LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ajax1900
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2006 18:12

Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Ajax1900 »

Heeft iemand ervaring met tele2 internet? ik denk er namelijk over om over te stappen en via tele2 gaan bellen enz.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door maybe »

ik zou voor een echte provider gaan.

hwestenberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2005 23:36

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door hwestenberg »

hallo,
niet aan beginnen,
in oktober asdl +digitaal bellen besteld, tot op heden niets ontvangen.
volgens mij hebben ze op 4 jan, het pakket van het internet afgehaald.
henk

Guard007
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2006 18:40

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Guard007 »

Noooooooooooooiiiiiit doen.

Ze beloven veel maar komen absoluuut niet na, ze leten je iedere keer 10 tot 15 min. in de wacht staan a 10 eurocent per minuut voordat je een medewerker te spreken krijgt en dan wordt je iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd.

Maar je krijgt niets anders dan een hoge telefoonrekening van Tele2.

christi-one
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2006 12:38

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door christi-one »

niet doen....lees het artikel maar over TELE2 SCHANDAAL

t.vogels
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2006 14:06

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door t.vogels »

fijne puinhoop daazo helpdesk is niet eens te berijken.
Heb nu maar een ding spijt,spijt en nog maals spijt!!!!!!!!!

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door biglog »

Klinkt ook allemaal niet best, maar het zal denk ik niet zo erg zijn als adsl van Speedlinq. Mocht je besluiten over te stappen naar een andere provider, doe het dan in elk geval niet naar die criminelen van Speedlinq. Dat zijn criminele HUFTERS eerste klas!!

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Tele2 nee, niet aan beginnen.

Instabiel, alles behalve de geadverteerde snelheid en een helpdesk van niks (behalve de kosten om naar ze te bellen, want op email krijg je niet of pas op zijn vroegst na een week antwoord)

Ik ben er pas 2 maanden bij, maar weet nu al zeker dat ik er mee kap zodra het kan (of het moet nog heel veel gaan verbeteren).

Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Yeahtje »

1 positief bericht kan toch wel? Wij hebben nu ruim 3 maanden het all-in gebeuren bij Versatel, inmiddels Tele-2 en nikkus nada klachten...
:)

ljubiti
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2004 02:56

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door ljubiti »

ook ik heb meer dan 3 maanden moeten wachten voordat ik het pakket van tele 2 kreeg, na installatie bleek al gauw, dat er geen fatsoenlijk telefoongesprek mogelijk is, er is totaal niet te verstaan wat degene aan dere kant van de lijn zegt, bovendien wordt de verbinding elke 2 minuten verbroken, internet het zelfde verhaal, 2 minuten verbinding en 1 minuut er uit, helpdesk gebeld met het tele2 telefoongebeuren, niet bereikbaar, via kpn wel, niets wetende helpdesk medewerkers, alleen na uren proberen a 10 eurocent/p.m. een mededeling dat het binnen een paar dagen verholpen zou zijn, naar nu blijkt --tele 2 dagen-- en die duren heeeeeeeel lang, uiteindelijk diverse mails gestuurd, ---binnen 2 dagen antwoord---, volgen tele2 website, niet dus helemaal niks, ze hebben je dus als klant, en denken ze die zit er aan vast, het valt echter wel te bedenken dat er een deugdelijk product geleverd dient te worden, wat dus niet het geval is, mij lijkt het redelijk dat wanneer niet op zeer korte termijn de problemen verholpen zijn met tele 2, dat een ontbinding van de overeenkomsten met tele2 zeer wel juridisch mogelijk zijn.
kortom ---tele2, wat moet je er mee?
niet aan beginnen, hoort zegt het voort!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een abonnement op de kabel werkt veel sneller dan de z.g.n. ADSL verbinding waarbij de kwaliteiten ook nog een belangrijke rol spelen.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Een abonnement op de kabel werkt veel sneller dan de z.g.n. ADSL verbinding waarbij de kwaliteiten ook nog een belangrijke rol spelen.
Ja zo ken ik er ook wel een paar. Bij kabel bijvoorbeeld deel je je verbinding met de rest van de buurt met als gevolg dat als je pecht hebt en er veel mensen in je buurt zijn met kabel die ook nog eens veel online zijn je dat aan je snelheid gaat voelen. Bij ADSL daarentegen krijg je een eigen lijn. Dat je daarbij wel afhankelijk bent van de afstand tussen jou en de telefooncentrale lijkt me niet meer dan logisch. Als je ver buiten de bebouwde kom gaat wonen moet je ook verder rijden met de auto om in het centrum te komen.

