LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het drama dat lycos webhosting heet.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Een centraal meld punt voor klachten van lycos is

Goed zeker doen
2
25%
Pas op lycos is een machtige organisatie
0
Geen stemmen
niet doen
0
Geen stemmen
Met veel mensen tegelijk weg gaan.
6
75%
 
Totaal aantal stemmen: 8

weesenbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:44

Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door weesenbeek »

Ik heb sinds een tijdje een website en vps server bij lycos lopen. Alles werkte ok maar als je om support vraagd is lycos niet te bekennen. ook met beantwoorden met email zijn ze niet snel. 100x mailtjes gestuurt maat het blijft stil bij lycos. dus ik kwaad en ik heb de automatische incasso van global collect ingetrokken en de maand januari zelf betaald maar ik ben nog steeds niet aangesloten. Volgens mij is het motto van lycos negeer de klanten en incasseer het geld als ze niet betalen moeilijk gaan doen en de klanten het moeilijk maken. ook heb ik gehoord dat het kantoor in haarlem is opgedoekt en alles naar duitsland is verhuist. Ook ben ik er achter gekomen dat alle websites en servers vanuit zweden gehost owrden dus dit is de reden dat ze erg traag zijn.

nu is mijn vraag:

- hebben meerdere mensen dit meegemaakt?
- en als je met meer mensen bent kun je stappen ondernemen!

want dit is toch wel een zorgwekkende situatie aan het worden.

anneonline
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2006 15:54

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door anneonline »

volgens mij loopt hier al een topic over lycos.

Zelf ben ik het ook beetje zat met hun, sinds 2 dagen is ineens na 5 jaar mijn domeinnaam doorverkocht aan een oostenrijks bedrijf.Ze snappen er niets van ik dus contact gezocht met SIDN en ja of ik het even op mail wilde zetten zodat ze het bij de stapel lycos problemen konden zetten. Ik was niet de enige waar dit dus bij is gebeurt.

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Adrianda »

Ik heb dus exact hetzelfde probleem als Anneonline. Echter, ik ben netjes door Lycos gebeld en heb vooralsnog prima zaken kunnen doen. Zowel Lycos als ik hebben een klacht gedeponeerd bij het SIDN. Van het SIDN heb ik netjes een mailtje terug ontvangen dat de zaak bij hun juridisch adviseur ligt. Anne, wil jij met mij contact opnemen? [email protected]

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door dafhobby »

Hallo,

Afgelopen donderdag is mijn website 19 uur uit de lucht geweest.
Kan natuurlijk gebeuren maar toch eens even navragen wat het probleem was.
Helaas, vele berichtjes gestuurd gebeld maar niemand die de telefoon oppakte enz.
Jammergenoeg is dit niet de eerste keer dat we met ons betaal abb. problemen hierover hebben.
Het is een schande dat ze het woord HELPDESK gebruiken.
Dat is er gewoonweg niet, mail naar de helpdesk worden standaard beantwoord met het bekende verhaal en dat is het dan.
Voor de club hadden we contact gekocht met Lycos om de site bij hun te plaatsen tegen betaling a 96 euro. Duidelijke vraag dat het met .nl moest zijn. Natuurlijk geen probleem volgens de helpdesk en een contract afgesloten. Toen we de site wilde plaatsen hadden we meteen problemen, het lukte niet. Na ruim 1 week van vele telefoontjes en mails kwam het bericht dan eindelijk dat .NL nog niet mogelijk was. Ok, balen natuurlijk en verteld dat ze de betaling maar moesten terug boeken. Uiteindelijk na vele (ja hoor) honderde mails werd het bedrag netjes na 9 maanden teruggestort op onze rekening.
Nu zit ik dus nog met de rive site en domainnaam bij deze zeer on professionele club en ga er dus nu ook weg.
Wel zal dit nog een hele toer worden gezien de reacties die we op andere fora's hebben kunnen lezen.
Kortom, bedenkt je eerst 10 maal voor je met Lycos in zee wilt gaan.

