LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het leed dat @home heet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
netty

Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door netty »

In October vorig jaar heb ik een @home abbonement genomen, dit was een actie, de eerste twee maanden gratis.
Ik vulde in de winkel het aanvraagformulier in en kreeg een doe-het-zelf pakketje mee naar huis. Thuis aangekomen heeft mijn zoon alles aangesloten, en hebben we een week gewacht, waarna ik inderdaad kon internetten.

Wat mij opviel was toen ik voor de eerste keer mijn E-mailadres instelde en een mailtje wou schrijven, was dat de Outlook express bezig was ongeveer 400 E-mailtjes binnen te halen !.
Ik heb de outlook afgesloten en ben eens via webmail gaan kijken wat er allemaal in de mailbox zat.
Ik heb wel eens gelezen over spam, maar dit was niet normaal !
Mijn e-mail (Die ik moest opgeven bij @home) zal vol met spam, de eerste dag al.

Ik heb een ander E-mailadres aangemaakt omdat ik geen zin had in al die spam emailtjes, en heb @home opgebeld met de mededeling dat mijn Mailbox vol spam zat en dat ik een ander E-mail adres had aangemaakt. @home zou het nieuw aangemaakte E-mail adres instellen als `hoofdaccount' en de oude verwijderen.

Problemen met de verbinding hielden mij de die maanden daarna bezig.
Telefoontje na telefoontje heb ik gepleegd, en elke keer als ik belde vroegen ze naar mijn E-mailadres, en elke keer bleek dat ze het oude E-mailadres in hun bestand hadden staan als `hoofdaccount'.
Ik heb zeker twintig keer gebeld, en elke keer hetzelfde verhaal.
`Ik zie hier dat Uw E-mailadres [email protected] is ?'
-`Nee, dat is het niet'
`Hier staat van wel'
-`Nee dat emailadres gebruik ik niet meer, want er kwam teveel spam op binnen. Ik heb al meerdere malen met een collega van U gesproken en die zou het emailadres wijzigen'
Etc, etc, etc,

Dan komt er plots een brief van de deurwaarder.

Een schuld bij @home van 59,-
Wederom heb ik de telefoon gepakt en heb ik het nummer van @home gedraaid (Dat ik zo langzamerhand kan dromen, en het mij kan achtervolgen in het leed dat dromen over @home heet).

Aan de telefoon werd mij verteld dat men bij @home, mij meedere herinneringsE-mails heeft gestuurd met de aanmaning om te betalen.
E-mails ? Ik had nooit E-mails gezien !
Nee dat kan kloppen, want ook bij dit gesprek kwam weer naar voren dat ze de E-mails naar het Foute emailadres hadden gestuurd, en dat de nieuwe `hoofdaccount' die ze al zo vaak opnieuw zouden instellen, niet was ingesteld, en alles nog steeds zo was als de eerste dag dat ik mijn e-mail ophaalde bij @home.
Dus toen ik een kijkje nam op de webmail zag ik inderdaad dat dit E-mail adres nog gewoon actief was, en inderdaad, tussen de bergen, en bergen spam E-mail kwam er af en toe een mailtje van @home tevoorschijn.

Het werd mij al snel duidelijk dat er hier iets mis was gegaan, bij mij dan (Of beter gezegt, bij de bank).
En inderdaad, de automatische incasso was nooit doorgevoerd (Ik heb dus twee maanden geen abbonnement betaald)

Weer @home bellen, lang gesprek, weer foute E-mailadres, weer de belofte van het opnieuw instellen.
Afijn, na een gesprek met een medewerker van de helpdesk, waarin ik mijn verhaal uitlegde, kwam deze met de oplossing de verbinding weer aan te sluiten in afwachting van het geld, eindelijk kom je ergens denk je.

Al wat er kwam, geen verbinding. (en het geld was toch over gemaakt nu)
Ja DAT geld was over gemaakt ja, maar er was weer een nieuwe maand,
dus de 59 was betaald maar de betaling van de nieuwe maand niet.
EN het was niet zo dat ik opnieuw aangesloten zou worden in afwachting van de betaling, kort en krachtig kwam het erop neer dat een of andere snotneus aan de telefoon mij vertelde dat ze niet snapte hoe ik zo'n verhaal kon verzinnen. Ik ben toch niet gek ?, ik weet wat de jongeman aan de telefoon mij verteld heeft.
Maargoed, na een lang welles, nietes, geef ik het maar op.
Ik vertel dat ik na de bank ga om de rekening te betalen, zij belooft dat als het geld binnen is, ik weer aangesloten ga worden.

