LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helemaal klaar met UPC !

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Het is weer eens raak met UPC. Het begon allemaal medio Juli.

Problemen met mijn Philips HDDVR. Moest om het half uur de smartcard
eruit halen en er weer in doen om dat ik steeds singaal verloor,erg lastig allemaal. Ik gebeld naar de Helpdesk en de conclusie war dat de cardreader niet goed werkte en mijn HDDVR zou worden omgerolen.Okey prima dan wacht ik daar wel even op. Ruim een week later PostNL aan de deur met nieuwe box. Ik pak de doos uit en tot mijn verbazing zat daar geen HD-box in maar een SD-box (?) . Ik heb toen gelijk weer gebeld want ik weet dat als PostNL aan UPC door geeft dat de klant het pakket heeft aangenomen de oude HD-Box wordt gedeactiveerd. Heb dat dus ook meteen doorgegeven en me oude box zou actief blijven,zou een retourdoos krijgen voor de verkeerde SD-Box en de goede HD-Box zou alsnog worden opgestuurd. Heel omslachtig allemaal maar het kon niet anders en ik opgehangen met de wetenschap dat alles goed zou komen en dat tot die tijd me oude HD-Box geactiveerd bleef hing ik op.

Je raad het natuurlijk al. Wilde een dag later TV gaan kijken en jah hoor geen toegang meer tot (HD)zenders. Natuurlijk weer gebeld en het was van jah sorry meneer kan niets voor U doen U moet wachten op de nieuwe HD-Box en de oude HD-Box kunnen we niet meer activeren. Ik opgehangen.

Een week later (inmiddels begin augustus) weer PostNL aan de deur met pakket. Overigens nog steeds na 2 weken nog geen retour doos ontvangen voor voor de verkeerde SD-Box. Maar goed ik nam het pakket aan en dacht he he eindelijk. Ik maak wederom de doos open en...WEER een verkeerde SD-Box ipv een HD Box. Kan nu dus al 2 weken geen TV kijken. Ik weer bellen en alles uitgelegd ook dat ik dus nu al 2 verkeerde SD-Boxen heb staan waar ik niks mee kan en een slechtwerkende HD-Box die dus voor een nieuwe omgeruild zou moeten worden. Medewerkster erkende de fouten en zij dat dit uitzonderlijk was en ik moest gaan wachten met betalen tot alles werkelijk was opgelost omdat er nu zoveel moet worden verkekend moet worden dat het ingewikkeld is. Ik zeg nog dat dit niet normaal is bij UPC waarop zij zegt ja maar Uw situatie ook niet daarom het advies (had dus nooit gemogen) dus nam dat maar aan van de medewerker. Als laatste vroeg ik nog mom eindelijk de juiste HD-Box en nu dus 3 retourdozen,1 voor de kapotte HD-Box en nog 2 voor de verkeerd geleverde SD-Boxen ingewikkeld is dat niet. Er werd nu een monteur ingepland en dat kon pas begin September dus weer 2 weken verder. Goed is niet anders en wachten maar weer. Maar de monteur kwam en eindelijk hij plaatste een goede HD-Box. Ik vroeg de man nog om de kapotte HD-Box en de 2 verkeerd geleverde SD-Boxen kon meenemen maar helaas dat kon niet,jammer. Ik heb weer naar UPC gebeld waar de 3 retourdozen nu bleven want dalijk gaan ze die nog in rekening brengen en natuurlijk hoe dat zit met de betaling nu het is opgelost.Medewerker gaf aan alsnog de retourdozen te sturen. Ik dacht okey ik wacht daar wel even op dan. Dan nu de betaling. Jameen ik ga een nieuwe factuur voor U laten maken waar alles op is verrekend en gecompenseerd en daarbij een formulier voor betaalregeling want na 2 maanden was het bedrag behoorlijk opgelopen. Ik zeg : Weet U zeker dat dat allemaal goed gaat?? Antwoord : Ja meneer maakt U zich geen zorgen. Ik in aarzelende geruststelling opgehangen.

Was het dat ?? Nee er komt nog meer.

Een week later , eind September , nog helemaal niks gezien dus voor het alsnog verkeerd gaat weer gebeld waar de retourdozen bleven en de goede vactuur met de betaalregelingsformulier. Medewerker kon niks zien maar het zou goed komen en ik moest wachten. Weer opgehangen.

