LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft Online.nl wel een technische dienst?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Squigo

Heeft Online.nl wel een technische dienst?

Ongelezen bericht door Squigo »

Beste Radar forum!

Ik zit al jaren bij Online.nl met een 'geweldige' ADSL verbinding die regelmatig uitvalt wat vooral opvalt tijdens Skype-vergaderingen en videogames sessies waar een stabiel internet een pré is. Ik heb dit probleem eerder gehad en dit is succesvol opgelost via de klantenservice van Online.nl. Precies hetzelfde probleem wat zich nu ook plaatsvindt maar objectief gezien misschien in mindere mate maar net zo vervelend.

Dus op het moment dat het probleem zich weer plaatsvond (ong. februari) heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice van Online.nl. Ze zeiden, misschien moet u uw kabels vervangen, u moet uw DSL verbinding checken, u moet dit, u moet dat. Niets van deze aangeboden oplossingen zijn goed, aangezien mijn kabels prima zijn en het probleem zich voordoet op meerdere computers op precies dezelfde tijd. Ik kan dit zien door te pingen naar google.nl/com. Dezelfde resultaten zijn zichtbaar op mijn eerste computer(LAN), mijn laptop (WiFi) en een andere computer (LAN).

Afijn, ik heb inderdaad gedaan wat zij zeggen en gecheckt of mijn kabels misschien niet goed zijn. Een goeie check zou zijn om te kijken of je toegang hebt tot je modem/router, en hier heb ik nooit problemen mee. Dezelfde kabel meegenomen om te proberen bij een vriend, niets aan de hand. Ongelooflijk gedoe natuurlijk, als je al van te voren weet dat het daar niet aan ligt.

Vandaag weer gebeld, weer met hetzelfde probleem. Wat denk je wat ze zeggen? Controleer uw kabels, zit u op WiFi of LAN, als u op WiFi zit probeer dan een LAN. Mevrouw, nee dit is niet het probleem, alle computers hebben er last van, bekabeld of niet. Misschien heeft u een virus, meneer? Een virus? Ja? Een virus dat mijn internet willekeurig doet uitvallen iedere seconde? Wat voor virus is dat dan, mevrouw? Nou, dat weet ik niet hoor, daar heb ik geen verstand van... Mijn PC's zijn brandschoon mevrouw, daar ligt het niet aan.

Wat ik nog meer heb gedaan om te controleren of het aan een computer ligt in ons netwerk die ervoor zorgt dat het internet uitvalt, of wat dus ook het geval, super traag is (~ 1000ms -2000ms naar google.nl), Is telkens een computer uitzetten en een ping laten lopen op één computer. Ik heb hierdoor uitgesloten dat het een probleem is aan onze kant.

De lijnmeting aan hun kant zegt altijd dat het goed is, maar dat is dus aan onze kant niet zo. Oftewel, zolang ZIJ zien dat het goed gaat aan hun kant dan hebben wij geen probleem? Natuurlijk wel, waarom zou ik anders bellen? Het voelt iedere keer alsof er een klein beetje leven uit mij wordt gezogen als ik bel naar Online.nl omdat de mensen met wie ik spreek mij gewoon niet willen helpen.

Op het moment dat ik zeg: kan ik misschien door verbonden worden naar de Technische Dienst, zet ze me in de wacht. De vorige keer dat dit gebeurde heb ik meer dan een kwartier gewacht en toen heb ik maar gewoon opgehangen en teruggebeld.. Gelukkig gebeurde dat deze keer niet, maar ze kwam niet terug met een tevreden antwoord, het lag toch aan de dingen die ze al eerder zei. Net als iedere andere telefoniste die ik aan de lijn heb gehad. Eindelijk, ze sturen mij een nieuwe modem op. Het is tenminste een oplossing, eentje die, denk ik, niet voldoende is maar het is tenminste iets. Deze nieuwe modem wordt pas gestuurd op het moment toen ik zei als consument misschien ligt het aan de modem. Nooit in dit gesprek is dit door de klantenservice zelf gesuggereerd.

Mijn zaak is dus door meer dan tien keer te bellen nooit doorgestuurd naar de Technische Dienst. Het wordt altijd door vage oplossingen door de klantenservice opgelost die niet voldoende zijn, want mijn probleem blijft bestaan. De volgende keer als ik bel, zal ik vragen of ik misschien met de Technische Dienst mag spreken of als dat niet mag, gewoon dat mijn zaak/dossier daar wordt neergelegd. Maar het feit dat ze alles er aan doen zodat dit niet gebeurd en als er dan absoluut geen oplossing wordt aangedragen en zij mij gewoon afwimpelen, lijkt mij zorgwekkend.

De vraag is dan ook, heeft Online.nl nog wel een Technische Dienst? En in welke gevallen is er contact mee? Is mijn probleem niet groot genoeg? Het is al eerder opgelost aan de kant van Online.nl/KPN, waarom nu niet? Wij zitten hier nog steeds met uitvallend internet (vooral in de avonduren) en nog steeds geen oplossing. Misschien dat de nieuwe modem die ze binnen drie werkdagen zullen opsturen zal helpen, wie weet.

blaauw

Re: Heeft Online.nl wel een technische dienst?

Ongelezen bericht door blaauw »

ik voel met je mee en weet wat het betekend ,maar het schijnt dat providers worden beschermd op een of andere manier,ik had ook een snelheidsprobleem bij telfort dan weer veel te langzaam of viel weg ,bij de klachten commissie een klacht ingediend, en ziedaar uitspraak was telfort moest de snelheid weer terug brengen dat gebeurde ook ,maar niet voor lang enkele weken later begon het weer.
wederom bij de klachten commissie, gemeld, en wat was het antwoord, zij konden de provider niet verplichten hieraan te voldoen alternatief was ik moest maar een geding beginnen of een andere provider ,maar de providers hebben allen afspraken over snelheden dus dat schiet niks op ,zo zie je maar je hebt niks in te brengen .

Gesloten