VOlgende dag, naar de bank, en ja hoor.
Geen automatische incasso van @home, dus dat heb ik geregeld.
Nu gaat er elke maand Geld van mijn rekening naar @home (zoals de hele tijd al de bedoeling was). De bank biedt zijn excuses aan en belooft de deurwaarderskosten voor zijn rekening te nemen (Waar ze zich ook aan hebben gehouden, dus petje af)

Alles lijkt op zijn pootjes terecht te komen, tot ik wederom contact opneem met @home.
Het geld was inderdaad binnen.
Ik had meerdere malen Factuur-mails gekregen waar ik niet op gereageerd had (Dit hoor ik niet goed).
Ik leg het verhaal NOG een keer uit.
En inderdaad, nu klopt het E-mailadres (Hoofdaccount) wel.
En van het oude e-mailadres is geen spoor meer, in het hele systeem niet !, dit E-mailadres is mijn hoofdaccount, en dat is het altijd geweest.
Dat is niet waar !

Het verhaal dat de mails verstuurd zijn naar een fout e-mailadres word afgedaan als een verzinsel.

Ik ben lang genoeg in de gelegenheid geweest om te betalen, dit heb ik niet gedaan.
De overeenkomst word verbroken en het is niet meer mogelijk om openieuw aangesloten te worden, nu niet, dan niet, nooit niet.
Tenminste niet bij @home.

Er is contact geweest met de bank, die hebben (waar ik bij stond) Contact gehad met @home en de situatie uitgelegd. Dat de automatische incasso nooit doorgevoerd was, en dat dit niet mijn schuld was, maar dat de schuld hiervoor bij de bank lag.

@home heeft er lak aan.
In het laatste telfoongesprek met de helpdesk, werd er verteld :
Er is ons niets bekend over deze hele situatie en uw gegevens zitten niet meer in ons systeem, ik kan alleen zien dat U bij ons geen internet meer kunt krijgen.
Aan mijn verhaal had ze geen boodschap (en ik had eigenlijk de puf ook niet meer om het nu voor de zoveelste keer uit te leggen)
Ik moest ophouden met zeuren.
Ik werd kwaad en heb de verbinding verbroken.

Ik heb eerst een potje zitten janken, zo erg vond ik het.
Niet dat ik nu geen internet had, maar dat er werkelijk niemand is die je kan of WIL helpen, want dat is het.
Niemand kan je ergens mee helpen, en als je vraagt naar iemand die dat dan wel kan, weten ze het niet.

Ik heb mijn verhaal verteld, de bank heeft dingen verzuimt, die hebben zich ingezet voor mijn zaak.
Maar dit alles mag niet baten.

Ik ben maar 1 Klant, en die kan @home wel missen.

Gast

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door Gast »

Een vraagje, waarom heb je niet je bankafschrift gecontroleerd waar je geld naar toe is gegaan ? Dan had je het al veel eerder kunnen oplossen. Maar even goed, het is een triest verhaal.

netty

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door netty »

Mijn man was altijd veel beter in dat soort dingen.
Ik berg mijn bankafschriften op, en ga er vanuit dat alles dat betaalt moet worden betaalt word. Mijn zoon en dochter hebben hetzelfde gezegt, en dat klopt, als ik mijn bankafschriften in de gaten had gehouden. Maarja, de eerste twee maanden waren gratis, en verder heb ik er nooit bij stil gestaan, na die twee maanden ging ik er vanuit dat alles via automatische incasso zou gaan.

bertels1

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door bertels1 »

Hallo, ik heb ook wat problemen gehad met @home, na 30 telefoontjes, heb ik gebeld met essent. Daar werd mij verteld dat ik toch bij @home moest zijn. Wil wist deze medewerker mij te vertellen dat het bij hem bekend was dat ze bij @home schijt hebben aan de klanten......


Succes. Harry.

DaRkDrEw

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door DaRkDrEw »

Helaas zijn jullie niet de enige die problemen heeft met @Home.
BIj mij ligt het er elke dag wel een keer uit.
Ik citeer van @Home's site: "24 uur online" en "@Home scant je email op virussen" bijde blijkt eigenlijk niet zo waar te zijn
Ik ga binnenkort waarschijnlijk overstappen naar een andere ISP.
Sorry @home, Jullie zijn gewoon een slechte ISP.

