LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helemaal klaar met UPC !

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Carien88

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Carien88 »

Op 05-10-2011 heb ik telefonisch bij UPC het alles in 1 pakket afgesloten met 50mb internet, eredivisie live, HD pakket en DVR. Ik dacht laat ik alles op tijd regelen zodat als ik op 29-10-2011 samen met mijn vriend in ons nieuwe huis trek geen gedoe meer heb. Netjes een brief ontvangen van UPC en doorgegeven dat het vanaf 25-10-2011 in kon gaan. Als ik het pakket op zou halen bij het postkantoor had ik nog 7 dagen bedenktijd. het pakket uiteraard eerder opgehaald want wat gedaan is kan niet vergeten worden. Afijn op 29-10-2011 om 09:00 uur eindelijk klaar met verhuizen en installeren zetten wij de televisie aan en hebben geen beeld ook niet analoog. Niet aangesloten! Terwijl in de eerder ontvangen brief toch echt stond dat ik aangesloten was. Mijn mobiele telefoon gepakt en 0900-1580 10cent per minuut gebeld. Het probleem uitgelegd en vol overtuiging kreeg ik te horen:nee hoor mevrouw u bent echt aangesloten hoor. Ik dacht oke misschien hebben wij wat verkeerd gedaan. Alles nagekeken en alles is volgens de handleiding aangesloten. Weer een telefoontje gepleegd om 22:00 uur toen kreeg ik gelukkig gelijk een medewerker aan de telefoon. Die vertelde mij dat er dan toch maar een monteur moest komen kijken. Ik vroeg of dit in de avonduren mogelijk was maar nee dit bleek niet mogelijk. Onze enige vrije dag in de Dinsdag, dinsdag 01-11 was niet meer mogelijk dus werd het 08-11 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Helaas was niet anders maar oke afspraak gemaakt. 08-11 rond 12:00 uur nog steeds geen monteur gezien, laat ik maar eens bellen. Na een paar minuten eindelijk een medewerker aan de telefoon. O maar mevrouw de monteur was eerder bij u in de buurt en heeft de schakelaar voor u om gezet. Toen kreeg ik vraagtekens: ik was toch al aangesloten zoals gezegd op 29-10!!! Niet dus, mijn vriend en ik dus de hele ochtend voor niks thuis geweest op onze enige vrije dag! Hier was ik niet blij mee. Maar ik kon een vergoeding krijg, net alsof die vergoeding voldoet aan de tijd die verloren is gegaan. Weer doorverbonden naar de volgende afdeling facturatie. Weer in de wacht a 10 cent per minuut. Na het omzetten van de schakelaar heeft alles het heel even gedaan. maar al snel geen telefoon, geen internet en slecht beeld. De UPC maar weer eens bellen, weer in de wacht. De jonge man aan de telefoon kreeg de indruk dat het de splitter was, deze kon verzonden worden dit duurde ongeveer 7 dagen of ik kon de splitter zelf omruilen bij de UPC winkel bij mij in de buurt. Ik heb ervoor gekozen de splitter zelf om te ruilen omdat dit sneller zou gaan. Op Dinsdag 15-11 naar UPC winkel en mijn oude splitter verwisseld voor een nieuwe. Thuis de nieuwe splitter aangesloten en weer hetzelfde probleem! Slecht beeld, geen telefoon en geen internet. Dan maar WEER de UPC bellen en het hele verhaal vertellen. Na weer een aantal minuten a 10cent per minuut te hebben gewacht kreeg ik een medewerker aan de telefoon , ik was boos en wilde een manager spreken die op dat moment niet aanwezig was. Rond 20:00uur zou hij mij terug bellen. Rond 20:00 uur werd ik inderdaad terug gebeld voor de supervisor. De supervisor nadrukkelijk verteld dat het Dinsdag 22-11 opgelost moest zijn omdat wij er anders geen zin meer in hadden. De supervisor " speciaal" voor ons een afspraak weten in de plannen voor 22-11 tussen 08:00 en 13:00uur. Op Dinsdag 22-11 zijn mijn vriend en ik netjes op tijd uit bed gestapt en zaten om 08:00 uur klaar voor de monteur. Rond 11:00uur word mijn vriend gebeld dat er een fout is gemaakt de monteur komt niet. Toen was de maat vol!!! als zelfs een supervisor zich al niet meer aan zijn afspraak kan houden WIE dan wel bij UPC Nederland. Ze moeten zich schamen met de reclame. Het is niet of u overstapt maar wanneer. Nou mensen in Nederland u kunt beter NIET overstappen naar dit bedrijf. Alle medewerkers tonen begrip maar met oplossingen komen ze niet! Ik denk dat met alleen begrip en geen oplossingen jullie er niet gaan komen. Mijn vriend en ik waren 22-11 in alle staten en wilden niet meer verder met UPC. Ik wilde opzeggen omdat ze meerdere malen in gebreken zijn gebleven. Helaas kan dit niet volgens UPC want we hebben een jaar contract afgesloten. Het kan wel maar dan moeten wij een afkoopsom betalen! Die gaan wij natuurlijk niet betalen. Volgens mij moet je ook leveren voor een contract wat is afgesloten. Het enige wat ik krijg is lucht van UPC en volgens mij is lucht nog steeds gratis in Nederland. Ik heb helemaal klaar met UPC Nederland als bedrijf. Klantgericht NEE, oplossingen geven NEE, mee denken met de klant NEE, de klant kalmeren en zeggen dat het allemaal goed komt JA daar zijn ze goed in opgeleid. 24-11 tussen 17:00 uur en 22:00 uur moet er weer een monteur langs komen en die gaat het nu allemaal bekijken mevrouw. O ik dacht dat er in de avond uren geen monteur beschikbaar was, o jawel hoor mevrouw maar dat is zo populair. Moet ik nu ineens populair zijn of boos worden om een monteur te mogen ontvangen in de avond uren! Heel bijzonder. Ik ben zeer benieuwd of de monteur komt, mijn gevoel zegt van niet. Wat moet ik nu ik ben er echt helemaal klaar mee. Tros radar staat op mijn lijstje om te gaan benaderen want dit kan gewoon niet zo. Ze hebben gewoon de macht Bah!!!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Volgens mij zit je <Enter> toets ook vast :)

