LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help: onterechte (?) factuur Flexwebhosting.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Papillon1987

Help: onterechte (?) factuur Flexwebhosting.nl

Ongelezen bericht door Papillon1987 »

Hallo,

Ik zit met een probleem en hoopte dat iemand mij daar mee zou willen helpen. Zo rond december bestelde ik bij de website http://www.flexwebhosting.nl/ een account voor een website voor een studiecommissie waar ik actief bij ben. Vrij kort na het bestellen van dit account (wat bij het bestellen per direct in ging) verbood het bestuur van de studievereniging i.v.m. haar beleid dat commissies zelf sites zouden bouwen. Ik stuurde hierop per direct een mailtje naar Flexwebhosting met excuses en de mededeling dat ik de account wilde cancelen, daar het niet gebruikt zou worden (Er is overigens ook niets mee gedaan ooit; het is slechts aangevraagd. Betalen moest middels een factuur maar dit heb ik dus niet gedaan.).

Op dit mailtje kreeg ik geen antwoord dus ik dacht dat het geregeld zou zijn. Nu kreeg ik echter enkele dagen terug een mailtje van dit bedrijf waarin ik werd gevraagd het bedrag te betalen. Waarop ik nogmaals de situatie heb uitgelegd. Helaas zonder resultaat, want ik word nog steeds geacht te betalen. Is dit gerechtvaardigd? Ik snap dat Flexwebhosting enige financiële schade kan hebben geleden door het aanvragen van de domeinnaam bijvoorbeeld, die ik uiteraard zou willen betalen, maar om een heel jaar een dienst van hen te bekostigen waar ik geen gebruik heb gemaakt, lijkt me onredelijk.

Ik kon in hun algemene voorwaarden niets over deze kwestie vinden, vandaar dat ik de situatie hier voorleg. Ik ben benieuwd naar mijn juridische positie

Hulp zou zeer worden gewaardeerd!

dhc

Re: Help: onterechte (?) factuur Flexwebhosting.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Je koopt toch iets, in dit geval een "website"?
Dan moet je daarvoor betalen. Het bedrijf is niet verantwoordelijk voor de privé omstandigheden!
Dat zou hetzelfde zijn als ik een auto koop en de koop wil annuleren omdat ik toch maar besloten heb op de fiets naar mijn werk te gaan!

Papillon1987

Ongelezen bericht door Papillon1987 »

Je moet aangeschafte producten toch kunnen terug brengen? Als ik bij Bol.com een CD kan ik deze ook retour zenden en m'n geld terug krijgen (bij wijze van).

Ik heb een product/dienst besteld en dit op geen enkele manier gebruikt, op de domeinnaam en wellicht administratieve kosten na kan dit het bedrijf niks gekost hebben. Ik neem geen beslag op hun serverruimte of wat dan ook, en ik heb vrijwel direct na bestelling laten weten dat ik deze keuze terug wilde draaien.

Dat is toch gewoon een elementair consumentenrecht?

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Het consumentenrecht zegt "koop=koop". Dus niks teruggeven of je geld retour.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Vlindertje...
Je moet aangeschafte producten toch kunnen terug brengen?
Als ik bij Bol.com een CD kan ik deze ook retour zenden en m'n geld terug krijgen (bij wijze van).
Dat geldt natuurlijk alleen voor producten waaraan iets mankeert, anders kunnen ze de tent wel sluiten....

Ik zou me eerst eens verdiepen in het consumentenrecht alvorens hier ongefundeerde uitspraken te doen!

Italiaander

Ongelezen bericht door Italiaander »

Ik heb zelf de nodige ervaring met Flexwebhosting.nl zij hebben erg veel moeite met abonnementen te stoppen. Je kan mailen en faxen, maar antwoord krijg je eigenlijk niet. Rekeningen verzenden kunnen ze echter prima.

Gesloten