Weer een week later dus nog niks en heb dus weer gebeld waar alles bleef.
Kreeg het zelfde verhaal als bovenstaand en alles zou geregeld worden.

Halverwege Oktober nog geen retourdozen binnen maar wel bij de post het formulier voor de betaalregeling maar nog geen goede factuur en zonder dat kan je niks invullen. Dus maar weer gebeld en wederom zou het geregeld worden.Ik hang maar weer op in de hoop dat het goed komt.

Afgelopen Vrijdag de postbode was er rond 15.15 uur ging toevallig net kijken of er post was.Brief van UPC met eindelijk de goede factuur en eindelijk kon ik dan de betaalregeling invullen en zou alles opgelost zijn.

Eind goed al goed dacht ik dus...Nou mooi niet dus...

Ik ging op internet wat surfen en radio sluiteren om even te ontspannen en daarna die betaalregeling in te vullen naar de post te brengen want moest toch nog naar de winkel.
Het is vorige Vrijdag 16.50 uur iets meer dan een half uurtje nadat PostNL was geweest. Klapt internet eruit.Ik dacht okey storing maar nee. Nadat het modem terug online geen internet , telfoon werkt enkel nog inkomend en helemaal geen (HD) DTV dus afgesloten(?) .

Ik weer bellen want dit is ongehoord door hun fouten. Ja meneer maar Uw achterstand is opgelopen tot 687 euro en de betaalregeling was er niet optijd.
Ik werd echt woest ik zij :
A) Jullie maken fout op fout op fout.
B) Krijg steeds verkeerde spullen.
C) Jullie advies betaling op te schorten tot het is opgelost.
D) Ik krijg na herhaaldelijk bellen maar de juiste factuur en betaalregeling maar niet.
E) Ik heb pas sinds 2 dagen het formulier voor de betaalregeling maar kan niet invullen want heb de juiste factuur nog niet.
F) Pas vandaag de juiste factuur om 15.15. bij de post en kan deze dus invullen en jullie na wat net allemaal is voorgevallen mij iets meer dan een half uur na ontvangst juiste factuur al mijn diensten af te sluiten dit kan echt niet Mevrouw.
Medewerkster : Ja meneer ik weet dat het onze fout is en dat spijt ons erg maar we kunnen U niet aansluiten en ze hing op...

Je zult begrijpen dat ik helemaal klaar ben met UPC want het resultaat van alles dat tot nu toe nog 2 SD-Boxen staan en alle diensten zijn afgesloten.
Ben ook zo kwaad dat ik nu niet instaat ben ze normaal te kunnen bellen.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Excuses voor deze vervelende gang van zaken.

Het spijt ons dat u bij herhaling onjuiste apparatuur geleverd heeft gekregen en dat u vervolgens als gevolg van het opgelopen openstaande bedrag gedeeltelijk bent afgesloten van levering van onze diensten. Uiteraard is dit niet de service die wij onze klanten willen bieden.

Inmiddels heeft onze klantenservice contact met u opgenomen over deze kwestie en is de blokkade op de diensten opgeheven. Tevens maken wij de betalingsregeling graag alsnog voor u in orde. Hierover wordt deze week nog contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcare

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Sjonge Sjonge Sjonge wat een drama zeg........wellicht dat henri42 nog wat tips heeft hoe dit voorkomen had kunnen worden...... :roll:

S6 ermee en hoop dat je heel goed gecompenseerd gaat worden voor deze hel.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door agro »

wellicht dat henri42 nog wat tips heeft hoe dit voorkomen had kunnen worden.....
Henri42 heeft wederom een metamorfose ondergaan en opereert nu onder de naam Har06, zie http://forum.www.trosradar.nl/search.ph ... 4&sr=posts, eerder had hij al de namen Har, Lau10 en Laurent.
Nieuwe naam maar blijft wellicht zelfde etter, zo was het ook met upc nieuw logo maar bleef zelfde arrogante instelling.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door J@@N »

Ook ik heb enige tijd geleden heel veel problemen gehad met UPC. Ik snap echt niet dat die directie van al dit soort grote bedrijven in zee gaat met van die loucher e call centers die per call betaald worden. Ze hebben er een belang, klant zo kort mogenlijk aan de telefoon hangen en zo veel mogenlijk telefoontjes op een dag afhandelen en ja wat is de makkelijkste weg; ja meneer / nee mevrouw onze schuld mevrouw, nee meneer we kunnen er niet aan doen / u moet even geduld hebben. Al die call centers rakelen de hele dag dezelfde in geprogrammeerde riedeltjes op!