Dafhobby

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Adrianda »

Ik heb afgelopen vrijdag een aantal tel.nrs. van Lycos gebeld. Steeds kreeg ik te horen dat de nrs. niet meer in gebruik waren. Uiteindelijk werd ik gebeld door een "parttime" medewerkster die mij mede deelde dat Lycos niet meer in Nederland zit maar naar Duitsland verhuisd is :shock:
Ik heb niet haar tel.nr. gekregen omdat zij daar partime werkt maar wel een nr. van F de S. die mij maandagochtend, als het goed is, gaat bellen. We w88 af.

weesenbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:44

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door weesenbeek »

Ja maar wat valt er aan te doen met zijn allen verhuizen dat is een optie maar 4 man zet nog geen zoden aan de dijk. eerst moet je een host vinden die meedere mensen wil helpen en dan het verhuizen nog.

Maiky
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2006 15:53

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Maiky »

Verhuizen???? bij Lycos???

Dit vraagt om problemen, Lycos heeft namelijk een truckje om alles te doen om mensen niet te laten verhuizen tot ergenis toe.

Ik ben hier zelf jl slachtoffer geweest met 2 domeinnamen, het heeft me ca 50euro belkosten 2 aangetekende briefen en een ritje naar de zwaar bewaakte pand in Haarlem (waar 3 mensen zitten die ook machteloos zijn) gekost. Dit heeft mij 3maanden ellende gegeven.

Een tip om te verhuizen met een .com domein.

1 stuur een aangetekend brief (lycos is te vinden via goudengids.nl)
2 zorg dat je een nieuw account heb klaarstaan bij je nieuwe host
3 Stuur lycos ook een mail of ze jou domeinLOCK willen verwijderen.
4 Laat je nieuwe host een email sturen zodat zij er klaar voor zijn om de lycos domein te laten onderbrengen. (ze hebben standaard verhuisformulieren voor .com)
5 wacht 2 weken af.
6 stuur nogmaals een aangetekend brief, dat je jurische stappen gaat ondernemen.
7 geregeld binnen een week!!

Let op!!! doe dit niet een maand voor je einddatum van het domein, want dan gaat hij naar de Domeinbulk die zich in Oosterijk bevind.

Het is een vervelend verhaal maar het is mij overkomen en 14-01-2006 opgelost.

Maik

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Adrianda »

Vreemd, dat adres in Oostenrijk! En waarom? Omdat mijn domeinnaam door een Oostenrijks bedrijf is gekaapt! Lycos zit niet meer in Nederland! Hierbij het adres wat ik door heb gekregen:
Lycos Europe
Carl Bertelsmannstrasse 21
33332 Guetersloh
(P) +49524180-712++
(F) +49524180-714++
(M) +4917370501++
De tel.nrs. heb ik gecorrigeerd!

Vandaag Lycos aan de tel. gehad. Zij gaan mijn domeinnaam proberen terug te krijgen. Wordt vervolgd.

Maiky
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2006 15:53

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Maiky »

Vreemd is het niet, er zijn hierover al genoeg forums waarbij dit al zeer bekend is.

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Adrianda »

Voor mij is het vreemd, en waarom? Omdat ik voorheen nooit problemen had met Lycos dus ook niet op andere fora aan het zoeken was. Heb me nu ingelezen, en ga me steeds meer verbazen.

anneonline
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2006 15:54

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door anneonline »

Ja ook hier dus inmiddels meer over het gekaapte domein.

Ik ben dus ook 1 van de gedupeerde van domeinkapers, tja we gaan nu wachten tot ze bod doen, en als ik voor donderdag niets van ze heb gehoord gaat Lycos er weer achteraan.

Vind het allemaal maar vreemd, ze kwamen wel met oplossingen zodat ik bij mijn data kan en moet zeggen ze hebben al mijn data ook netjes gesaved voor me.