Een erg groot voordeel van ADSL is is dat je kunt kiezen tussen een hoop verschillende providers. Je kunt dus kiezen hoe belangrijk goede service voor jou is en daar je keuze op afstellen. XS4ALL bijvoorbeeld staat garant voor een uitstekende service en een hoop extra's maar daar betaal je dan ook wel voor.

Over het hele snelheids verhaal neem ik ook nog even een stukje op. Vijf jaar geleden was er ook al chello en als je daar een abonnement afsloot kreeg je een verbinding met een download snelheid van 1Mbps download en een upload snelheid van 128Kbps, daar betaalde je toen 50 euro per maand voor.
Tegenwoordig is er ADSL light voor een bedrag van rond de 35 euro per maand krijg je een verbinding van 3Mbps download en 512Kbps upload. Ook chello heeft de snelheden uiteraard flink opgeschroeft.
Ga dus tenzij je een gezin hebt met kinderen en meerdere computers die allemaal de hele dag aan het downloaden zijn geen geld verspillen aan een basic abonnement maar neem een light abo. Het is dan absoluut niet zo dat je minder snel kunt surfen ofzo of dat je internet traag is. Maak de vergelijking met chello een paar jaar geleden ;)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat klopt Sjoerd maar dat is met ADSL niet anders.
Bij de centrale ga je ook gewoon op het internet, de kabel dus!

Chanmaster

Pancho Villa
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2005 17:20

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Pancho Villa »

Sjoerd,

Bij adsl krijg je geen eigen lijn. De enige eigen lijn die je hebt is vanuit jouwe huis naar de centrale. Vandaar uit wordt de data over een VC4 (Protocol van een hoeveelheid data) getransporteerd en ook hier geld hoe meer mensen in jouw wijk hoe trager jouw verbinding tenzij de provider genoeg VC4's heeft ingekocht.

BertBusscher
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2006 21:01

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door BertBusscher »

Sinds oktober 2005 een welkomst pakket ontvangen, sinds die tijd lukt het tele2 niet om hun beloften na te komen, lees geen telefoonverkeer - server niet te bereiken., en dan maar met je 06 mobiel contav=ct leggen. 0900 nummers blijkt een probleem te zijn, vervelend als je gebruik moet maken van zittendvervoer, of een hulpinstantie direct nodig heb. Nee het advies om met een pinnetje achter in je modem te steken helpt ook niet, standaard antwoord van de helpdesk, wachttijden ervaar ik niet, maar ontvang nog steeds een KPN nota. Toezeggingen van wij betalen uw factuur worden ervaren als lose beloftes. kan ik nog vandeze overeenkomst af, en mij beroepem op niet geleverde toezeggingen.

rovanitel
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:36

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door rovanitel »

Sinds augustus 2005 heb ik voetbal totaal.
Werkt prima.
Snel internet
Gratis telefoon
Meer TV zenders dan bij UPC en nog beter ook.