Afijn ik zal u de vele problemen die ik met UPC had besparen, maar op een gegeven moment is mijn probleem via de webcare bij een andere afdeling binnen
UPC gekomen en daar werd letterlijk, koste nog moeite bespaart om het probleem na maanden eens op te lossen. Eerst is een monteur voor ik geloof wel de tiende keer komen meten, HM, ja u heeft gelijk kabel is onherstelbaar defect.
en ga gelijk bellen dat de kabel vervangen moet gaan worden. Enkele dagen later werd ik door UPC gebeld of ik overmorgen ,s- avond thuis zou zijn, Hoe zo was mijn vraag, ja wij komen dan de kabel vervangen!

Ook is later nog het een en ander gecompenseerd.

Maar ja die helpdeskken, ik heb er een nieuwe naam voor bedacht Afschuifdesk!

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Teunbosseman schreef:Sjonge Sjonge Sjonge wat een drama zeg........wellicht dat henri42 nog wat tips heeft hoe dit voorkomen had kunnen worden...... :roll:
Ja, geef hem nog het gevoel ook dat hij gewenst is :cry:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

agro schreef: Henri42 heeft wederom een metamorfose ondergaan en opereert nu onder de naam Har06, zie http://forum.www.trosradar.nl/search.ph ... 4&sr=posts, eerder had hij al de namen Har, Lau10 en Laurent.
Nieuwe naam maar blijft wellicht zelfde etter, zo was het ook met upc nieuw logo maar bleef zelfde arrogante instelling.
7 november (startdatum Har06) is wel de datum dat het Henri erg moeilijk werd gemaakt en ik voorspelde dat hij binnenkort wel weer eens zou reïncarneren, al die pagina's waren ineens op raadselachtige wijze verdwenen, evenals Henri :D
Voorlopig zie ik nog weinig overeenkomst tussen Henri en Har, de toekomst zal leren of je gelijk hebt. Momenteel denk ik nog van niet.

De originele Henri zou dit nooit uit zijn strot hebben kunnen krijgen (= weggaan bij UPC??):
Ik wil graag naar ,n glasvezel firma met ervaring, de Ts heeft ervaring met de glasvezel?

Edit:

Ik heb nog even gekeken naar de laatste berichten van Henri, hij is ineens gestopt in hetzelfde half uur waarin Har06 zich aanmeldde, in 1 topic reageert Har06 zelfs op een opmerking van Henri42 (ook binnen dat half uur), is dat een poging om echt iemand anders te lijken?

Voorlopige conclusie nu: het zou best wel eens kunnen, zo ja, dan valt hij vanzelf wel weer in zijn oude rol, we zullen zien.
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 11 nov 2011 09:47, 2 keer totaal gewijzigd.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

J@@N schreef:
Maar ja die helpdeskken, ik heb er een nieuwe naam voor bedacht Afschuifdesk!
Totdat men de publiciteit zoekt, dan kan het ineens wel en betuigen ze spijt.
Ja, spijt dat ze publiekelijk aan de kaak gesteld worden. Die "Webcare" zou veel eerder in werking moeten treden via de gewone helpdesk als deze terugkerende problemen niet op kan lossen.
Maar ja, het is waarschijnlijk voordeliger te proberen je imago te redden door het voor die enkele klant die de weg naar dit forum weet te vinden eindelijk goed op te lossen, dan dat je dat uit jezelf voor alle klanten doet.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

CaptainSlow schreef:
Teunbosseman schreef:Sjonge Sjonge Sjonge wat een drama zeg........wellicht dat henri42 nog wat tips heeft hoe dit voorkomen had kunnen worden...... :roll:
Ja, geef hem nog het gevoel ook dat hij gewenst is :cry:

Je ziet het cynisme hier niet in ?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Teunbosseman schreef:
CaptainSlow schreef:
Teunbosseman schreef:Sjonge Sjonge Sjonge wat een drama zeg........wellicht dat henri42 nog wat tips heeft hoe dit voorkomen had kunnen worden...... :roll:
Ja, geef hem nog het gevoel ook dat hij gewenst is :cry:
Je ziet het cynisme hier niet in ?
Ik wel, Henri niet ben ik bang. :D

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

agro schreef:
wellicht dat henri42 nog wat tips heeft hoe dit voorkomen had kunnen worden.....
Henri42 heeft wederom een metamorfose ondergaan en opereert nu onder de naam Har06, zie http://forum.www.trosradar.nl/search.ph ... 4&sr=posts, eerder had hij al de namen Har, Lau10 en Laurent.
Nieuwe naam maar blijft wellicht zelfde etter, zo was het ook met upc nieuw logo maar bleef zelfde arrogante instelling.