Carien88

Enter toets hoezo??

agro

Ongelezen bericht door agro »

Carien88 schreef:Enter toets hoezo??
Maak er alinea's van, leest makkelijker, doe je met de "Enter" toets. :)

Carien88

Haha sorry, maar als je zo laaiend bent als ik ben je daar niet mee bezig.

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Vul het feedback-formulier op www.coax.nl in .

Carien88

Dank voor de reactie.
Wat bereik ik hiermee?
Wat kunnen zij voor mij betekenen?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik wilde opzeggen omdat ze meerdere malen in gebreken zijn gebleven. Helaas kan dit niet volgens UPC want we hebben een jaar contract afgesloten. Het kan wel maar dan moeten wij een afkoopsom betalen! Die gaan wij natuurlijk niet betalen. Volgens mij moet je ook leveren voor een contract wat is afgesloten.

Je kunt ze officieel (aangetekende brief) in gebreke stellen en een termijn noemen waar binnen UPC moet leveren waarvoor je betaalt.
Zo niet, contract ontbinden, zonder afkoopsom natuurlijk.

Wolter32

Carien88 schreef:Dank voor de reactie.
Wat bereik ik hiermee?
Wat kunnen zij voor mij betekenen?
Zij kunnen je helpen zie mijn openingspost.

Carien88

Kan ik mijn hele verhaal daar plaatsen??

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

24-11 tussen 17:00 uur en 22:00 uur moet er weer een monteur langs komen en die gaat het nu allemaal bekijken mevrouw
je krijgt een home monteur thuis, waarschijnlijk het bedrijf guidion.
die werken bijna in heel nederland in opdracht van UPC.

echter ik kan je nu al zeggen dat die het niet gaat oplossen.
je hebt ineens sneeuwend beeld, dit wijst, voor zover ik kan beoordelen op een kabelbreuk of een defect in de eindversterker ergens in de straat.

mijn advies, bel nogmaals naar UPC en eis een lijnmeting door een netwerkmonteur.
die kan veel meer dan een home monteur.

ik weet niet waar je woont anders had ik misschien iets voor je kunnen regelen.