Gast

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door Gast »

DarkDrew, ik denk eerder dat je een of andere heikneuters bent met de ballen verstand van z'n computer.

wendie

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door wendie »

Hier is nog een zeer ontevreden klant van @home, maar ik zit nog midden in het gevecht met hun.
Ik heb ook in november een proefabonnement genomen voor 2 maanden en vanaf dag1 een slechte internet verbinding. In eerste instantie dacht ik dat dit lag aan het abonnement( de goedkoopste had ik) dus schakel ik over na een duurder abonnement.
Maar helaas, ook nu is de verbinding alles behalve goed. Geregeld heb ik een hele week geen internet, veel bellen met @home dan komt er een monteurtje die alleen maar kijkt en belt en voila internet is weer terug.
Dit gebeurt een aantal malen zo, totdat ik het echt zat ben en een andere modem wil, dat blijkt volgens @home niet te helpen dus wil ikvan mijn abonnement af.
Maar dat kan ook niet.
Ik heb nu al ruim 2 maanden geen internet en uit noodzaak overgestapt op internetten via de telefoon ( traag maar uiterst betrouwbaar).
Maar ikmoet wel iedere maand mijn abonnementsgeld betalen die ik dan in vervolg einde van de maand weer terug kan vragen omdat ik een maand lang geen internet heb gehad. Volgens @home is dit gewoon de procedure en ik hoef het maar vol te houden tot jan.2005

@home Bedankt!!!! een zeer ontevreden klant

Gast

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door Gast »

Ben dik tevreden met @home

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ook wij liggen er regelmatig uit! En niet alleen wij maar de hele straat!!
Dinsdag komt er eindelijk een monteur.

MartinFriesland
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2004 16:01

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door MartinFriesland »

Ook ik ben een tevreden gebruiker van @Home, maar ik weet wel dat er naast mij vele ontevreden klanten van @Home zijn.

Voor deze mensen de volgende tip, kijk eens op de volgende site:

http://www.troublesathome.nl

Dit is een site voor en door klanten van @Home, waar je in meerdere forums ("fora" voor de puristen) terecht kan. Mogelijk kun je hier mensen vinden met dezelfde klachten als jijzelf ervaart en hebben zij er inmiddels ook een oplossing voor gevonden.

Ik wens jullie allemaal veel succes en hopelijk spoedig een prettige internetverbinding.

DaRkDrEw

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door DaRkDrEw »

Oja "Gast"?
Bouw me eigen pc etc, etc ik programmeer dus ben stil.
Jij hebt goede ervaringen met @Home ik niet mijn snelheid is atm ook dik knudde

DaRkDrEw

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door DaRkDrEw »

Ik ga er gewoon niet op in :D ,

Als je goede ervaringen ben je waarschijnlijk 1 van de weinigen.
Ik moet zeggen:
De klantenservice is extreem vriendelijk en meestal handelen ze alles snel af.
Na 2 weken wachten vond ik het wel eens genoeg geweest.
3 mailtjes en een belletje verder krijg ik eindelijk een nieuwe modem.

tevreden home gebruiker

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door tevreden home gebruiker »

Ik woon in een heel normaal dorp ergens in het zuiden des lands. Een jaar of 3 geleden was ik op een verjaardagsfuif van een vriend en tot mijn verbazing zag ik dat hij de computer had aanstaan en via een chatbox incidenteel met wat vrienden aan het chatten was. Ik vroeg hem of het niet een duur grapje was om al telefoontikkend zijn computer met openstaande verbinding als een soort van decoratie te gebruiken. Hij vertelde mij toen dat hij sinds enige tijd een @home abonnement had en dus 24/7, ofwel 7 dagen per week 24 uur per dag on line kon zijn zonder dat dit hem extra geld kostte. Zijn vriendin bouwde internetsites en had ook veel voordeel van het feit dat zij onbeperkt on line konden zijn. Ik reageerde toen nogal schamper want nog niet zo lang geleden had ik doorlopend gehoord van mensen die een @home abonnement hadden genomen dat het of eeuwig duurde voor de aansluiting werd gerealiseerd of zij de grootste mogelijke moeite hadden on line te komen en te blijven. Ik was dus nogal achterdochtig. Omdat mij telefoonrekeningen de pan uitrezen, dankzij internetgebruik, en ik ook geregeld klachten kreeg dat ik telefonisch onbereikbaar was, heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en een @home abonnement genomen. Op de afgesproken dag verscheen de monteur en heeft in relatief korte tijd de aansluting gerealiseerd. Ondanks het feit dat de kabel van de begane grond naar de eerste verdieping moest en de buizen die tijdens de bouw van mijn huis gelegd waren een helemaal vlekkeloos doortrekken van de kabel niet echt gemakkelijk maakten. Vanaf dat moment heb ik 3 jaar lang op allerlei tijden van de dag en soms uren achter elkaar de hele wereld rondgesurft. Onlangs kreeg ik een nieuw installatiepakket omdat de verbindingssnelheid was verhoogd. Nu is mijn grote probleem dat ik en schroevendraaiers, tangen en ander materiaal nooit echte vrienden zullen worden. Maar met hulp van een goede kennis, die wel met dit materiaal overweg kan, was de installatie van de nieuwe hardware zo gepiept. Vanaf dat moment ben ik weer probleemloos en sneller dan voorheen on line. En niet alleen ik maar ook al mijn vrienden en bekenden in dit kleine dorp die al, vaak sinds jaren, tevreden gebruikers van @home zijn. Zijn wij dan zo'n uitzondering in dat kleine dorp of zijn de klagers in dit forum gewoon z******s die terug moeten naar schrijfblok en postzegel omdat een hogere manier van communiceren hun niet gegeven is???