Hahahaha dat ken goed ja vondt hem al zo stil :lol: :lol: :lol:

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Wolter32 »

UPC heeft dit toch goed opgepakt en het is opgelost. Er is een goede compensatie gegeven en ze sturen me alsnog de 2 retourdozen
en betaalregelingsformulier. Had ik vandaag eigenlijk verwacht maar de post is al geweest en zat er niet bij dus zal dat Maandag worden.
Zoals al eerder gezegt vind ik het erg jammer dat het op deze manier
moet gaan en niet via de reguliere weg want ben tevreden over de diensten.
Dat ik en dit forum en coax.nl moest inschakel vind ik jammer maar al met al
is het opgelost.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Har06 »

poppetje1969 schreef:
agro schreef:
wellicht dat henri42 nog wat tips heeft hoe dit voorkomen had kunnen worden.....
Henri42 heeft wederom een metamorfose ondergaan en opereert nu onder de naam Har06, zie http://forum.www.trosradar.nl/search.ph ... 4&sr=posts, eerder had hij al de namen Har, Lau10 en Laurent.
Nieuwe naam maar blijft wellicht zelfde etter, zo was het ook met upc nieuw logo maar bleef zelfde arrogante instelling.

Hahahaha dat ken goed ja vondt hem al zo stil :lol: :lol: :lol:
hem? een haar bedoel je, wat heet stil zijn,ik sluip niet als een detectief rond op PB den.
Ik lees dat Wolter32 uiteindelijk zijn zaakje bij UPC heeft opgelost met wat pijn en moeite,ging het daar niet om geachte fanclub :lol:

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Klopt met moeite Har06 en natuurlijk topic hier heeft geholpen
en nog veel meer Hans Ronhaar voorzitter van www.coax.nl
de kabelbelangenorganisatie. In me eentje was het me denk ik niet gelukt
maar ben blij dat het is opgelost.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door G7 »

Dan hebben we nu zeker met Har-riet te maken. De vrouw van? :lol: :lol:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Reactie door mij zelf verwijderd, was off-topic.
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 14 nov 2011 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Hou het ontopic aub.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik vind dat wolter nogal aardig goed is behandeld, een achterstand hebben van ruim 600,- euri's en dan nog aangesloten mogen blijven.

menig provider had je echt niet meer aangesloten hoor.

adviesje, betaal je rekeningen op tijd en laat het niet zo hoog oplopen.

verder moet ik wel eerlijk zeggen dat upc het omruilproces nogal slordig heeft afgehandeld.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Wolter32 »

renegade66 schreef:ik vind dat wolter nogal aardig goed is behandeld, een achterstand hebben van ruim 600,- euri's en dan nog aangesloten mogen blijven.

menig provider had je echt niet meer aangesloten hoor.

adviesje, betaal je rekeningen op tijd en laat het niet zo hoog oplopen.

verder moet ik wel eerlijk zeggen dat upc het omruilproces nogal slordig heeft afgehandeld.
Wel opgelopen op advies van UPC wat nooit gemogen had maar niet opvolgen kan later ook weer in je tegendeel werken van jah maar U hebt advies niet opgevolgd. Hoe dan ook door het schrijven en goed uitleggen wat bij de klantenservice bijna onmogelijk is is het met behulp van dit forum en coax.nl opgelost.En dan als je gelezen hebt dat ik nooit een betaalregeling had kunnen invullen omdat er geen juiste factuur aanwezig was waarvoor ik heel vaak heb moeten bellen en vaak een verkeerd formulier kreeg en deze pas op dag van blokkering in de bus lag. Het is op een keurige manier opgelost , rechtgetrokken en een vriendelijk exuus voor de onstane chaos vanaf het begin.
Dit heeft UPC dus goed opgelost alleen nogmaal jammer van de omweg.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Helemaal klaar met UPC !

Ongelezen bericht door Har06 »

Wolter32 schreef:Hou het ontopic aub.

Wolter, laten we blij zijn dat jouw zaakjes met UPC opgelost zijn, :wink:

Gesloten