En zelf mijn verhuizing van een andere domeinnaam is gewoon binnen twee dagen rond. Zouden ze het nu gaan leren.

weesenbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:44

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door weesenbeek »

:) :) :) succes ik ben al 2 maanden bezig en heb nog niets voor elkaar. wel betaal ik niet meer

jewel
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2006 12:20

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door jewel »

Ben me vandaag rotgeschrokken van de klachten die over lycos op het internet te vinden zijn. Omdat ik van het type "komt-vanzelf-wel-goed" ben en gewoonlijke goed van vertrouwen ben, had ik me tot nu toe nog niet heel erg druk gemaakt over de service van Lycos. Hoewel de irritatie toch wel begon op te lopen... Vandaag toch maar eens wat feller gereageerd op hun standaard-excuusmail. Vervolgens eens gegoogled naar lycosproblemen en zie daar, ik ben niet de enige...
Ik heb sinds april 2005 te maken met lycos en tot de zomer had ik niet echt wat te klagen over de helpdesk.
Eind oktober heb ik nietsvermoedend een tweede domein aangevraagd en webhosting pakket. De bevestiging van de domeinnaamregistratie (begin nov. naar lycos gefaxt) moet nog komen. Dit is 3 maanden geleden en nóg steeds heb ik geen bevestiging (na een aantal mailtjes mijnerzijds). Ik betaal al wel sinds oktober, maar mijn site kan nog steeds niet gelanceerd worden.
Ook andere vragen worden al weken, maanden alleen met een standaardexcuus beantwoord. Dit is echt onwerkbaar!!
Lees nu jullie reacties op het lycosprobleem en wordt met de minuut ongeruster... Maar ik blijf hopen dat alles toch nog op korte termijn wordt opgelost...

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Adrianda »

Tja, ik ben inmiddels een soort radeloos! Advocaat ingeschakeld maar die kan niet veel voor ons betekenen. Lycos zit inmiddels in Duitsland. Een kort geding aanspannen komt op 2 a 3000 euro. Lycos zit fout, dat hebben ze toegegeven, alleen is het heel moeilijk om ze aan te pakken. Volgens advocaat ligt onze klacht op de stapel: probleemgevallen. Waarschijnlijk hopen zij, dat we de moed gaan verliezen en vanzelf ophouden met reageren. 2 Keer per dag nemen wij contact op met Lycos, per mail waar niet op gereageerd wordt, bellen met Duitsland waar de tel. niet wordt opgepakt, ik heb het mobiele nummer van F. de S en wanneer ik dat nummer bel, word ik weggeklikt. Daarna bel ik opnieuw en spreek de voicemail in, waar vervolgens ook niet op wordt gereageerd. Al met al ligt mijn tokootje vanaf 27 januari stil. Waar kan ik nu nog terecht, wie weet er raad?

RemyB
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2005 18:43

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door RemyB »

Dat is inderdaad de pest met domeinen die geen .nl zijn. In mijn geval is dat een .info maar ik heb er dankzij Lycos geen controle over. Toezeggingen zonder waarde, van de kast naar de muur en via een dure helpdesk weer terug naart de kast.
Ik heb ook overwogen een advocaat in te schakelen maar de kosten zijn zoals je al aangeeft fors. Dreigen met iets dat ik zeer waarschijnlijk niet waar kan maken is boven mijn stand.

Ik denk dat ik binnenkort een persbericht opstel om mijn site en daarmee het hele probleem Lycos onder de aandacht te kijgen.

http://members.home.nl/homesite/lycos_ervaringen

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Adrianda »

Remy, wil jij contact met mij opnemen? Ook ik vind de kosten voor een K.G. te hoog. Daarbij komt ook, dat ik vind, dat Lycos zelf het probleem moet oplossen. Zij geven toe fout te zijn. Moet ik dan contact opnemen met een "kaper". Dat geeft mij het gevoel, dat "misdaad" beloond wordt. (Kaper heeft het op een legale manier gedaan, maar toch? Hij heeft het moment afgewacht). [email protected]

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: Het drama dat lycos webhosting heet.

Ongelezen bericht door Adrianda »

Nog iets. Ik heb met flink speurwerk, de originele site van mijn "kaper" gevonden. Zijn hobbie: DOMAINCATCHER! Brrrr. Moet ik daar mee in conclaaf om zelf mijn domein terug te krijgen? Geen wonder dat Lycos zei: U moet dat doen, wij doen dat niet. Zo iemand gaat het grote geld ruiken. Tja, toch maar pers inschakelen?

Gesloten