ToMaZH
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2006 21:00

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door ToMaZH »

Grappige zaak . Ik meld een andere persoon aan voor tele2 actie adslplus voor 8,95. Ik krijg géén mailbesevestiging, de persoon in kwestie krijgt een brief die zegt 6 dagen te hebben om de aansluiting te annuleren! zonder handtekingbevestiging niks. Kortom niet reageren en U heeft al internet (simpeler als een webforum registratie!) alleen staat t maandbedrag(per incassso!!!!) nog even verkeerd op 18,95 ;).
Het lijkt al vanaf de eerste minuut knudde zo. dan nog niet te spreken over de Klantenservice die vooraf al meteen denkt dat je klant bent en je klantengegevens wil hebben op de standaardvragen die ik hierover stel.
Ik wacht verder af hoe de persoon in kwestie het internet opgeleverd krijgt en of dat zonder slag of stoten gaat net als de aanmelding opzich zo makkelijk geregeld is.

Anthiram
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:46

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Anthiram »

Afgelopen maandag 11 juni ontving ik wel een heel vreemde E-mail. Het was er een van ene zekere "evangelist" Morris Lewis. Naast dat Lewis evangelist (predikant) is, is hij ook nog eens "Executive Director" van Prudential Insurance Company (Prudent), een van de amerikaanse verzekeringsmaatschappijen. In zijn E-mail deed hij mij een in financieel opzicht, zeer aantrekkelijk anbod: Een van de vele clienten van "zijn" maatschappij, ene Robert Finkelstein, zou recent tijdens een vliegtuigcrash, samen met enkele anderen om het leven gekomen zijn. Finkelstein die volgens Lewis een levensverzekering heeft bij Prudent, had óf geen nabestaande(n) óf konden niet gevonden worden. De levensverzekering van een waarde van 45 miljoen amerikaanse dollars!! zou om die reden door de directie en de Afdeling Financiën ge qonfisqueerd worden. Wat was nu het plan van Lewis? Om zelf in het bezit van het grootste deel van dit bedrag te komen, moest ik hem mijn persoonlijke gegevens (naam, geboortedatum, adres, gegevens paspoort etc.) doorgeven. Vervolgens zou hij mij bij Prudent vertegenwoordigen als.....een onverwachte nabestaande van Finkelstein! Verder deelde Lewis mij mee dat hij in het bezit was van alle benodigde papieren om de hele zaak geloofwaardig te doen overkomen bij Prudent. De deal bestond er verder uit dat wanneer deze gigantische som eenmaal op mijn bankrekening zou staan, hijzelf hier het grootste deel van zou krijgen. Omdat ik aanvankelijk niet precies wist wat er allemaal gaande was, heb ik een korte tijd met Lewis gecommuniceerd; dit was nl. de eerste maal dat ik met iets dergelijks te maken kreeg. Vervolgens heb ik de website van Prudent opgezocht en kwam ik uiteindelijk bij een pagina terecht waar men verdachte zaken kan melden. Ik heb dan ook informatie opgevraagd over Morris Lewis. De volgende dag kreeg ik een reply. Dhr. Michael T. Geraghty, vice- President van Prudential Financial High Technology Investigations Unit. Hij deelde me mee dat mijn verzoek om informatie m.b.t. dit soort zaken niet het eerste was, wat dan wil zeggen dat men bij Prudent al veel langer bekend is met oplichterspraktijken. Verder zei Geraghty me dat de meerderheid van deze misleidende verzoeken terug waren te voeren naar Nigerië. Om die reden word er bij Prudent gesproken over "Plan 419", genoemd naar de Nigeriaanse strafverordening voor fraude. Om die reden wilde ik langs deze weg een waarschuwing doorgeven: Pas op voor E-mails van "EVANGELIST MORRIS LEWIS" en andere verdachte E-mails. Anthiram.

Anthiram
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:46

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Anthiram »

Er moet nog het een en ander toegevoegd worden aan het stukje wat net geplaatst is: Mochten er mensen zijn op het forum die E-mailtjes van "(SPAM) EVANGELIST MORRIS LEWIS" mochten ontvangen, dan kunnen die rechtsstreeks doorgestuurd worden naar dhr. M.T. Geraghty: [email protected]. De zaak zal daar dan verder worden onderzocht.

ToMaZH
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2006 21:00

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door ToMaZH »

Anthiram: wat heeft dit met Tele2 vandoen ??????

Gesloten