LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft iemand dezelfde ervaringen met updates van Windows7?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ameland1732

Heeft iemand dezelfde ervaringen met updates van Windows7?

Ongelezen bericht door ameland1732 »

Leuk, een update installeren, op mijn computer is dat helaas al lang niet meer mogelijk, elke keer als de computer aangaat geeft update aan dat er twee "nieuwe" updates zijn. Dit zijn echter steeds dezelfde twee. KB2676562 en KB2709715. Als ik in mijn Update geschiedenis kijk staan er alweer een stuk of honderd. Diverse Microsoft Fixit's hebben geen resultaat, ik heb ook al de map verwijderd van de updates zodat Windows wordt gedwongen opnieuw te beginnen, helaas ook geen resultaat. Als ik naar de updatesite ga van Microsoft kan ik niets aanklikken, daar staat "Use your start menu to check for updates" een vicieuze cirkel dus.
Ik heb een legitieme Windows7 welke voorheen braaf normaal zijn updates haalde, tot twee maand geleden, bij stil weer, zonder programma's te installeren of andere kwalijke zaken hield het op.
Nu worden we verzocht om de updates te halen wegens dat veiligheidslek maar dat werkt dus niet.
Ik heb geprobeerd Microsoft te bellen maar dat werkt niet zomaar, niet te bereiken, volgens een vragenlijstje die je krijgt op hun site was voor mij de oplossing om naar de winkel te gaan die mij de windows 7 heeft verkocht, een online winkel dus. Wat nu? Als veelgebruiker van computers, ben ook de vraagbaak voor tal van mensen hier op Ameland, voel ik mij in de kou gelaten.
Even voor de goede orde, ik ben ruim 20 jaar met computers in de weer, kon tot nu toe alles zelf oplossen bij tal van programma's, netwerken enz. maar deze externe aangelegenheid doet de deur dicht.
Heeft iemand dezelfde ervaringen?

nevermind

Re: Heeft iemand dezelfde ervaringen met updates van Windows7?

Ongelezen bericht door nevermind »

Deze update is voor XP en niet voor W 7.

KB2676562: Beveiligingsupdate voor Windows XP

http://www.microsoft.com/nl-nl/download ... x?id=29781

Deze is wel voor W 7.

KB2709715: Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen

http://www.microsoft.com/nl-nl/download ... x?id=30103

Via configuratie
Windows update
met rechter muis de updates als verbergen selecteren, dan zijn ze verdwenen.

Het zou natuurlijk ook kunnen, i.v.m. het lek van Microsoft, dat de hele update op het ogenblik niet werkt.

Gebruik Firefox, dan ben je niet afhankelijk van IE 7,8,9!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom niet op een pc forum vragen? daar hebben ze meer verstand van computers.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat als je m handmatig installeert ?

http://www.microsoft.com/en-us/download ... x?id=30103

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Microsoft komt vrijdag met een update voor Internet Explorer. Die moet een einde maken aan het beveiligingslek waarmee het bedrijf deze week kampt.
Dat meldt het Amerikaanse softwarebedrijf op zijn weblog. De update moet niet alleen het beveiligingslek oplossen, maar ook vier andere problemen, aldus Microsoft. Het bedrijf geeft niet aan welke problemen dat zijn.

19:00 uur
Microsoft wil de update rond 19:00 uur Nederlandse tijd vrijgeven. Computergebruikers kunnen de aanpassing downloaden via de Windows Update via het startmenu. Wie heeft ingesteld dat updates automatisch worden overgenomen, hoeft niets te doen.

Tot die tijd stelt Microsoft voor om het programma EMET te gebruiken om misbruik tegen te gaan. Dit programma helpt beveiligingsproblemen te voorkomen. Het programma kun je hier downloaden. Op de website van het Nationaal Cyber Security Centrum staat uitgelegd hoe je het programma moet installeren.

Loopt mijn computer risico?
Gebruikers van Internet Explorer zijn kwetsbaar. Ook als je Internet Explorer gebruikt om links te openen ben je kwetsbaar. Het lek komt voor in de Internet Explorer versies 6, 7, 8 en 9 die draaien onder in ieder geval de Microsoft-besturingssystemen Windows XP of Windows 7.
bron: http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... ek-aan.xml

Gesloten