LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help ik kom niet van planet internet af

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nanno
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2007 16:00

Help ik kom niet van planet internet af

Ongelezen bericht door nanno »

Geachte heer/mevrouw,



In september 2004 heb ik telefonisch contact gehad met planet internet dat ik niet meer van hun dienste gebruik wilde maken,

Omdat ik ergens anders een nieuw huis kocht en daar geen internet van KPN kon nemen, internet via alleen een mobiel abonnement bestond toen nog niet.

Helaas was ik toen net een paar week te laat met opzeggen,(wat mij bij staat, 1 week te laat), dat vond ik al erg jammer.

Heb toen al vermeld dat ik het er niet eens mee was, maar dat waren nou 1 maal de kleine regeltjes zei de man van planet internet.

Verder heb ik toen alles maar netjes betaald.

In april 2006 kwam ik er achter dat ik nog steeds voor planet internet betaalde, was het hier natuurlijk niet mee eens en heb toen een gele Rabobank kaart ingediend. Kreeg het netjes terug maar op 18-07-06 is deze weer af geschreven. Daarna is er gelukkig niks meer er vanaf gehaald.

Nu willen ze nog eens dmv een incassobureau €154.28 hebben.

Ik probeer dus al vanaf september 2004 van planet internet af te komen, omdat ik geen gebruik meer maak van hun diensten

Dit heeft mij nu al € 510.30 gekost





Wat kan IK hieraan doen?

Mvg

Nanno

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Help ik kom niet van planet internet af

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Hoi Nanno,

Heb je wel bij het eerste jaar op de 11de maand opgezegd? Dat moet en wel door middel van een aangetekende brief. Wanneer je dat niet doet, dan zien zij het als geen opzegging. Nog een punt kan zijn, dat ze net als Tisscali zeggen, dat een overeenkomst en de afsluiting van een overeenkomst van twee zijden moet komen en dat ze dan zelf zeggen dat ze niet van de overeenkomst af willen en dan houden ze geen rekening met het feit, dat jij er wel vanaf wilt, want dit is hun manier van klantenbinding.

Bij deze zou ik eens naar een Bureau voor Rechtshulp gaan of een Rechtsbijstand jurist naar laten kijken. Vaak is dan het probleem zo opgelost. Dit mogen ze niet doen namelijk.

Zet al de betalingen van Planet Internet stop, doe niet meer vriendelijk, want daar maken ze misbruik van. Stel je niet meer onderdanig op, maar lust ze eerder rauw. Ik ken het want Tiscali Internet heeft net zo'n manier van klantenbinding. Ze proberen altijd nen de meeste mensen trappen erin. Maar de klant moet het dan wel volgens de regeltjes doen. Heeft hij dat gedaan, dan staat alleen de desbet6reffende provider in zijn ongelijk.

Bij betalingen, en dat is de wet, dienen zij eerst te bewijzen dat een bedrag niet zou zijn overgemaakt. Jij hoeft niets te tonen.

Wellicht helpt dat. Rechtsbijstandverzekeringen is het goedkoopst en het beste bij Univé. Dat heb ik al uitgezocht. De internetproviders poepen dan vaak zeven kleurtjes tegelijkertijd :D



Groet en succes,

Uranus.
[email protected]

rammertje
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:07

Re: Help ik kom niet van planet internet af

Ongelezen bericht door rammertje »

Wanneer u dit via de Geschillencommissie speelt, krijgt u gelijk, kost 35 euro. Wanneer een provider op het nieuwe adres niet kan leveren en u heeft de eerste helft van uw contract volgemaakt (bij een jaarcontract 6 maanden, bij een tweejarig contract een jaar), zult u in de messte gevallen gelijk krijgen.

Succes ermee.

Gesloten