedrijf en ook een zakelijke aansluiting?
Heeft u ook nog iets op papier staan van de prijzen die ze u aangeboden hebben?
Het bedrag wat u te horen hebt gekregen is zonder btw, bedrijven horen in hun communicatie naar consumenten rekening te houden dat zij dit inclussief btw vertellen. Melden zij dit er niet bij, mag u er van uit gaan dat hier de btw bij in zit.
U heeft mogelijk niet een eigen bedrijf en ook een zakelijke aansluiting?
Heeft u ook nog iets op papier staan van de prijzen die ze u aangeboden hebben?
-
witte angora
Antwoord: Nee. Hier kun je niks meer mee. Niet nu er al twee jaar verstreken zijn. Maar ook als er een communicatiefout was kon je er twee jaar geleden niks mee. Het bedrijf heeft nu eenmaal vaste tarieven, daar wordt niet van af geweken vanwege een kennelijke communicatiefout.henrico44 schreef:of kan ik verder hier nog wat mee
Je kunt twee dingen doen: of de situatie houden zoals het is, of overstappen naar een andere provider die goedkoper is. Meer opties zijn er niet.
vogels schreef:Ik denk dat ze zich 2 jaar geleden al hebben aangemeld, maar dat de glasvezel nu pas gerealiseerd is. De genoemde prijs zal ook wel van 2 jaar terug zijn.Sorry, maar ik mis de link even tussen 2 jaar geleden laten aanleggen en 7 werkdagen.
Dan nog zou het wel netjes zijn, om TS hiervan via een brief of zo op de hoogte te houden.
TS , je kan er helaas niks tegen doen, of overstappen, voor die optie moet je zelf kiezen.
Het gaat hier om een dienst. De bedenktermijn van zeven werkdagen c.q. drie maanden begint te lopen vanaf het moment dat de overeenkomst tot stand komt. Die termijn is al lang verstreken.
Dat is toevallig precies gelijk aan het bedrag excl. BTW. Heb je hierover schriftelijk navraag gedaan bij het bedrijf? In ieder geval mag het bedrag verhoogt worden met c.a. 1,68% omdat de BTW is verhoogt van 19% naar 21%.henrico44 schreef:maar ze hadden ons een maand bedrag genoemd van 1 TV & Internet 100Mbps 44,12
1 Interactieve TV 5,00. dat is samen toch 49,12.
Om op de post van alfatrion verder te gaan:
blijkbaar is jouw een prijs aangegeven excl. BTW, dat is aan consumenten verboden (art. 38 Wet OB 1968), maar hiertegen wordt bij mijn weten nooit (strafrechtelijk) opgetreden. Als jij aannemelijk kunt maken cq. bewijzen dat het aanbod €49,12 was en niet €49,12 excl. BTW dan kom je wellicht nog ergens met onverschuldigde betaling, maar anders niet.
blijkbaar is jouw een prijs aangegeven excl. BTW, dat is aan consumenten verboden (art. 38 Wet OB 1968), maar hiertegen wordt bij mijn weten nooit (strafrechtelijk) opgetreden. Als jij aannemelijk kunt maken cq. bewijzen dat het aanbod €49,12 was en niet €49,12 excl. BTW dan kom je wellicht nog ergens met onverschuldigde betaling, maar anders niet.