Petra76
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2004 12:11

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door Petra76 »

Het verbaast me niks dat er zoveel klachten over @home zijn, de service is echt verschrikkelijk slecht. Wij hebben nu 2 jaar een @home abbonnement en hadden aanvankelijk nooit klachten. Tot we gingen verhuizen in maart van dit jaar.

De eerste weken liep alles redelijk maar daarna begon de ellende. We hadden last van een wegvalverbinding. De verbinding viel/valt van het ene op het andere moment uit of is vreselijk traag. De helpdesk suggereerde dat het aan onze router lag, maar dat bleek niet zo te zijn. Daarna lag het ineens aan onze bedrading die beschadigd zou zijn. Dus de hele kabel vervangen, maar probleem niet opgelost. Er werd een monteur langsgestuurd die stom genoeg niet bij ons aanbelde, maar alleen in de wijkkast keek, constateerde dat daar niks bijzonders te zien was en weer vertrok.

De tweede monteur heeft ons modem doorgemeten, maar niks te zien dus ook hij vertrok weer. uiteindelijk dacht de helpdesk dat ons modem stuk was. Nieuw modem gekregen, maar uiteindelijk nog steeds geen internet. We hadden nog een derde keer een monteur besteld, maar die is nooit op komen dagen.

We hebben het na drie maanden nauwelijks of geen verbinding echt gehad met @home en proberen ons contract op te zeggen. In eerste instantie werd er door de helpdesk gezegd dat dat niet kon, omdat ons contract tot het eind van het jaar doorloopt en je dus niet halverwege kan opzeggen. We hebben een klachtenbrief naar @home gestuurd en we hopen dat @home inziet dat het voor beide partijen beter is om het contract met onmiddellijke ingang te verbreken.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door miraltje »

ik heb nu al meer dan 5 jaar @home en opzich ben ik er tevreden mee.
maar de klanten service word steeds beroerder.
zolang je geen problemen hebt is er niks aan het handje, totdat je een keer een probleem hebt.
dan ga je het schip in.
zelf heb ik dit tijdens een verhuizing gehad dat al mijn emailadressen weg waren behalve het hoofdaccount.
na 3 maanden van welles nietus was het eindelijk met veel gezeur opgelost.

Alex-Emmen

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door Alex-Emmen »

Ik ben zeer ontevreden over @home... Ik ban al 3 jaar lid en moest vanaf het begin 1 keer per dag mijn modem resettsen. Sinds de snelheidsverhoging van @home kan ik niet meer normaal internetten... Een upload van 0,3 Kbyte/sec!!! Dit is niet eens genoeg om een mailtje naar @home te sturen (timeout error).

Dus ik bel met mijn 64 k modem in en hen een snellere verbinding dan @home breedband.

Ik heb de knoop doorgehakt en vandaag opgezegd. ik neem ADSL.

En ik betaal niet voor de tijd dat ik niet online was...

ikkuhook

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door ikkuhook »

Voor diegene met Motorola SB 4100, 4200, 5100:




http://192.168.100.1



Daarmee kun je signalen uitlezen en bijvoorbeeld ook een errorlog van je modem.
Post je resultaten en ik vertel of het goed is of niet.

ikkuhook

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door ikkuhook »

Mmm. Had eigenlijk toch wel reactie verwacht

bolhuis

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door bolhuis »

al meer dan een jaar @home, al die tijd nauwelijks problemen gehad en als ik een probleem werd snel opgelost door de techneuten van home ,ik heb wel alles stap voor stap gedaan en alles goed doorgelezen iets wat veel mensen pas doen als het misgegaan is

Henry_kb

Re: Het leed dat @home heet

Ongelezen bericht door Henry_kb »

Wel, ik kan alleen maar zeggen dat ik heel goede ervaringen heb met @home (op een enkel akkefietje na). Nu is het wel zo dat ik zelf ook in de IT branche werk..en dus wel de meeste problemen kan oplossen.
Maar de verbinding is nagenoeg altijd aanwezig, en de snelheid is (zeker na de laatste wijziging D500-U60 Kbyte) dik OK.
Het is nu eenmaal zo, waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt. Ook @home zal hierop geen uitzondering zijn.

Gesloten