Carien88

Hmm oke bijzonder. Het zijn wel een stelletje koekebakkers daar! Ik woon in arnhem. Als ik de splitter er tussen uit haal dan heb ik goed beeld. Maar dan heb ik geen telefoon en internet ik denk zelf dat het probleem in de aparaten zit. Maarja ik ben geen expert.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Carien88 schreef:Hmm oke bijzonder. Het zijn wel een stelletje koekebakkers daar! Ik woon in arnhem. Als ik de splitter er tussen uit haal dan heb ik goed beeld. Maar dan heb ik geen telefoon en internet ik denk zelf dat het probleem in de aparaten zit. Maarja ik ben geen expert.
Wat bedoel je daarmee?,
Misschien toch even zelf de connectoren en de verwijderde splitter vervangen,heb je een lange binnenkabel naar de TV ?

Carien88

Ik heb al een x een nieuwe splitter opgehaald en geen resultaat! Mijn schoonvader heeft het aangesloten en die heeft er heel veel ervaring mee. Zelfs ik heb in het verleden de upc zelf aangesloten zonder problemen! Ik heb een kabel van 1 meter tussen de wandcontactdoos en de televisie! Lijkt mij niet erg lang. Het probleem ligt echt bij upc. Na 3 montuers die niet op komen dagen ben ik het zat. En nu komt er waarschijnlijk ook nog een home monteur die waarschijnlijk niks kan.

renegade66

heb je een normale wandcontactdoos?

je zegt dat je beeld wel goed is zonder splitter.
zodra je die aansluit heb je dan veel sneeuw in beeld of beetje sneeuwrig?

bij heel veel sneeuw na aansluiten splitter lijkt mij dat die splitter defect is ( nieuw of niet).

bij een beetje sneeuw is je signaal niet sterk genoeg en dat zal door een netwerkmonteur goed doorgemeten moeten worden.

komt je modem wel online als je hem rechtstreeks op de wandcontactdoos aansluit?

Carien88

Ik heb een normale wandcontactdoos.
We hebben geen sneeuwbeeld met de splitter er tussen maar slecht beeld, blokjes springend beeld en het geluid klopt niet.
We hebben nu de internetkabel vanuit het modem op de laptop aangesloten en dan via de laptop de modem opnieuw ingesteld maar dit had ook geen baad.
Ik heb nog steeds geen wifi en telefoon!

renegade66

maar via de internetkabel (UTP / netwerkkabel) heb je wel internet?

het lijkt mij zo te lezen dat je een te laag inkomend signaal hebt.
dit ligt waarschijnlijk dan niet bij je thuis maar buiten.

het is het beste dat daar dus een netwerkmonteur komt kijken.
een home monteur kan hooguit je eerste aansluitpunt vervangen en meer niet.

Wolter32

Carien88 schreef:Kan ik mijn hele verhaal daar plaatsen??
Gewoon invullen en je hier beschreven verhaal copy/pasten .

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Carien88 schreef:Ik heb een normale wandcontactdoos.
We hebben geen sneeuwbeeld met de splitter er tussen maar slecht beeld, blokjes springend beeld en het geluid klopt niet.
We hebben nu de internetkabel vanuit het modem op de laptop aangesloten en dan via de laptop de modem opnieuw ingesteld maar dit had ook geen baad.

mail eens naar [email protected] succes :oops:

agro

Ongelezen bericht door agro »

Har06 schreef:
Carien88 schreef:Ik heb een normale wandcontactdoos.

mail eens naar [email protected] succes :oops:
Henri dat heeft geen enkele zin, alleen op uitnodiging van de webcare worden klachten behandeld, je hebt dan wel een nieuwe nickname, maar de onzin welke je wauwelt is nog precies dezelfde.

Gesloten